pril zwanger en voel me totaal niet fit

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door misscoco, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Hallo,

Ik ben pas 5 weken zwanger en voel me zo slecht. Ben enorm verkouden, hoesten, klieren opgezet en erg moe...voel me ooo heel slap. Ik ben vorige week ziek thuis geweest ivm buikgriep, deze week weer aan het werk maar het valt me zwaar. Ik wil het liefst slapen! Mn hoofd doet zeer, pijnlijke spieren in mn nek. Bij de huisarts geweest en die geeft aan dat ik een virus heb en door de zwangerschap duurt het herstel gewoon langer. Kortom niets ernstigs. Ik ben nooit ziek, meld me dus ook nooit ziek maar nu twijfel ik...maar het voelt zo soft om me ziek te melden wegens deze klachten. Zwangerschap is geen ziekte en ik ben ook nog maar zo kort zwanger.
    Half dec ben ik trouwens klaar bij deze werkgever, contract wordt niet verlengd en het werk is nu al nagenoeg klaar waardoor ik me daar verveel en echt de tijd aan het uitzitten ben. Dat maakt dat ik twijfel me ziek te melden, maar ergens voelt het verkeerd.

Wat is wijsheid?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ziek is ziek, ook nu. Je kan beroerd op je werk gaan zitten en daar vervolgens niets uit handen krijgen maar daar schiet niemand iets mee op toch?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je hebt een virus waardoor je je beroerd voelt . punt. dat is ziek hoor en het zou kunnen dat het door de zwangerschap langer duurt kan ok dat er een nieuw virus overheen gekomen is.

Ziek is ziek en zeker als er al geen werk is en geen contract is is het zeer nutteloos om je schuldig te voelen.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Je bent niet ziek door zwangerschap, maar je bent wel ziek. Dus als je daardoor niet je werk kunt uitvoeren, dan meld je je ziek.

Deel Deze Pagina