Zwangerschap kort op elkaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nurse89, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duqi

duqi Bekend lid

7 sep 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Mijn oudste is 10 de tweede is 2. Nu met de 3 opkomst is echt zwaaaaaar pfff.met een kleine die niet luister . Huis schoonmaken.koken .heenen weer naar boven naar beneden lopen. Gellukig heb ik mn oudste die is altijd klaar om te helpen . Maar ja ik ben nu 35 en deze is de laaste .geen kinderen meer voor mij .ik heb 8 jaar b gewacht voor een 2 .ik ben echt blij mee .maar de 3 derde ook bewust na de 2 want ik wou ze allemaal voor mn 36.

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Hier tussen de eerste 2 17 maanden en straks tussen de tweede en derde 22 maanden.

Zwanger zijn van een tweede zal altijd anders zijn als de eerste. De tijd vliegt idd sneller omdat je er al 1 hebt lopen hoe oud dan ook.

Ik vind het grote voordeel dat ze echt wat aan elkaar hebben. En ha het is druk ik zit niet veel stil maar wel gezellig druk 😊

3. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Bedankt alweeer! Iedereen zegt vrijwel dat het leukste is als ze straks wat aan elkaar hebben, dat lijkt me idd ook gemakkelijker met oa dagjes uit. Want beiden kinderen vinden het leuk. Kan me voorstellen dat het wat moeilijker gaat met een groot leeftijdsverschil. Wat doen jullie eigenlijk als jullie weggaan? Hebben jullie een duowagen, 2 wagens of...? Ik dacht eerst altijd dat ik er graag een leeftijdsverschil tussen heb waarbij eentje dus al kan lopen, maar daar ben ik ondertussen wel vanaf gestapt.
    @pluisje: het lijkt me wel pittig wat jij beschrijft, weinig rust en dan nog werlen, huishouden doen etc...

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    In het begin vaak de baby in de doek/draagzak en oudste in de buggy.
    Als we met z'n tweeen weggingen hadden we 2 wagens(kinderwagen & buggy).
    Vanaf een jaar of 2 loopt de oudste lang achter elkaar zelf, dan zit de jongste in de buggy. Wel altijd draagzak mee voor nood.

5. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

2 kinderwagens? Is dat niet veel gedoe? Die draagzak lijkt me idd ook erg handig.

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Buggy en kinderwagen, daar zit verschil tussen :)

7. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hoi wij hebben een chicco together. echt een super wagen! voorals ml of ik alleen op stap gaan. verder hebben we ook twee simpele wagens voor als we samen met de kids zijn. en dat lopen naast de wagen komt wel. maar vooral bij bijvoorbeeld een dagje dierentuin is het handig dat ze alle twee kunnen zitten. moeilijke momenten vind ik vaak als ik alleen met de twee meiden ergens op bezoek moet gaan. bedoel dan niet bij ouders of goede vrienden. maar ik bedoel dan bij de huisarts, kraamvisitie ect.

maar ik vind het helemaal geweldig als ze lekker samen op de bank aan het knuffelen zijn. huishouden doen. daar doe ik indedaad ook veel langer over zo doe ik bijvoorbeeld 20 minuten over het leeg halen van de vaatwasser omdat ik dat vaker moet onderbreken omdat ik van twee meiden hulp krijg ;) . ook stofzuigen duurt lang omdat er twee meiden ruzie maken over wie er op de stofzuiger mag zitten. ;) maar weer leuk is het als ik ze 's morgens met elkaar hoor babbelen in hun bedjes ;).

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hier zit precies 1,5 jaar tussen nr 1 en nr 2. En straks nog geen 2 jaar tussen nr 2 en nr 3. De latere zwangerschappen vind ik lichamelijk niet echt zwaarder dan de eerste. Het is inderdaad wel zo, dat je meer moet tillen en minder je rust kan nemen. In dat opzicht is het wel vermoeiender. Maar ja, ieder lichaam is anders natuurlijk. Ik zou wel zorgen, dat je weer helemaal fit bent voordat je aan een nieuwe zwangerschap begint.
    Wat betreft de mooie periode die snel voorbij zou zijn: ja en nee. Ik heb de latere zwangerschappen ook zeer bewust meegemaakt. Het s wel zo, dat de magie van de eerste zwangerschap er niet meer helemaal is. Niet perse voor mezelf, maar met name omdat de omgeving het "gewoon" vindt dat je weer zwanger bent. De tijd gaat ook wat sneller, omdat je natuurlijk drukker bent met je eerste kindje.

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Er zit nog wel wat tijd tussen twee kinderen kort op elkaar en een groot leeftijdsverschil. Kinderen die niet meer dan vier jaar schelen hebben ook echt wel wat aan elkaar. Ik denk dat je ook moet luisteren naar je lichaam, als jij je bv 6 maanden na de bevalling weer helemaal top voelt waarom dan niet gaan voor een tweede. En je moet het niet erg vinden dat je meerdere kinderen hebt die (bijna) niks zelf kunnen, je moet even door een paar tropenjaren heen. Ik heb het nooit gewild maar voor de kids zelf is het natuurlijk wel erg leuk na een paar jaar.

10. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Wat omschrijft je het toch goed! Gewoon zoals het is, maar las je bericht met een glimlach. Extra werk, ja dat zal het zeker zijn maar zie mezelf nou al in dezelfde situatie als jij zitten met straks 2 snoetjes op de bank of ruziemakertjes , dan smelt je toch weg!!

@myo: de tijd zal inderdaad sneller voorbij vliegen, maar dat zal juist goed zijn voor mij want ik was me toch onzeker in de zwangerschap! Zoveel tijd heb ik dan niet meer om erover na te denken. Zal zeker wachten tot m'n lichaam er klaar voor is. Het eerste jaar willen we sowieso genieten van eentje, dat besluit hebben we wel al genomen. Ik voel me ook al best een beetje schuldig naar ons meisje. Ze is net geboren en ik denk al over de tweede!

@fiora: gelijk heb je wel een beetje dat t leeftijdsverschil ook niet veel uit maakt, tis net wat je wil he. Ik scheel 10 jaar met m'n broer en zijn echt twee handen op 1 buik...zo kan t dus ook, al vind ik dat verschil te groot haha. Mij lijkt t best zwaar, maar praktisch gezien beter. Vriend ziet er niet zo tegenop. We hebben nu besloten om t even te laten rusten en volgend jaar verder te kijken.

Deel Deze Pagina