Zwangerschap gerookt? wat waren de gevolgen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dora, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom ga je nu het slachtoffer uithangen? Jij besluit om te blijven roken, zelfs wanneer je weet dat dit je kind zeer veel schade toe kan brengen. Dan moet je ook niet gaan piepen wanneer jij daar voor veroordeelt wordt. Ik was ook een roker. Maar ik wilde een kind. Dus die sigaretten gingen de deur uit en toen de condooms ook. En dat jij je benadeeld voelt omdat je rookt, denk dan eens aan je kind. Want die is de enige die daadwerkelijk benadeeld wordt!

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hoeveel kinderen zijn er gezond geboren, met ouders die roken, hoeveel kinderen overlijden er en de ouders roken niet,

Omgekeerd: hoeveel kinderen wordn ziek geboren en ouders roken niet?

Geloof oke misschien roken is niet goed, weet iedereen, maar een kind kan ook ziek worden ook als je niet rookt.

3. Vlinder84

Maar dat zegt toch ook niemand? Natuurlijk kunnen kinderen ook ziek worden en doodgaan als er niet gerookt wordt. En natuurlijk worden er ook gezonde kinderen geboren van rokende moeders. MAAR.... De kans dat er iets mis is met het kindje, is vele malen groter. Je geeft je kind in elk geval geen goede start door te roken.

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    in prencipe wel, want continu wordt die stempel op ons kop gedrukt.

Verolgens zij je ook , ets over een schoonmoeder, met kleinkids( neem ik aan ) en 1 was veel ziek door het roken, maar is daar medisch bewijs voor gevonden?

Bij mijn moeder brak de placenta was ze allang niet meer aan het roken, niks of wat dan ook konden ze daar de schuld van geven.

Als en kind veel ziek is en de ouder rookt wordt altijd de ouder erop aan gekeken, daarom ben ik zeker ook zo gezond? of ben ik een toevalstreffer?

5. Vlinder84

Vraag je nu echt om medisch bewijs?! Heb je nog nooit van alle onderzoeken gehoord dan?! Google eens zou ik zeggen, dan kom je voldoende medisch gestaafde onderzoeken tegen waarin duidelijk wordt vermeld wat de gevolgen van roken zijn. En nogmaals, want je valt in herhaling dus moet ik dat ook doen blijkbaar, zegt niemand hier dat je altijd een ongezond kindje krijgt wanneer je rookt. Noch zegt iemand dat je kindje altijd gezond is wanneer je niet rookt.

6. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik heb tijdens mijn zwangerschap niet gerookt, maar heb gisteren voor het eerst weer 1 sigaret gehad, stom stom stom, ik had me voorgenomen om niet meer te gaan roken na mn zwangerschap, alleen bij feestjes en dergelijke zien of me dat gaat lukken.

Maar er wordt bij ons binnen in huis niet gerookt.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

MEDISCH BEWIJS: Door dat mijn moeder met haar zwangerschap gerookt heeft ben ik ziek.door dat mijn moeder tijdens haar 2de zwangerschap gerookt heeft heef mijn broertje een zwakke rug dit is medisch bewezen.

doordat mij tante rookte bij alle 2 haar kinderen is mijn nichtje zo goed als doof en heeft leer problemen en een spraak achterstand.
    mijn neef in een down kindje dit heeft voor 60% te maken gehad met het roken

doordat een kennis van mij gerookt heeft tijdens de zwangerschap let wel 3 sigaretten per dag.is haar kindje geboren met een open gehemelte en een schisis dit is ook bewezen.

enzo heb ik nog meer voorbeelden wat bewezen is.

het is gewoon niet verstandig te roken tijdens de zwangerschap.maar om nu slachtoffer tegaan spelen vind ik ver gaan

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Alecia wat kom jij onwetend en naief over zeg. En idd, ik vind moeders die gerookt hebben tijdens de zwangerschap een schande. Nee hoor lieverd, steek jij maar lekker je kop in het zand.

Ontopic maar weer: 2 van mijn collega's hebben gerookt tijdens de zwangerschap, en toevallig zijn beide bevallingen heel moeizaam verlopen en hadden de kindjes hoewel ze niet te vroeg waren een geboortegewicht van net boven de 4 pond.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Alecia: ik sta echt paf! Dat je zo stom kunt zijn. Sorry, ik ga me even niet inhouden....
    Het is medisch bewezen dat roken slecht is en allerlei afwijkingen KAN verzoorzaken, (rokende moeders hebben VEEL MEER kans op kinderen met dergelijke afwijkingen dan niet-rokende moeders, daarmee is idd niet gezegd dat alle kinderen van rokers ziek worden en alle kinderen van niet-rokers gezond zijn).
    Jij hebt dan idd geluk gehad, maar of jouw kindje ook zoveel mazzel zal hebben, is maar afwachten. Persoonlijk zou ik de gok niet nemen! Als je kindje straks een afwijking heeft en de artsen vertellen je dat het door jouw roken komt, dan sla je jezelf voor je kop! Zijn die stomme K*T-sigaretten nou echt zo belangrijk? Het is verdorie een VERSLAVING en al slecht voor jezelf! Waarom probeer je dan om het toch weer goed te praten? En waarom ga je dan verdorie het slachtoffer uithangen: je weet toch zelf welke reacties je kunt krijgen en je kiest er toch voor om wel te bliven roken? Nou, dan moet je vervolgens niet zielig gaan lopen doen!
    Als ik iets onverstandigs doe, word ik er ook op aangesproken door mensen en als ik dan eigenwijs blijf doen, word ik er feller op aangesproken, (ik heb gelukkig vriendinnen en ouders die me zeggen waar het op staat als dat nodig is). Dat is de consequentie als je stomme dingen doet, dat je dan van anderen op je kop krijgt.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Helemaal mee eens!!

