zwangerschap &mozarella eten

Discussion in 'Zwangerschap' started by willempie, Aug 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. willempie

willempie Lid

Aug 13, 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    even een hele rare vraag weer..Maar kan hem nergens terug vinden op dit forum of op het net..maar ik heb gehoord dat Mozarella ook niet goed voor je is als je zwanger bent...
    Betekent dat dat je dat beter helemaal niet kunt eten??enne die lekkere pizza's dan...
    Wie heeft er ervaring mee//Of weet op welke site ik wel daar iets over kan vinden..
    Zou zonde zijn als ik de komende 9 maanden geen pizza's meer mag...(neit dat ik die dagelijks eet hoor..maar toch!)

2. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Hoi Willempie,

Als je de mozzarella rauw eet is het beter van niet. Maar op pizza kan het geen kwaad omdat het dan verhit is en dan zijn de bacterien er al uit.

Gr Otje (die zelf ook dol is op pizza met mozzarella)

3. willempie

willempie Lid

Aug 13, 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    aha..nou das tenminste een snelle duidelijke reactie..Dus alleen warme mozarella mag ip en geen rauwe..Dus ovenschotels met mozarella etc moet ook mogen???
    Nou ja dan is er toch nog hoop voor een mozarella freak

thanks Otje!

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    de mozarella die je in nederland in de winkel koopt mag je volgens mij gewoon eten. Er word amper wat in de supermarkt verkocht wat rauwmelkse kazen bevat.

groetjes

5. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
  6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah die was ik ook net aan het zoeken!
    altijd even op de verpakking kijken.

7. willempie

willempie Lid

Aug 13, 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    oke!
    had al een zoekopdracht gegeven om dit onderwerp te vinden kwam er steeds niets uit..
    Wist ook niet dat ik de vraag aan de verloskundige voor moest leggen..weer wat geleerd!

8. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ja dat dacht ik dus ook. Ik heb ook al vaker gehoord dat je alle kazen van AH kunt eten (m.u.v. roque fort) omdat zij alleen kaas van gepastauriseerde melk zouden verkopen.
    Laatst maakten wij een pasta waar we altijd verse geschaafde parmazaanse kaas over doen, las ik op de verpakking dat dit dus wel van rauwmelkse kaas was :(

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor dat hoeft helemaal niet hihihihihi hij is alleen al eerder daar gesteld...

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Daarom altijd nog de verpakking lezen, het kan wel zo zijn, alleen komt het weinig voor.

11. willempie

willempie Lid

Aug 13, 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    Ja maar soms staat er helemaal niets op zo'n verpakking..byv wat betreft FETA kazen als ik in de supermarkt kijk staat er op 9 vd 10 verpakkingen niets over de melk/kaasproducten,maar toch vertrouw ik die vreemde griekse fetakaasjes etc niet zo.
    Behalve op die van de Appie daar staat duidelijk op gepasteuriseerd..
    Ze zeggen wel geen melding van au lait cru is een goed product maar toch..

12. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Mijn verloskundige zei: als de kaas langer dan een week houdbaar is mag je 'm gewoon eten... De voorverpakte feta in het koelvak dus wel, de verse feta van de kaasafdeling dus beter niet! En mozzarella dus wel!

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    volgens mij mag je gewoon mozzarella wel van ovenschotel ofzo...
    ten minste ik eet ook gewoon pizza...
    maar het mag niet rauw zijn... dat heb ik begrepen!!

14. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

Feb 10, 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Het mag wel rauw zijn, het mag alleen niet van rauwmelkse kaas zijn.
    Als het niet op de verpakking staat (rauwmelkse kaas = au lait cru) dan is het goed (=gepasteuriseerde melk).

Ik eet trouwens sinds de zwangerschap geen feta meer, maar dat is meer een kwestie van smaak.

15. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    kazen die goed verhit zijn, zijnniet meer rauw dus dat mag wel.

verder geld het advies als hiervoor, goed lezen op de verpakking of het niet van rauwe melk gemaakt is.
    verder komt het bijna niet voor in nl, rauwmelkse kaas. echt goed zoeken wil je wat vinden. maar toch wel even goed verpakking nalezen!

Share This Page