vind de tweede zwaarder dan de eerste... ben nu zwanger van een meisje... denk meer dat het aan de leeftijd ligt bij mij ben nu toch 5 a 6 jaar ouder en heb natuurlijk een speciaal wonderkindje rond huppelen die veel zorg nodig heeft
Wat fijn al die reacties. Dat geeft me toch een boost. En zo zie je maar ieder ervaart t anders! anneke 81, zo we zitten echt in dezelfde situatie! Ja ben ook wel een meidenmoeder maar een jongen lijkt mij ook heel bijzonder! Ik voel me bevoorrecht dat ik dat nog mag meemaken! Hoor vaak dat de band tussen moeder en zoon heel speciaal is...nu mag ik t meemaken! Maar niet iedereen was enthousiast in mn omgeving....jammer maar daar heb ik schijt aan. Mn moeder vindt jongens maar niks- echt belachelijk en mn oma vond t zielig met twee meiden erboven. Was er zo nijdig om dat ik ze nu eff niet kan luchten haha mamalovesj, vraagje; zag dat je nog vier weken moest en dat je ook zo snel groeide. Heb je nu een erg dikke buik of valt t mee? Ik ben bang als ik er nu al last v heb hoe red ik t straks dan? voor ieder die zo snel groeit...blijft dat zo doorgaan en zegt dat wat over t geboortegewicht?
Gezien de reacties denk ik inderdaad dat elke zwangerschap anders is, jongen of meisje... Mijn eerste is een dochter; ben de eerste zes maanden flink misselijk geweest en veel maagklachten gehad. Nu ben ik ruim 30 weken zwanger van de tweede, een jongen. Niet een keer hoeven overgeven... Voel me veel beter. Dus bij mij is het verhaal precies andersom.
Ik denk dat het toeval is. Bij onze dochter was ik niet misselijk, maar enorme maagzuur. Bij onze zoon heb ik me de eerste 15 weken leeg gespuugd.
Hm bij m'n zoontje echt een top zwangerschap gehad.. Weinig te klagen op een paar kwaaltjes na.. Ook maar 10 kilo aangekomen.. Deze zwangerschap weer precies het zelfde.. Nog bijna geen buik.. Niks aangekomen.. En met 13 weken vermoeden van een jongen wat met de 20 weken echo pas echt zeker gaat worden! Ben benieuwd! Maar ze zeggen dat het geslacht niks te maken heeft met hoe je je voelt tijdens je zwangerschap etc..