Luteale fase (fase na eisprong) iemand die dit weet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sterretjeindenacht, Mar 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterretjeindenacht

Sterretjeindenacht Actief lid

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Heeft er hier iemand een idee of men langer dan 14 dagen een luteale fase kan hebben na eisprong? Of je dus altijd 14 dagen na eisprong je maandstonden krijgt of deze fase ook veel langer kan duren? Ik ben morgen 20d na eisprong.. en heb nog steeds geen menstruatie ben ook niet zwanger want de test is negatief ik begin mij zorgen te maken :( heb je na meer dan 3m na zwangerschapsafbreking eindelijk een eisprong getraceerd en krijg je geen maandstonden. Morgen kan ik terecht bij mijn gyneacoloog.. wanneer stopt dit?!

2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja dat kan.
    Sommige hebben een lf van 17 dagen en sommige van maar 11 dagen.
    14 dagen is over het algemeen gemiddeld.
    Maar de meeste hebben juist geen lf van 14 dagen.

Het kan ook zijn dat je een cyclus overslaat.

Sado likes this.
  3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    LF varieerd van 10-18 dagen en alles wat ertussenin zit. 14 dagen is een gemiddelde.

Hoe heb je je eisprong gevonden?

Je cyclus kan altijd een keer afwijken, ook zonder reden.

4. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,066
    17,022
    113
    En ook korter dan 10 dagen kan :p Na mijn eerste zwangerschap zit ik tussen de 8 en 10.

Jenneke88 likes this.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja het kan langer of korter zijn.

Hoe heb je je eisprong gevonden, want een lf van 18 dagen is wel de max van wat ik weet en komt maar zelden voor.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Heb al ff teruggelezen.
    Je zegt een posi ovu te hebben gehad op donderdag 7 maart.
    Dan was je eisprong uiterlijk zaterdag 9 maart en zit je nu op 18 dpo.

Helaas is een posi ovu geen garantie dat je ei ook daadwerkelijk springt er na.
    De kans is dus ook aanwezig dat je eisprong veel later is geweest dan je nu denkt of uberhaupt zelfs nog moet komen.

Wel een vraagje.. op 5 maart zei je dat je lichaam nog niks deed qua cyclus en als dat zo bleef je 20 mrt moest overleggen om met hormonen te beginnen.
    Op 7 mrt dus een posi ovu.
    Waren de strepen wel allebei even donker?
    Heb je een foto van je ovu test?

7. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Met een ovulatietest 6/7 maart positieve 8 maart negatieve 8 maart moet die dus gesprongen zijn de krampen waren ook over heb het ook gemerkt aan men slijm. We zijn 20d na eisprong blijft dus maar duren heb 17/1 voor de 2de keer een curretage gekregen na placentarest :( ben bezorgd dat het niet meer lukt..

8. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Ik ben blijven door testen met ovulatietesten om zeker te zijn dat ik toch men eisprong niet zou missen 6 en 6 maart had ik een positieve zie foto.. 8 maart was die negatief. Ik merkte het ook aan men slijm en had ovulatiekrampen 8 maart stopten die dus ik ben vrij zeker dat men ei dan gesprongen is..
    Nu zijn we dus 19d dpo en nog steeds geen menstruatie wel al sinds zondag krampen maar niets ik wist niet dat een luteale fase zo lang kon?
    Ik ben bang dat ik verklevingen heb opgelopen en het daarom niet buiten kan. Door dat ik men eisprong had gevonden heb ik 20/3 niet gebeld omdat ik er vanuit ging dat het nu op gang was gekomen en ik dus nu reeds zou zijn gaan menstrueren. Nu dat nog steeds niet het geval is heb ik contact opgenomen :( received_636839360070890.jpeg received_636839360070890.jpeg

9. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    6 en 7 maart excuseer en 8 maart negatief

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Een negatieve ovutest (na een positieve) betekent niet dat je ei geweest is, het betekent alleen dat je lh piek voorbij is ;).

En daarbij geeft een posi ovu test geen garantie dat je ei ook daadwerkelijk springt. Ook geven slijm en krampjes geen zekerheid.
    Dus tenzij je hebt getempt of echo's voor en na je piek hebt gehad, kan je nooit zeker weten dat je ei gesprongen is.

