Hier gaan we weer! De vraag was welke gevolgen kennen jullie van vrouwen die hebben doorgerookt! Niet om de discussie uit te lokken! Dus hang idd niet het slachtoffer uit en rook lekker verder. Er zal maar eens iets met je kind zijn door het roken en dan zal je wel anders praten. Mijn moeder heeft ook gerookt en ik heb ook astma gehad. Voor de rest ben ik ook gezond. Maar ga weer niet je roken goedpraten omdat niet elke baby ziek wordt door het roken
Ik wou het de hele tijd al zeggen, maar heb me ingehouden Maareh ga je ook gewoon door met roken als je zwanger bent Alecia? Of ga je dan wel stoppen?
Zoals Josien al heeft gezegd, kunnen we het misschien ontopic houden. Elkaar uitmaken voor dingen of het intelligentie vermogen van iemand bepalen hoort hier niet op zwangerschapspagina. Niet iedereen is het zelfde, als Alecia hier een topic over wil, moet dat kunnen. Jammer om te zien dat het altijd dezelfde zijn die op dit soort topics reageren, en raar reageren. Graag per PB dingen uitvechten, er hoeven geen mede forummers uitgescholden te worden. Elvira
Pientje, als ik zwanger raak, dan stop ik onder begeleiding van de huisarts, omdat ik zelf niet de klinkt er mietjes achter "de noten ervoor heb om het vol te houden) heb ik extra hulp nodig, die kanik overigens niet vanme vriend verwachten helaas.
Sorry hoor.. ben het wel eens dat roken niet gezond is, maar dat is wel onzin.. kindjes krijgen geen gespleten gehemelte door te roken! Ook vind ik het idd erg vermoeiend dat er WEER zo negatief wordt gereageerd op een topic... het is toch een serieuze vraag? Niemand zit erop te wachten om in de grond geboord te worden.. zeker niet door alle ''heilige'' mensen hier!
Nu lees ik deze pas... sorry hoor, maar dan tover jij de medische bewijzen maar uit de kast, weet zeker dat dit niet officieel medisch bewijsbaar aangetoond is! en NEEEEEEE dames, voordat ik weer 100 heilige vrouwen die noooooit wat fout doen over me heen krijg...... IK rook niet en ook IK vind roken tijdens zwangerschap (trouwens ook daar buiten) ERG ongezond!
ik tover ze niet uit de kast helaas was het maar zo.dit is helaas officieel aangetoond ik heb een aandoening die je alleen krijgt door roken tijdens de zwangerschap deaandoening van mij broer idem. mijn neef en nicht is ook aangetoont dat het door het roken ik bevordert de schisis is wel gezegt vorig jaar door 3 artsen.
Hier moet ik toch nog wel even op reageren. mijn moeder heeft 4 kinderen. Bij de eerste 2 heeft ze gerookt tijdens de zwangerschap. Geboortegewicht was erg laag. Bij de laatste 2 heeft ze niet gerookt tijdens de zwangerschap. En bij die 2 was het geboortegewicht boven gemiddeld. Dat kun je toeval noemen. Je kunt het ook toeval noemen dat jij en je broertje gezond zijn. Om een goed beeld te krijgen moet je naar een veel grotere groep kijken. En dat is precies wat ze met al die wetenschappelijke onderzoeken doen. En daar is dus uitgekomen dat het gezondheidsrisico wel degelijk bestaat. Dat is nou eenmaal hoe je iets bewijst. Niet door de uitzonderingen aan te tonen.
Dit heb ik van http://sz.oppc.nl/folders/folder-303.html afgehaald. Een website met daarop de oorzaken van schisis. Dit rijtje is een lijst met dingen die een gespleten gehemelte kunnen veroorzaken tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap: medicijnen; alcohol; roken; röntgenstraling; chemische stoffen in ons milieu; drugs.
Normaal reageer ik niet op vragen over roken. Krijg je toch alleen maar vervelende reacties van. Maar ik doe het nu toch. Melle was 10 dagen over tijd, 3710 gr en 51 cm Hessel 9 dgn over tijd, 3880 gr en 51 cm Jikke ook 9 dgn over tijd en 3680 gr en 53 cm Hanne was 5 dgn over tijd (gestript) 3605 gr en 51 cm Ze grappen hier wel eens in het dorp wat er gebeurt zou zijn als ik niet gerookt zou hebben (langere zwangerschap, hoger geboortegewicht). Ik ben het met iedereen eens die zegt dat roken slecht is tijdens de zwangerschap en bij de baby in de buurt, als die geboren is (dat doen we trouwens niet). Maar ik geef wel toe dat ik bij alle 5 gerookt heb. Ben er niet trots op. Maar ik ben ook buiten mijn zwangerschappen om ook niet trots op het feit dat ik rook. Oh ja, de vk zei tegen mij dat poepen in het vruchtwater komt van het roken. Het cons.buro ( en ik) hadden hier nog nooit van gehoord, ik hoorde het pas bij Hanne, en idd bij mij hebben ze (tot nu toe) allemaal in het vruchtwatre gepoept. Groetjes, Jikke
Tjeetje nooit gehoord van dat in dat vruchtwater poepen.... ik dacht dat dat vaak voorkwam bij baby's die zover over tijd gingen..... nooit het verband gelegd met roken....maar zou kunnen dan...
Zo allemaal babys die liever willen blijven zitten ondanks dat je rookt, In vruchtwater , behoeftes doen komt ook wel bij niet rokers voor, nou weet ik niet hoe gevaarlijk het is als een kind in het vruchtwater poept. Maar goed. Hey jikke , mag deze zwangershap verder goed verlopen en de bevalling ook, en dat het weer een boven gemiddelde is :d
HEEL GEVAARLIJK! Zo'n kind moet ook gelijk gehaald worden....! of snel bevallen... Vaak is dit ook een reden voor een spoedkeizersnede....!
Hoe gevaarlijk dat is? Nou, je moet in het ziekenhuis bevallen wanneer blijkt dat er in het vruchtwater is gepoept. Want kindjes kunnen namelijk stikken in hun poep. Poepen in het vruchtwater is een teken van zware stress he, dus zo lekker zaten al haar kindjes niet meer in haar buik hoor. Jikke, wat grappig zeg, dat mensen er grapjes over maken dat je kinderen nog groter waren geweest als je niet had gerookt. Echt, lig helemaal dubbel hier. De longen van je kindjes ook?!