Hoi dames Mijn meisje ligt nog steeds niet goed blijkt uit de echo gister. Ze is al wat ingedaald met haar kontje... Haar hoofdje zit rechts in me zij ongeveer. Ik vraag me dus af. .. Zou ze nog kunnen draaien? Ben als de dood voor draai poging een keizersnede al helemaal haha. .. iemand ervaring toevallig?
Ik denk het wel hoor... Mijn uk draait nog steeds iedere dag rondjes... Ik heb een VK horen zeggen dat een baby met 36 weken goed moet liggen maar dat je je voor die tijd geen zorgen hoeft te maken... Maar wil je echt bevestigen of het nog goed kan komen bel je VK.
Ik lees even mee. Ik ben nog niet zo ver als jij, maar ons mannetje staat nu steeds rechtop. Dus ben ook wel benieuwd...
Het kan nog Maar alsjeblieft verdiep je in een draaipoging !!!!!!! Hier is dat een no go ! Ik zou gaan voor de gentle sectio. Maar ingedaald met kontje is vaak niet zo'n goed teken en je buik is ook niet mega dus ik ben er bang voor als ik dat zo mag uitspreken..
Hier een meisje dat pas met 36 weken gedraaid is. Ik neem aan dat ze nog niet vast ligt in je bekken? Want dan kunnen ze nog wel bewegen en draaien! Ik zelf kreeg pas volledig 'groen licht' bij 39 weken, toen was ze eindelijk ingedaald en lag ze vast... En als je zo twijfelt of angstig bent voor wat er mogelijk gaat komen, geef dit ook aan bij je vk! Zij kan dan deze dingen met je bespreken en evt dingen uitleggen. Dit kan ook al veel zorgen wegnemen.
Ze zit inderdaad nog niet vast maar is wel een stukje ingedaald der kont. Als ze voorover zou duikelen ligt ze goed, als ze zich los gaat wurmen komt het niet goed. Ze is wel erg bewegelijk maar het wil niet lukken denk ik. En inderdaad fleur mn buik is echt klein en compact en daarbij nog strak ook dus is ben ik bang geen beweging in te krijgen. Bij mijn vk is het bij 36 weken door naar de gyn. Zit in dirksland en die gaat ook wel kijken of het wel kan bij mij. Zelf heb ik de hoop al opgegeven dat ze gaat draaien. Wat is een gentle sectio eigenlijk?
Die van mij lag ook bij 33 weken nog in stuit hoor! Lag bij 35 weken goed! Ook met dr kontje naar beneden! En ik had weinig vruchtwater en een rustig kindje wat ook gewoon draaide hoor...
Mijn eerste dochter is ook pas met 36 weken zelf gedraaid. De vk zei mij met 34 weken dat de kans heel klein was dat ze nog zelf zou draaien, aangezien haar kontje al aan het indalen was. Uiteindelijk is ze dus echt zelf nog gedraaid!
mijn zoontje lag met de liggingsecho ingedaald en draaide daarna er nog uit hoe?? HIj heeft het voor elkaar gekregen. Daarna lag hij dwars in mijn buik dus dachten ze dat ik dus misschien moest laten draaien of indd keizersnede maar op een of andere manier is hij nog gedraaid en ben ik heel snel en op de natuurlijke manier bevallen. 5,5 uur ben benieuwd bij de volgende nu.
Gelukkig! Ik hoop dat mijn kindje ook nog draaid, het is dus nog mogelijk. En dat lijkt me bizar als je kindje helemaal ingedaald is en weer omdraaid. Gelukkig is het wel goedgekomen bij jouw, en nog snelle bevalling ook
Hier lag nr. 1 tot 34 weken in stuit. Ze draaide zich..tot ze zich bedacht om met 39 weken terug te draaien in stuit. Draaipoging was geen optie, daar ze toch nog alle kanten uit kon. Blijkbaar veel ruimte. Een keizersnede geworden dus. Nr. 2 liet wederom zien dat er veel ruimte was. Lag tot 37 weken in stuit, daarna nog goed gaan liggen...en blijven liggen! Ik denk dus dat het nog alle kanten uit kan bij jou.
Mijn mannetje is ook nog gedraaid met 36 weken, en pas tijdens bevalling ingedaald, ik was ook al aan het lezen over draai pogingen, vond het een enge gedachte. Maar het is dus nog goed gekomen. Hopelijk voor jou ook!
Ja ik ben dan ook zo slim om een filmpje te kijken op youtube :/ niet slim haha.. Ziet er echt pijnlijk uit
Hier lag onze eerste zoon op 37 weken dwars, en 3 dagen later braken mijn vliezen, direct naar het ziekenhuis (zoals gyn had gezegd), en daar op de echo lag zijn hoofdje wel mooi naar beneden. Het is dan toch uitgedraaid op een keizersnede omdat de ontsluiting niet vorderde, maar hij lag dus wel goed.
Vanaf 27 weken lang ons baby altijd in volledige stuitligging. Hij is wel de hele tijd erg beweeglijk geweest en ik dacht dat hij ook vaak draaide, maar tijdens elk verloskundig bezoekje, lag het hoofdje boven. Het was laat, volgens mij met 35 weken dat hij ineens - bij wijze van verassing - omgedraaid was. Zo fijn gevoel. De verloskundige had me ook al meerdere malen op het hart gedrukt dat de meeste baby'tjes wel op tijd goed gaan liggen hoor. Een enkeling blijft in stuit. Ik had ergens gelezen dat bij 31 weken nog 10-15 procent in stuit lag en bij 36 weken nog slechts 2-4 procent. Dat betekent dus dat je zo'n 75% kans hebt dat hij een dezer weken nog draait.
Even off-topic, na drie heftige bevallingen zou ik niet onwelwillend tegenover een eventuele keizersnede staan
Mijn dochter heeft de draai nog gemaakt de dag van bevalling. Mijn vliezen braken ervan. Het deed goed zeer maar het was het waard en ging nog best snel. Maak je geen zorgen ze hebben bij mij een draaipoging gedaan en ook dat viel nog best mee ze hebben er ervaring mee en ze doen er alles aan om je zo min mogelijk pijn te doen. Sterkte
Een gentle sectio is een natuurlijke keizersnede. Waarbij het warmer is op de OK en je baby gelijk bij je op de borst komt , ze bootsen zo veel mogelijk een vaginale bevalling na. Dit komt ten goede van de bv maar ook van de normale hechting Veel ziekenhuizen doen het al in nl .. Maar ik duim dat ze nog draait !
Ja dat klinkt ook stuk prettiger voor de baby dat ie niet in 1x uit zn vertrouwde omgeving gerukt word. Zou is moeten navragen of ze dat doen in dirksland. Maja zal toch eerst moeten afwachten tot 12 maart of ze npg draaid. Hoop t heel erg