Dankjewel ! Goede tips heb ik zeker gehad Ja ik vind het ook naar maar is niet anders. Maar gelukkig heb ik wel me vader die achter me staat en die begreep ook gelijk al dat ik heel snel weg moet hier.
Ik Wil je ook nog een tip geven voor als de kleine er is. Je vriend erkend de kleine straks? Mocht je vroegtijdig komen te overlijden dan zal je kindje naar je vriend gaan, maar mocht hij 5 minuten voor jou komen te overlijden en je hebt geen testament dan gaat je kindje naar je moeder toe.
dankje voor de tip McDsee daar ga ik zeker wel een stokje voor steken dan je weet maar nooit en dat is het laatste wat ik wil dat er gebeurt
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Want je hebt het over school. Ben je meerderjarig of minderjarig? Want anders kan je nog wel een probleem krijgen met de erkenning en voogdij van je kindje .
Overigens heb je voor het maatschappelijk werk geen verwijzing nodig. Dus je hoeft niet eerst naar de huisarts. Je kunt gewoon zelf een afspraak maken of langs gaan tijdens een spreekuur om je aan te melden. Wat een heftige situatie zeg sterkte!
Ik weet niet hoe oud je bent maar lees dat de hulp die jij nu ontvangt moet stoppen. Ik denk dat ik weet wat oor hulp dit is maar als je nig geen 21 bent mag dit blijven doorlopen als hier noodzaak voor is en volgens mij is dit wel het geval. Verder zou ik idd een afspraak maken met maatschappelijk werk, zij kunnen je helpen bij het regelen van praktische zaken. En idd de erkenning regelen wanneer je een goede echo hebt gehad. Zo staat je vriend geregistreerd als vader en iser wat meer zekerheid als jou iets tijdens je zwangerschap of bevalling overkomt. Maar wat vreselijk heftig dat je voor je moeder naar de andere kant van Nederland moet. Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ik ben 19 Nou die ''ambulante hulp'''is vanuit jeugdzorg en die mocht mij maar 9 maanden begeleiden en begeleid mij nu intussen al bijna 2 jaar.. Dus ze mag nu misschien nog uitstel tot 2 maanden weten we niet zeker maar in principe moet ik het zonder haar doen. Oh ik kan de erkenning van het kind tijdens de zwangerschap al regelen??? Ja ik ga zoiezo naar een maatschappelijk werker toe en kijken wie wat kan regelen voor mij Dankjulliewel
Eerkenning kun je idd regelen tijdens zwangerschap. Hopelijk voor jou kan maatschappelijk werk en eventueel jeugdzorg zorgen voor een urgentie verklaring. Weet helaas vanuit mijn werk dat ze niet meer heel makkelijk worden afgegeven. Maar ik duim voor je. Probeer dit wel zo snel mogelijk te regelen. Wachttijden voor huizen zijn momenteel soms erg lang.
Erkenning kan in de eerste 3 maanden van de zwangerschap al dus naar het gemeentehuis en regelen die hap. De gemeente kan je ook helpen in gezag enzo.. Wanta lsje niet getrouwd bent moet je dat apart aanvragn bij de rechtbank! Succes meid!
Klinkt stom maar is het niet een idee om op maandagochtend op papier te gaan trouwen met je vriend dan is dat namelijk allemaal gelijk geregeld en het is een stuk goedkoper.
Clienten die al bij BJZ in beghandeling zijn mogen in behandeling blijven tot hun 21e. Zolang jij aangeeft hulp nodig te hebben moeten zij een indicatie afgeven voor ambulante hulp bij een bepaalde zorgaanbieder. Het lijkt me in dit geval toch wel belangrijk je te ondersteunen in je zoektocht. Erkenning kun je in de zwangerschap al regelen. Wij hebben het meteen na de goede echo geregeld. Na de bevalling moet je vriend bij de rechtbank het gezag aan vragen. Jij moet een formulier ondertekenen en jullie moeten wat documenten mee sturen oa de geboorteakte. Dit kost niks en is zo geregeld. Wellicht is het in jullie geval handiger op een maandagochtend gratis te trouwen. Dan is meteen alles goed geregeld mocht jou iets overkomen. Mocht jouw broer of moeder jou echt iets aandoen is het in ieder geval ook goed geregeld tussen jouw vriend en jou. Het is misschioen doemdenken maar mocht er iets gebeuren waardoor je zelf geen beslissingen kunt nemen dan mag jouw vriend dat doen en anders moeten jouw ouders dit doen.
