Dean Saunders hard getroffen door crisis Zanger Dean Saunders ondervindt de gevolgen van de economische crisis. De Popstars-winnaar moet het tegenwoordig doen met een hoop minder boekingen en is inmiddels in zijn vraagprijs gezakt, vertelt hij dinsdagavond openhartig in BNN-programma De Week Van Filemon. "Ik heb minder optredens dan voorheen, dus ik verdien ook gewoon minder dan voorheen", zegt hij in een voorproefje van de aflevering. "En de aanvragen zijn ook minder, vooral bedrijfsfeesten. Elke artiest kan ruim leven alleen al van de bedrijfsfeesten." Volgens Saunders liegen artiesten die zeggen geen last te hebben van de crisis en zijn hun twitterberichten over mooie optredens vaak verzonnen. "Dan denk ik van: schoft man, je zit gewoon thuis. Is dat nou voor de buitenwereld, om te laten zien 'hé, ik heb er geen last van', of hoe zit dat?" Saunders heeft zijn vraagprijs naar beneden geschroefd, van 3000 naar 2500 euro per half uur. "Ik vind nu, je moet op de kleintjes letten. Dus gelukkig is alle kleding die ik aan heb gesponsord, want ik zou dit niet kunnen betalen." ---- 2500 voor 30 minuten en dan eigenlijk geen geld hebben voor kleding Dat verdiend mijn man net in iets meer dan 2 maanden. Of gaat er echt zooo ontzettend veel belasting enzo vanaf, of hoe moet ik dat zien?
Haha hard getroffen door de crisis. Ik wou dat ik al die 2500 euro per half uur kreeg. Of zelfs per maand zou ik al blij zijn. En dan ook nog eens niet je eigen kleding hoeven te betalen haha.
die beste man heeft ook rek te betalen plus denk je dat hij die 2500 schoon in het handje krijgt.. belasting, manager zal betaald moeten worden zal vast ook nog wel een boekingbureau achter zitten die zijn handje op houd..
Daar gaat ongetwijfeld al zo'n beetje de helft vanaf aan belasting, daarnaast moet hij zijn manager betalen, wellicht betaalt hij zelf nog een en ander aan meer personeelsleden etc. Hij zal er heus wel wat aan overhouden, maar geen megabedragen hoor. Een artiest staat vrij veel af vergeleken met wat hij binnenkrijgt.
dacht dat jij altijd alles wist.. kom op zeg je weet toch zelf ook wel dat dat niet is wat je overhoud..
wat zijn we weer vriendelijk op de vroege morgen Nee, snap idd ook wel dat hij daar niet alles van over houd, dat zeg ik ook, maar hoeveel belasting precies er af gaat, geen idee 2500 euro in 30 MINUTEN, tsja, laat hem 10 optredens van 30 minuten doen in de maand ( is 5 hele uurtjes werk ) , is toch 10x2500 minus belasting en andere kosten. Daar kun je neem ik aan heeeeel makkelijk een huisje van huren hoor al doet hij 2 van die optredens per maand.. hij zal van die 2500 euro echt wel een 1000 overhouden per optreden.. dan heeft hij voor 1 heel uur werk een duizend of 2 netto over.. kun je mooi van wonen en eten. kleding krijgt hij sowieso gratis..
