Al wel of niet vertellen op het werk?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by anoniemusje, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniemusje

May 5, 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Sinds 3 weken weten wij dat we zwanger zijn, wij zijn hartstikke blij!
    Komende donderdag hebben we de eerste echo (8,5 week), hartstikke spannend.

Éen nadeel ik ben enorm ziek dag en nacht misselijk en kots nijgingen.
    Op mijn werk heb ik even vol kunnen houden dat ik niet lekker /ziek ben, gelukkig heerst er momenteel een griep epidemie, maar dit kan ik natuurlijk niet blijven zeggen.

Vanavond was er een etentje geplant maar ik ben niet mee gegaan, omdat ik niet goed kan eten. één van mijn collega's weet dat ik zwanger ben en zij is mee gegaan. Kreeg net een berichtje dat een andere collega had gezegd tijdens het eten, zou ze niet zwanger zijn. Gelukkig reageer iemand anders daar weer op, nee dat zal niet want pas geleden zij ze dat het nog wel even ging duren..

Ik merk dus dat sommige collega's vermoedens krijgen. Heb altijd gezegd dat ik het pas na 12 weken wilde vertellen, maar dit wordt lastig zo en ik wil zeker niet dat mijn baas het van anderen horen.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen, alle tips zijn welkom!

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Ik zou het nog proberen deze week vol te houden tot na je echo, en misschien dan toch je manager in vertrouwen nemen en het gaan vertellen? Vervelend dat je je zo beroerd voelt! Ik wil je in ieder geval een fijne zwangerschap wensen.

3. Mamsnl

Mamsnl Lid

Nov 29, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte met je zwangerschap. Persoonlijk zou ik het nog even stilhouden, zodat je kijkt zich ontwikkelt. Maar als je het graag wilt delen met collega's, dan moet je het zeker niet nalaten.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had het niet verteld en achteraf spijt want ik heb mijn directe collega's wel verteld dat ik een miskraam heb gehad. Bij een volgende wil ik ook het goede nieuws kunnen vertellen! Je zou nog tot donderdag kunnen wachten?

5. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het mijn werkgever gisteren verteld (6 weken) omdat ik van de misselijkheid niet kon werken. Ik krijg normaal bij ziekte de eerste twee dagen niet uitbetaald maar als je zwangerschaps klachten hebt krijg je alles 100% uitbetaald via uwv. Dat is de enige reden dat ik het zo vroeg verteld heb. Mijn collega's zal ik het deze of volgende week ook moeten vertellen want zij merken natuurlijk ook dat ik wel erg vaak naar het toilet ga (om over te geven).

6. nlmeko

nlmeko Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb 3 collega's (waaronder mijn manager) ook in vertrouwen genomen omdat ik bij de vorige zwangerschap erg ziek was en nu niet weet wat ik kan verwachten.... mocht het misgaan dan kunnen ze me ook steunen, dus ik vind het allemaal niet zo erg!
    Gelukkig kom ik er tot nu toe goed vanaf, maar ik ga nu pas de 7e week in, dus kan er nog weinig over zeggen :p

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    ik heb het vorige week wel verteld aan mijn leidinggevende omdat er de 5de kinderziekte heerste dus ik misschien van de groep moest.

ik was er deze week heel blij mee het weekend bloedingen gehad en deze week minder gewerkt om vandaag het hartje toch te zien kloppen gelukkig.

wel afgesproken dat ik ze via wats app in 1 groep op de hoogte houd dat als het mis gaat het daar in staat en niet iedereen individueel benader.

mijn vorige zwangerschap tot 12 weken voor me gehouden en mijn directe collega's merkte het al vorige week misselijk wc bezoeken ed.

Share This Page