Ontopic: een vriendin van mijn vriend heeft ook gewoon gerookt tijdens haar zwangerschap. Haar kindje was net 4 pond bij z'n geboorte (met 39 weken) en heeft astma.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @alecia, tot jouw berichtje, viel niemand rokers hier aan, niemand bestempelde een ander. Er werden ervaringen verteld. Niemand zegt dat als je rookt je kind ook 100% ziek wordt, alleen dat de káns veel en veel groter is.

Volgensmij voel je je aangevallen terwijl dat helemaal niet is gebeurd of nodig is...

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik denk niet dat je de enige bent dat "gezond" is uit een rokende moeder, maar ik denk zéker dat je je handjes dicht mag knijpen dat je er niks aan over hebt gehouden.

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Mijn broertje is ook gezond, en ken er velen meer.
    Dan mag ik samen met half nederland me handjes dus dicht knijpen

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

je kan ook andere problemen hebben hoor.vruchtbaarheids problemen is een voorbeeld ook een slecht gebit of slecht horen met je 20ste slechte ogen het kan ook na je 20 ste nog ont aarden. sorry maar ik vind dat je nu niet de slachtoffer rol moet gaan spelen.roken tijdens de zwanger zwangers schap is gewoon hartstikke slecht

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja het is wachten op een felle discussie met zo'n onderwerp....

Roken brengt gewoon risico's met zich mee... zelfde als drugsgebruik, alcohol... te veel caffeine, medicijnen en nog een heel rijtje dingen....

Of het nu wel of geen schadelijke gevolgen heeft, heeft denk ik te maken met verschillende zaken....
    BV misschien is er al wat aanleg voor het "gebrek"...? dan wordt het misschien door bovengenoemde middelen versterkt...

Hoe werkt de placenta...?
    Bij de ene zwangerschap werkt hij beter dan, bij de ander.... en hoe dan ook bovengenoemde stoffen vormen een extra belasting voor de placenta.......
    En er zullen nog wel meer factoren zijn....
    (bovenstaande factoren zijn alleen maar als voorbeeld gegeven om mn standpunt duidelijk te maken)

Bovengenoemde zaken zijn slecht voor je... zelfs als je niet zwanger bent.... dus tja... je vergroot wel risico's of er nu wel of geen gezond kind uit komt...

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een vriendin van me ma heeft doorgerookt, kind is nu 18 en heeft chronische bronchitis en ontzettend last vd longen.

Hoeft niet altijd GELIJK wat mis te zijn hoor, kan zich ook later uiten in astma of bronchitis.

Wrom zou je niet gewoon 9 maandjes stoppen, ik ben al gestopt voor ik wist dat ik zwanger wilde worden, daarna gestopt met de pil en ik was zo zwanger. Ik ga hierna ook niet meer roken, vind het heerlijk zo. Ik denk dat als er iets mis is, je je altijd blijft afvragen of het door het roken komt...

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wil je hiermee nou zeggen dat roken goed is tijdens de zwangerschap? :confused:

18. Vlinder84

Blijkbaar heeft het roken wél invloed gehad op je intelligentie...

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sorry, maar ik zeg niet snel dat iemand dom is, maar iemand die BEWUST zwanger wil worden is gewoon DOM als je niet eerst probeert te stoppen met roken. Pas als dat goed gaat stoppen met de pil. Wat is daar zo moeilijk aan.

Je gaat toch ook niet met 120 door rood rijden omdat dit bij je moeder ook goed ging, waarom in godsnaam risico's nemen als er zelfs medische bewijs is dat roken alleen negatieve invloeden heeft op de baby.

En het is heel rot dat je zusje is overleden, en dat gun ik niemand, maar dat ligt echt niet aan het feit dat je moeder NIET heeft gerookt hoor.

Enne, jullie worden al zo vaak benadeeld? Het enige waarin rokers benadeeld worden is in hun gezondheid.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja en ik kan ook doodgereden worden als ik niet door rood rij. Maar welke vd 2 heeft nou het grootste risico.

Als je bewust zwanger wil worden, vind ik het echt een schande als je niet eerst probeert te stoppen met roken maar gewoon een babytje maakt met in je hoofd: "ach bij me ma ging het ook goed dus bij mij ook"

Gatverdamme

Deel Deze Pagina