Ik vroeg mij af of hier nog meer zwangere juffen zijn op dit forum. Ik heb al een club geopend, maar daar komt nog niet heel veel reactie op http://http://www.zwangerschapspagina.nl/groups/zwangere-juffen-leerkrachten.html Het lijkt me gewoon leuk om ervaringen uit te wisselen. Bovendien gebeurd er bij mij een hoop op het moment in verband met de formatie enzo, ben benieuwd hoe de combi zwanger zijn/worden en juf zijn is.
je link werkt niet..!! Nu werk ik ook in het basisonderwijs. Ben alleen niet (meer) zwanger. Inmiddels is onze zoon al 7 maanden en ik merk op school, en zeker nu met de formatie (ik heb 1 dag ouderschapsverlof) dat je het met de iets mindere keuze moet doen... was afgelopen jaar ook zo (vanwege zwangerschapsverlof) Maar opzich vind ik het onderwijs wel ideaal hoor, als je zelf kinderen heb! Als zij vakantie hebben heb jij dat ook en als je eens wat eerder naar huis wilt dan kan dat ook vaak... Ik ben eigenlijk nog vergeten om je te feliciteren, want zie dat je nog niet zo lang zwanger bent, dus bij deze; gefeliciteerd!!! Maar wil wel meekletsen in je topic hoor...en hou het in de gaten!
Heb de link veranderd. Nu werkt die wel Tja, die formatie. Gisteren bekend gemaakt tijdens de studiedag. En ik heb de hele tijd op mijn handen moeten zitten als het ware omdat niemand nog weet dat ik zwanger ben. Mijn man en ik hebben afgesproken dat ik het vertel als ik de eerste echo heb gehad en die is pas de 25e Bovendien hoorde ik gisteren dat mijn klas waarschijnlijk verdeeld moet worden over zowel groep 3 als een groep 1. Ik hou dus ongeveer een kwart van mijn huidige groep over als het doorgaat. Groep 2 gaat dus gesplitst worden over twee groepen 3 en mijn huidige groep 1 gaat gesplitst worden over twee groepen (de helft gaat dus naar een andere groep, de andere helft blijft bij mij). Komt omdat we een instroomgroep zijn gestart dit jaar en die zou anders met een te grote groep 1 blijven zitten. Zucht...had het gisteren even niet meer. Toen ik naar huis reed kreeg ik toch een enorme huilbui. Kan het er gewoon even niet meer bijhebben allemaal.
Best herkenbaar hoor je verhaal... Heb begin van t jaar even groep 2 gehad tot mn verlof en heb nu 3 dagen een instroomgroep met maar 6 kinderen... Volgend jaar hou ik 2 dagen mn klasje en ik mag 1 dag groep 8 opvullen....das ook erg leuk..ahum!! Dus je moet t als zwangere/ouderschapsverloffer n beetje doen met de restjes...helaas. (zal trouwens vast niet altijd zo zijn, hangt natuulijk ook erg van je formatie af!!)
Hier ook een zwangere juf. Ik heb nu een groep 1 van 32 kids. Maar helaas moet ik het rustiger aandoen door teveel harde buiken en ga ik vanaf volgende week mijn klas overdragen aan een collega (en ga ik taakonderwijs doen). Jammer, maar het is niet anders. En wanneer ik terug kom van verlof heb ik niks te kiezen, dan word ik geplaatst waar ik nodig ben.
Tuurlijk iedereen is welkom Ik hoop wel dat ik na mijn verlof weer in mijn eigen klasje/lokaal kan. Heb zoveel eigen zooi in mijn lokaal staan, als ik ook nog moet verhuizen, stort ik helemaal in. Heb gelukkig wel een aardige lepel in de pap te brokkelen, dus ik hoop dat mijn wens gehonoreerd kan worden. Maar ik ben er wel bang voor hoor. Elke andere zwangere collega is het jaar daarop haar klas kwijt. Maar ik hoop dat mijn zwangerschap wat dat betreft gunstig uitvalt (uitgerekend midden in de kerstvakantie hoop waarschijnlijk). Een van mijn zwangere collegaatjes, gaat twee weken voor de zomervakantie met verlof en komt pas in Januari weer terug geloof ik. Dus die gaat twee dagen met een ander een klas draaien en nog één dag bij een andere collega. Hoop gewoon snel op meer duidelijkheid zodat ik de situatie met het MT kan bespreken.
Ik ben deze week begonnen met mijn eigen spulletjes uit mijn klas naar huis verhuizen. Als ik terug kom krijg ik toch geen klas. En wanneer ik weer een klas krijg, verhuis is het wel weer terug naar mijn (nieuwe) lokaal. Ik durf het niet te laten staan, zo bang dat dingen kwijt of kapot gaan.
De dingen waarvan ik echt niet wil dat ze gebruikt worden zonder mijn bijzijn haal ik wel weg. Al hangt het een en ander wel af van de duo waarmee ik kom samen te werken. Maar ik ben gezegend met het grootste lokaal van de school en daar wil ik echt niet uit Als ik echt al mijn eigen spullen eruit wil halen, echt alles? Niet alleen lesideeen enzo? Kan wel een busje gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een klein bankje voor in de leeshoek (zo'n ikeading), een kinderbureautje dat nu in de ontdekhoek staat, een computer waar ik nog cd-roms op kan draaien (want die van school kunnen dat niet), bijna alle boeken uit de leeshoek (heb ooit eens een mooie deal met afgeschreven biebboeken gemaakt), een doos met gezelschapsspellen, een zooitje posters in een koker, mappen met lesideeën (verzameld in 9 jaar), 3 ikea-ladenkastjes, twee lage ikea-billy's...en dan heb ik nog niet alles hoor. Is niet zo dat we hier alles zelf moeten kopen. Maar juist omdat ik gezegend ben met het grootste lokaal heb ik ook veel ruimte, maar met hetzelfde aantal meubelen als elke andere leerkracht met een veel kleiner lokaal. Die ben ik als vanzelf op gaan vullen door de jaren heen. Veel heb ik gekregen of goedkoop via marktplaats op de kop getikt. Ik vind het niet erg, maar zie er dus wel tegen op als ik niet meer in mijn lokaal terug kan. Dus...duim, duim, duim.
