Goedemorgen allemaal, 6 juli aanstaande loopt mijn half jaar contract af bij mijn werkgever. 26 juni ga ik al met zwangerschapsverlof, nu is mijn vraag, mogen zij mij ontslaan als ik al met verlof ben? Liefs Jojo
Ja, want je contract loopt gewoon af en dat hoeven ze dus niet te verlengen. Je zwangerschapsverlof wordt door UWV door betaald en daarna moet je WW aanvragen!
hi robin, dus stel het wordt niet verlengd, dan krijg ik die 4 maanden verlof nog betaald en daarna moet ik dan een uitkering aan gaan vragen? of moet ik dat verlof ook zelf nog aanvragen bij het UWV? mijn werkgever heeft mij wel al een zwangerschapsverklaring laten tekenen door de verloskundige, dit hebben ze naar het uwv gestuurd.
Je zult volgens mij zelf contact op moeten nemen met het UWV. Je baas hoeft alleen te betalen tot je contract is afgelopen daarna niet meer.
je baas moet je geloof ik wel een maand voor het aflopen van je contract meldne of dat verlengd gaat worden of niet. aangezien het een bepaalde-tijd contract is, mag hij dat zonder opgaaf van redenen niet verlengen. sterkte, ik hoop dat je gewoon kunt blijven daar!