Dat je bloeddruk omhoog gaat na de 24 weken is lang niet altijd zo... ik heb van mezelf al een lage bloeddruk en nu tijdens de zwangerschap daalt het helemaal. Ben de hele dag door uitgeput en kan niet bijslapen lijkt het wel. Ook d3 duizeligheid en de zwarte vlekken voor de ogen is lastig. Ik werk nog 32 uur met 2 uur reistijd per dag maar merk dat het nu bijna niet meer te doen is...
Ik hoop dat het iig iets beter wordt. Ik heb ook van mezelf een lage bloeddruk, dus hoog zal hij nooit worden. Ik zal het laten weten
Jo85, wat vervelend. Kan me voorstellen dat je werk je nu zwaar valt. Hoe laag is jou bloeddruk momenteel (althans op de ltste controle)? Ik vind vooral de ochtenddiensten ook zwaar, is het bij jou 's ochtends ook erger? Setje, hopen kan altijd toch!
Ik weet niet of het zozeer te maken heeft met de lage bloeddruk. Ik heb eigenlijk tijdens deze hele zwangerschap 100/55 en de vk adviseerde ook dropjes te eten maarja dat lust ik niet Ben ook non stop moe, maar tussen week 20 en 24 kreeg ik een opleving en kon ik zelfs achter mijn zoontje aanrennen in pretparken terwijl mijn bloeddruk toen ook laag was... Het kan ook zijn dat het met de tweede te maken heeft. Je kunt nu ook gewoon niet zoveel rust nemen als dat je dat in de eerste zwangerschap wel kon en dan kan er ook mee te maken hebben, dat je lichaam gewoon meer uitgeput raakt. Ik heb ook weinig puf voor het huishouden etc, soms nog niet eens om met mijn zoontje te spelen en daar voel ik me dan weer schuldig over. Hopelijk gaat de tijd gewoon snel en heb ik straks mijn eigen lichaam met energie weer terug
Het lijkt wel of ik hier mijn eigen verhaal lees.. Heb er ook heel erg last van, douchen is me eigenlijk al teveel 's ochtends. En inderdaad in de rij met bijvoorbeeld boodschappen doen heb ik het idee dat ik af en toe ieder moment tegen de vlakte kan gaan. Ik ben ook heel moe en op mijn vrije dagen kan ik ook echt de hele dag slapen. Ijzer is helemaal in orde, ik ben er twee weken geleden nog op geprikt.
Ik heb niet alles gelezen maar ik heb het ook zo erg gehad. Ik kon op een gegeven moment niet eens meer autorijden. Ik heb zoutcapsules gekregen, dat hielp goed.
Ik heb altijd zoutpakjes in mijn tas. mijn bloeddruk soms is zo laag dat ik flauw. Als ik mezo voel, doe ik een beetje out onder mijne tong.
Meiden 'fijn' om die herkenning te lezen! Joyofliving, zou natuurlijk heel goed kunnen. Je gaat met een rond lopende peuter toch sneller over je grens of nog even door omdat je zus of zo nog even af wilt maken. Moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat mijn zoon tussen de middag nog slaapt, dus ik in die zin mijn rust wel kan pakken. En het scheelt dat mijn zoon onwijs van knutselen aan tafel houdt, kleien, puzzelen, tekenen etc, daar kan ik allemaal rustig naast op een stoel zitten en het voor mijn gevoel weer wat goed mee maken. Wordt het nu je de 30 week gepasseerd bent ook niet beter? Liefenklein, oh wat vervelend soms he?! Is het een idee om 's avonds te douchen? Ik heb dit ook omgeruild omdat het me te veel energie kost 's ochtends. Mamabram, bedankt voor de tip. Heb je die zoutcapsules van de HA gekregen? Letloa, onder je tong, die kende ik ook nog niet, is het proberen waard. Dankje!
Dat ga ik gewoon proberen, 's avonds douchen, voel me af en toe ook zo'n zeur.. Voor vriendlief ook niet echt gezellig, komt ie een keer op tijd thuis van voetbal of werk voor mij omdat we bijv. film zouden kijken dan lig ik na het eerste deel al te slapen op de bank. Gelukkig heeft hij er wel begrip voor en 'schopt' me af en toe naar bed omdat ik gewoon op ben.
Nee dat is het hem ook, die schuldgevoelens en meer willen dan op het moment kunnen. Ik kan het nu wel beter loslaten gezien het onze 2e is, weet dat het tijdelijk is en wat ik/we er voor terug krijg(en). Bij onze eerste was dat wat moeilijker in te denken omdat het voor ons toen allemaal veel onwerkelijker was/minder tastbaar. Heb nu ook maar bedacht om op mijn vrije dagen 's ochtends geen dingen buiten de deur te ondernemen, denk aan boodschappen etc en dit smiddags te doen omdat ik dan net wat steviger op mijn beentjes sta.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een lage bloeddruk en daar ook veel klachten van. Ik heb me toen echt 40 weken lang door de dagen heen gesleept, zoo moe. Intens moe. Ik heb die 40 weken nooit het idee gehad dat ik uitgeslapen was en weer energie had. Ik werkte toen 40 uur per week (hele dag lopen, staan en sjouwen en tillen) en ben daar met 17 weken al mee gestopt door elke dag maar 4 uurtjes te werken. De helft dus. Dat hielp wel iets, maar alsnog sleepte ik me door de dag heen. Dat was echt geen leuke zwangerschap. Herken het ook van de duizeligheid en lang achtereen staan in bijv. de rij bij de kassa is niet echt handig. Dropjes heb ik bij de vleet gegeten, maar dat hielp mijns inziens niet of nauwelijks en ook zoute dingen eten hielp niet. (en heel veel zout is nog slecht voor je ook) Nu is het gelukkig niet zo erg. Weet niet wat mijn bloeddruk is, maar het helpt ook al dat ik veel beter mijn rust kan nemen en minder hoef te werken. Rust is het beste middel..
Och wiedeltje wat vervelend, 40 week zijn dan toch wel heel erg lang he?! Gelukkig ervaar je deze zwangerschap al fijner. Ja rust is wel echt het codewoord, dat kan ik creeeren door minder te werken (want op mijn vrije dagen probeer ik echt zoveel mogelijk mijn rust te pakken). Maar dat is juist wat me zo tegenstaat en ik nog even voor door wil bikkelen. Werk overigens maar 18 uur hoor. Alleen werk ik in de kinderopvang waarvan regelmatig in mijn eentje met zes kids wat me zo zwaar valt. Zit dus continue met mezelf in tweestrijd, eenmaal op de werkvloer denk ik dit gaat zo langer echt niet! Eenmaal weer thuis in rust denk ik, volgende dienst zal vast beter gaan...