Hier ook een juf, groep 3/4 . Wat een gerommel met formatie zeg! Ik ben afgelopen herfstvakantie met verlof gegaan, vervangen en in maart weer op mijn eigen plekje teruggekomen. Had voor komend jaar graag ietsanders gewild, ga nu vior het 4e jaar 3/4 in, maar dat kan niet helaas....
groep 3/4. Leuke combi! tja, die formatie hier...het is overigens nog snel dit jaar. meestal komen ze ergens rond twee weken voor de zomervakantie, net twee dagen voor het wenuurtje met de nieuwe leerkracht. Maar ik ben blij dat ik niet in het MT zit hoor. Heb het idee dat het bij ons altijd een enorme puzzel is. Groot team (52 leerkrachten??? zoiets), vinexlocatie, jong team (met regelmaat iemand of meerdere zwanger/worden vader en gaan dus minder werken), hoog niveau (veel mensen studeren er naast (en werken dus minder), verschillende lio-ers, voornamelijk part-timers (fulltimers zijn denk ik op een hand te tellen)....
Hier ook een zwangere juf. Vorig jaar afgestudeerd, nu groep 6 en volgend jaar groep 4. Eerst ga ik fulltime aan de slag (omdat mijn duo dan nog met zwangerschapsverlof is) en daarna zal ik de ene week 2 en de andere week 3 dagen werken... en zal ik eind november met verlof moeten. Alleen... ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Voel me er enorm rot onder maar ik heb eerder een mk gehad dus wil wel wat zekerheid voor ik het ga vertellen. Heb 25 mei mijn eerste echo en als het dan goed zit ga ik het vertellen. Ik ben dus heel benieuwd of ik na die vervanging nog in de klas mag blijven of dat ze voor een ander kiezen. Het zal de eerste keer zijn dat ik een klas opstart dus ik vind het zowiezo al reuze spannend!
Hier ook een juf, maar niet zwanger (tenminste, niet dat ik nu al weet!). Heb een zoontje van bijna 2. Toen ik zwanger was, heb ik ook veel spullen thuis opgeslagen. Denk aan boeken, lesideeën, dingen als ministeck/magnetics/meccano (spullen van mezelf dus). Meubels had ik niet. Mijn verlof begon precies tegelijk met de zomervakantie en bij ons veranderen we bijna elk jaar wel van lokaal. Vandaar dat ik veel had meegenomen. Ik werk nu 3 dagen (ma/di/woe) en dat bevalt prima. Het valt me wel tegen dat je toch nog heel wat dagen terug naar school moet (rapporten maken, rapportavonden, studiedagen, etc). Gelukkig heb ik een heel flexibele duo, met al oudere kinderen, die heel makkelijk is. Wat ik wel super vind, is het ruilen van dagen met mn duo. Laatst waren we een weekendje weg en heeft zij de maandag voor mij gewerkt. Ik werk dan een don of vrij voor haar. Als ik nog fulltime had gewerkt, had ik op zondagavond naar huis gemoeten. Formatie is bij ons nog niet bekend, we krimpen als school dus dat maakt het extra lastig. Maar ik mag wel blijven op deze school en mijn werkdagen blijven hetzelfde, dat is al erg fijn om te weten.
Hier nog een juf. Die net niet meer zwanger is. Ik werk op maandag, donderdag en vrijdag. Dit jaar in groep 4 en groep 6/7. Volgend jaar krijg ik groep 5. Heerlijk drie dagen in de week dezelfde groep en ook nog eens een homogene. Mijn laatste verlofdag valt precies gelijk met de laatste schooldag, dus de zomervakantie plak ik er nog even achteraan, hoe luxe is dat?
Hier ook een juf. Nu 4 jaar 5/6 gehad, volgend jaar 7/8. Sta hier niet achter, maar kan niet anders. Word verplicht dit te gaan doen.... Brn erg brnietwd. Niet dat ik geen 7/8 wil, maar niet nu en zeker niet op ds manier waarop t nu gast. (lekker makkelijk, beslissen als iemand met verlof is!!) (Vind dit trouwens geen echt zwangerschapstipic, maar meer een club... Misschien nogmaals verkassen?)
hier ook een zwangere juf! Ben nu 26 weken zwanger en juf van groep 1/2. 29juni is de laatste schooldag en tevens mijn laatste werkdag voor mn verlof. Ik zou eigenlijk halverwege december weer moeten beginnen maar ik plak en nog oudersschapsverlof achteraan. Vanaf januari ga ik 2 dagen werken en neem dan nog 2 dagen verlof (ook deels onbetaald!) tot aan de volgende zomervakantie. (werk nu 4 dagen). Dan zijn we weer een jaar verder en kijk ik wel in hoeverre in terug wil in FTE (WTF).