Hallo, Even een vraagje. Neem je je man mee naar het eerste gesprek met de verloskundige of niet? Heb ergens gelezen dat (±7wk) ze dan ook vaak het hartje proberen te luisteren. Thanks. Melanie
het hartje kunnen ze nog niet horen hoor maar je kunt wel een (inwendige) echo krijgen waarop je het ziet kloppen. Bij mij is mijn virend tot nu toe elke keer meegeweest...hij vind het zelf ook maar al te leuk en spannend om het zelf te zien.
Klopt ze proberen het wel, en het is ook leuker voor je man dan leert hij de verloskundige ook kennen. als je man de mogelijkheid heeft om te gaan zou ik hem zeker meenemen..
je kan natuurlijk om je man er meer bij te betrekken hem wel mee laten komen, dan ziet hij ten minste iets als hij dalijk jullie kindje op het scherpje te zien krijgt!! Ik ben overigens afgelopen dinsdag geweest en ik meende dat het hartje dan al te horen zou zijn maar dat was het helaas nog niet, wel te zien!!!
zou ik zeker doen! De 1ste keer is toch best speciaal omdat je jullie kindje voor het eerst te zien krijgt! En ze stellen je ook veel vragen die je vriend/man kan beantwoorden over ziektes in familie enz... Is gewoon het mooist om samen te gaan vindt ik! (eigenlijk elk bezoek zover dat lukt)
Ik kreeg de eerste keer het kindje niet te zien en naar het hartje werd ook niet geluisterd. Bij ons in de praktijk is het eerste gesprek een informatiegesprek waarin wat wordt verteld wat je kunt verwachten. Verder wordt naar jullie beider medische achtergrond gevraagd. Ook wat dat betreft is het fijn als je man mee gaat.
Het is leuk voor je man om mee te gaan en ook voor jou. Zo'n 1e afspraak is toch ook wel spannend, dus dan heb je ook wat steun. Die van mij is tot week 30 zo'n beetje elke keer meegegaan. Nu niet meer, maar het zijn nu ook nog korte controles. Dus nu ga ik in mijn eentje.
Ik zal het wel doen. Mannen hebben n.l. ook vragen die ze gelijk kunnen stellen. Hij zal je wel verbasen met zijn vragen, maar dat geeft hem ook een geruststellend gevoel dat ie mee was geweest. Die van mij vindt het geweldig om alles mee te maken
Doen hoor! Harstikke leuk om met z'n tweeen te gaan, zeker de 1e keer. Wij zijn vanochtend ook weer samen geweest. Hij staat elke keer als íe het hartje hoort weer te glunderen. Dat is echt even bijzonder als het hartje luisteren! Pim
Bij m'n 1e zwangerschap is mijn partner ook meegeweest. Nu bij de tweede ben ik telkens alleen gegaan. Vind het nu niet zo nodig. Bij de eerste is alles nog nieuw en wil je alles samen doen. Ook hebben we nu al een kleine dus blijft papa voor de kleine thuis zodat ik op mijn gemak naar de vk kan . Silly
Mijn man is ook niet meegeweest. Alleen met de 20 weken echo, toen wel.......Ik vind het wel jammer, maar ja, hij heeft al 2 kinderen en voor mij is het de eerste en het is wat Gupsie zegt: met 10 minuten sta je steeds weer buiten.....
Nee klopt, mijn vk heeft ook de apparatuur niet om echo's te maken. Ze luistert alleen met zo'n doptone, vaak hoorbaar vanaf een week of 12. Het eerste bezoek is eigenlijk alleen een intake, zij stelt jou vragen en jij kunt haar vragen stellen. Maar vooral lekker samen gaan! Doen wij ook!!
De eerste keer was hier een informatief gesprek....en verders eigenlijk niks (mijn man had zelfs achteraf spijt dat ie juist daarvoor vrij had moeten nemen). We moesten van de voren beide een forumulier invullen met de medische vragen en achtergronden. Dit werd even gauw bekeken voor bijzonderheden en verder niet binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Verde is ie alleen mee geweest met de echo's....de normale controles is echt nog geen 5 tot 10 minuten ......
Hartelijk dank voor jullie advies. Wil mijn man natuurlijk graag meenemen. Maar zo te lezen is het verstandig om bij je verloskundige to horen wat ze precies gaan goed. De verhalen verschillen nogal (afhankelijk van verloskundige). Bedankt.
Behalve dat het leuk is als hij meegaat is het ook erg handig, omdat ze bij die eerste keer heel veel vragen gaan stellen over bijvoorbeeld de familiegeschiedenis. Vaak weet je vriend/ man dat het beste...
mijn ventje is afgelopen dinsdag ook meegeweest. Is leuker ook na afloop, kun het er meteen met iemand over hebben! Maar goed ook dat hij meeging want ik kreeg meteen een echo!
Mijn vriend is ook mee gegaan en vind het zo geweldig dat we proberen op maandag altijd om 900 kunnen want hij vind het helemaal geweldig om mee te gaan haha (had ik nooit gedacht) Bij ons gaven ze bij de intake ook wel heel veel aandacht aan de vader wat wij wel heel fijn hebben gevonden