Ik kreeg vandaag op mijn werk een mail dat het regelen van gezamelijk gezag nog makkelijker is geworden. Je kunt via rechtspraak.nl beiden inloggen met je DigiD code. Via procedures/formulieren kun je nu digitaal het gezag aanvragen. Je hebt dus geen extra documenten nodig. Binnen een paar weken krijg je een uittreksel van het gezagsregister in huis.
Hoe duur is een erkenning papier ? Lees nu op internet dat er kosten aan verboden zijn maar hoeveel? kan het niet vinden namelijk Nou mijn vriend wil niet met me trouwen haha ( hij wil gewoon nooit trouwen met niemand niet ) maar hoe zit dat dan met samenlevingscontract ofzo? Werkt dat ook of moet je echt wettelijk getrouwd zijn?
Misschien overbodig maar voogdij moet wel geregeld worden via de rechtbank he? Zou ik ook asap na de geboorte doen, want emt alleen een erkenning heeft je partner nog niks over t kindje te zeggen. Die erkenning lijk je tegenwoordig ook digitaal te kunnen regelen (zoals iemand al opmerkte): https://loket.rechtspraak.nl/Burgers/Familiezaken/32 (ik heb m opgeslagen in mn favorieten van mn browser) dit vind ik eigenlijk ook wel een goede tip. Samenlevingcontract geeft geen rechten omtrent een kind, geregistreerd partnerschap weet ik niet zeker, maar dan kun je bijna net zo goed gaan trouwen. Anyway gezamelijk voogdij moet je dus wel echt wettelijk regelen. Mochten jullie beiden te komen overlijden dan bepaald de rechter waar het kind heen gaat (heb ik begrepen, althans). Maar dat kan dus je moeder zijn. Zoals al gezegd: als je dat wil voorkomen moet je dat nog weer in je testament regelen. Bij onze gemeente is erkennen gratis Kijk even op de site van je gemeente Mooi waardeloos voor je deze situatie, ik wens je veel succes
Erkenning is in principe gratis maar wij hebben er een uittreksel van gekregen en die kostte 13 euro. Het is niet per se noodzakelijk geloof ik, maar je krijgt een mooi officieel document. Deze kun je samen met het formulier (dat wij er meteen bijkregen) voor de ouderlijke macht opsturen naar de rechtbank samen met de geboorteakte. Wij hebben dit meteen gedaan na de eerste echo toen het hartje duidelijk klopte. Zo was het voor iedereen nog geheim maar voor ons wel al officieel.
Erkennen is gratis, je dan ook een officieel document mee. Het gezag aanvragen is ook gratis. Vroeger moest je nog wat uittreksels opvragen war je wel geld voor moest betalen maar dat is nu veranderd en is ook kostenloos. Aan een samenlevingscontract heb je niks. Dit kost geld en om alles goed vast te leggen heb je dan ook testamenten nodig welke ook weer een hoop geld kosten. In jullie geval zou trouwen of geregistreerd partnerschap het handgste zijn.
Oke ik heb net even opgezocht over geregistreerd partnerschap Weinig verschil naar mijn idee maar wat ik net ook tegen me vriend zei ik moet er zon beetje alles aan doen om te zorgen dat mijn moeder totaal niks kan doen om het kind van mij of me partner af te nemen. We gaan het hier nog met even wat verschillende mensen over hebben ga me vader er zelf ook even over mailen is maar goed dat jullie er zijn ! anders had ik er echt niet aangedacht
wat erg zeg dat het zo gaat tussen jou en je moeder en dat je echt moet vluchten. Mag ik vragen waarom jij denkt dat ze er voor wil laten zorgen dat het kindje er niet komt? Hoe wou ze dat voor elkaar krijgen dan? Hier ook geregistreerd partnerschap op maandag, kind erkennen is gratis. Denk dat dat het makkelijkste en goedkoopste is. Het is nog geen 10 min bij de gemeente.