Hoi allemaal, Graag wil ik jullie ervaring horen over volleyballen tijdens de zwangerschap. Zelf ben ik bijna 10 weken zwanger en daarbij een redelijk fanatieke volleybalster. Ik speel competitie op 1e klasse niveau en train 2 keer per week. Dit doe ik overegins al vanaf mijn 12e jaar dus nu al ruim 18 jaar. Van de verloskundige mag ik volleyballen zolang het goed voelt, mits ik me niet op mijn buik laat vallen. (Doe ik ook echt niet meer!) Ik heb ondertussen 3 goede echo's gehad (week 6, 7 en 9) Zoals hierboven gezegd zou ik graag van andere volleybalsters willen weten hoe lang zij zijn doorgegaan met trainen en/of wedstrijden spelen. Groetjes!
Ik ben vrij snel gestopt, met een week of 13.....want tja, niet meer op mijn buik vallen is toch lastig met duiken he? Het gaat bijna automatisch! Ik speelde trouwens 'slecht' 4e klasse..... Bovendien is volleybal een van de meest blessuregevoelige sporten en had ik al last van mijn rug/bekken. Ik ken overigens ook meiden die tot 18 weken zijn doorgegaan. Doe waar je je goed bij voelt en/of blijft wel trainen en niet spelen? En daarna: lekker supporter spelen!
Hier zeiden ze over het handballen het zelfde: gewoon doen zo lang je je goed voelt. Ik ben nu met 15 weken gestopt, kreeg te veel last van mijn buik en rug.
hier ook redelijk snel gestopt ivm met bloedingen, teamgenootje is nu zwanger met ongeveer 18 weken en net gestopt met wedstrijden maar traint nog wel rustig mee, zou zelf zolang het gaat lekker mee blijven trainen en je voelt vanzelf aan als het niet meer gaat, wedstrijden zou ik niet meer doen, ook voor je teamgenoten.. wij vonden het best "eng" worden, met een zwangere buik in het veld, je houdt je toch in, en een boting of valpartij zit in een klein hoekje en "zacht" volleyballen of duiken gaat niet, en soms gebeurt het toch "in the heat of the moment" dus zou als ik jou was gewoon lekker trainen zolang het kan en de wedstrijden niet meer doen.. maar vooral doen waar je je zelf lekker bij voelt of course!