Je zit dus vandaag (uitgaande van een ei op 8 of 9 maart) op 18 of 19 dpo (de dag van de eisprong telt niet als 1 dpo, tis days past ovulation).
    Bij 18-19 dpo zou je zowat een knaltest verwachten.
    Zou je verklevingen hebben, dan houdt dat (zover mijn kennig gaat) niet je ongi tegen, want bij een ongi breekt je baarmoederslijmvlies af ;)
    Je ongi's zijn dan vaak veel pijnlijker vanwege de verklevingen.

Ik denk dus echt dat je eisprong nog helemaal niet geweest is (of in ieder geval niet wanneer jij denkt).

Ps, je zegt dat je contact hebt opgenomen. Wat zei het ziekenhuis?

11. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Serieus ik dacht nochtans dat ik men eisprong de laatste goed gewaar werd en dat eens de krampjes over waren die daadwerkelijk is gesprongen. De krampjes waren gedaan alsook het draderig slijm dus dacht dat die echt wel geweest is 8 maart.

Ik heb afgelopen maandag gebeld en mag morgen langs morgen zijn we dag op dag 10w verder na de curretage, vindt het zo vreemd dat er nog steeds geen menstruatie heeft plaats gevonden :( wat ik lees is een week of 8 toch meestal de maximum..

Laat ons hopen dat het is zoals jij zegt en die eisprong later is gekomen.. vorige keer ben ik met ovulatietest zwanger geworden.

Maar kan dat een luteale fase die zo lang duurt uit men app haal ik dat ik telkens 14d na eisprong menstrueer elke cyclus al zo geweest.. nu dus reeds 18d verder nog steeds niets..

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Dag 18 na ei is wel de max van wat ik lees, maar komt ook niet veel voor.
    14 dagen is een gemiddelde ;);).
    Jouw app kan dus nooit zeggen hoe lang jouw lf duurt, want die app kan niet in jouw lichaam kijken en werkt dus simpelweg met gemiddelden. Op een app kan je daarmee niet vertrouwen.

Maar als jouw ei later is geweest (of zelfs nog niet is geweest) dan zit je nu nog niet op 18 dpo ;);)

13. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Ik heb het verkeerd verwoord ik heb al mijn cyclussen in die app en ben iedere cyclus gaan bekijken en telkens ik een eisprong had, had ik 14d later steeds menstruatie :( ik ga er nog compleet gek van worden dit kan toch niet blijven duren.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar alle andere keren heb je je ei dus gevonden met ovutesten of tempen?

15. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Ovulatietesten... temperaturen doe ik niet miss moet ik daar maar mee beginnen maar dan moet ik er elke dag mee bezig zijn terwijl ik het liever net een beetje zou kunnen loslaten al lukt dit nu niet meer na alles wat er gebeurd is..
    Morgen zal ik hopelijk weten waar ik zit ik men cyclus op echo moeten ze dat toch zien?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ze kunnen op een echo zien of er nog een groeiend eitje zit of zien of je eisprong pas nog is geweest.
    Is van beide geen sprake, dan zullen ze ff bloed moeten laten prikken op oa progesteron ;)

17. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Alle vooruit dat beloofd dus eigenlijk zal ik nog niet veel weten zien ze niet aan de dikte van het slijmvlies of er iets op komst is? Hopelijk ziet ze een ei of dat het net geweest is maar daar vrees ik voor. Bedankt voor de verhelderende uitleg :)

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,927
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Heel dik slijmvlies kan duiden op de periode rond ei en vanaf daar tot aan je ong8, dus eigenlijk niet veel duidelijker :)

19. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ik denk dat TS verklevingen veroorzaakt door de curettage bedoelt (asherman). Dat kan idd je menstruatie “tegenhouden”, is zelfs een symptoom na een curretage. Je hebt dan wel vaak krampen van een menstruatie, maar je verliest niet tot nauwelijks bloed. Gelukkig komt het niet zo vaak voor, maar je angst is begrijpelijk... hopelijk is je ei gewoon later of nog niet gesprongen!

Share This Page