ik vind het gewoon opmerkelijk van hem dat hij het heeft over '' op de kleintjes letten'' en '' zwaar getroffen door de crisis'' en '' gelukkig is mijn kleding gesponsord, want die kon ik anders niet betalen'' terwijl zijn bruto 30 minuten salaris meer is dan het bruto maand salaris van bijna elke Jan modaal die er een hele maand hard voor moet werken ipv 30 minuten. Het is crisis voor iedereen, en die hoor je ook niet zeuren als ze op de kleintjes moeten letten, en dan zeikt zo iemand al als hij 500 euro minder krijgt per half uur maar volgens mij mag je op dit forum eigen geen mening meer hebben,ofja, althans, ik niet
En jij denk dat hij dezelfde vast lasten heeft als jou. Je leeft naar wat je verdient. Dus zal zijn uitgave patroon er wel heel anders uit zien als die van jou. Wat denk je wat het kost om heel de dag door langs de weg te zitten en ja je krijgt wel wat terug van belasting maar dat weegt niet op naar wat je weg rijd hoor.. En zo zullen er nog wel veeeeel meer dingen zijn.. Hoe naïef Kun je zijn
Haha ja hij heeft het er maar moeilijk mee hoor. Ik denk dat het niet de crisis is, maar gewoon het feit dat mensen snel artiesten beu zijn en dan naar de achtergrond verdwijnen.
ja, dat zeg ik toch ook maar 2500 euro BRUTO per 30 minuten, is nog altijd meer dan wat de meeste mensen bruto per maand verdienen laat hem 70% moeten inleveren aan belasting/manager, etc op die 2500 per half uur, dan heeft hij nog 750 euro netto voor 30 minuten zingen laat hem minimaal 3 van die optredens per maand hebben, en hij verdiend al 2250 netto per maand voor 1,5 uur zingen, daar kun je makkelijk je vaste lasten van betalen lijkt mij zo.. tsja, ik vind het gewoon opmerkelijk dat zo iemand klaagt over zijn loon, mag toch
dikgedrukte is dan zijn eigen dikke schuld. Niet rond kunnen komen, op de kleintjes letten, en je vaste lasten en kleding niet kunnen betalen versta ik wat anders onder. dan moet je maar ipv hugo boss naar de zeeman gaan, en ipv een BMW in een ford Ka gaan rijden, dan lukt het gemakkelijk..
Dat weet je natuurlijk niet, ieder zijn vaste lasten is weer anders. Maar goed zoals eerder gezegd ga ik geen medelijden met hem hebben, iedereen word helaas getroffen door de crisis.
Ben het wel met Daantje eens. Die vent loopt te janken om niks.... Zijn mensen die amper rond kunnen komen. Als hij bij wijze van ieder weekend een optreden doet verdiend hij dik. Ongeacht wat hij er nog moet afhalen. En de crisis treft hem? Ben het wel eens met Tempusfugit, denk dat mensen hem snel beu zijn. En geef ze eens ongelijk....
Dus als jij bakken met geld verdient ga je nog steeds je t shirts bij zeeman halen en rij je een ouwe punto... woon je in eeen krakke mikkig huis.. want stel je voor dat je minder zou krijgen.. nou je kan me meer vertellen maar dat geloof ik niet.
Tuurlijk houd ie minder over dan voorheen maar kom op zeg, een paar optredens van een paar uurtjes en die kerel zou werkelijk niks te klagen mogen hebben. Ik wil hem anders wel ff laten zien wat crisis nou écht betekent. In mijn ogen houdt dat nl in dat je, ondanks dat je al de eindjes aan elkaar knoopt, het je nog maar amper lukt om je rekeningen te betalen. Dat je genoodzaakt bent om bij familie te eten omat er geen geld is voor boodschappen. Nieuwe kleding?? wat is dat? En niemand die je dat dure merkzooi je gratis en voor niks komt brengen. Overwegen of je je 3 kamerappartementje nou maar het beste te koop kan zetten en met hangende pootjes terug moet keren mét kind naar je ouders. Als de heer Saunders nou idd echt zou gaan leven naar wat ie tegenwoodig verdient dan zou ie nog steeds als een koning leven met zijn duizenden euro's in de maand. Zo'n iemand zou het woord crisis niet eens uit mogen spreken! Hij heeft nog iig de mogelijkheid om anders te gaan leven door een klein stapje terug te doen. Heel veel andere mensen hebben tegenwoordig niet eens meer een keus omdat ze al alles hebben gedaan wat ze konden en er niks meer overblijft!