lieve meiden, ook hier hier een vraagje. Ik ben juf op een middelbare school en mentor. Nu is het zo dat we in mei naar Barcelona gaan (16 uur in de bus!). Ik ben dan 6 maanden zwanger... Is dit verstandig? Ik heb geen idee hoe het is om 6 maanden zwanger te zijn.. Wie kan voor mij een tipje van de sluier oplichten? jess
Nee, dat zou ik niet doen. Kijk, als je nou zelf kan rijden (en dus stoppen wanneer het jou uitkomt) dan er geen probleem, maar om nou in een bus te gaan zitten waar je geen kant op kan als het even niet lekker gaat (en je dus ook niet even kan liggen als het nodig is), zou ik niet doen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening...
Ik heb ook nog geen idee hoe het is als ik zes maanden zwanger ben. Maar als je je goed voelt, denk ik dat er geen bezwaar moet zijn. Ik vind het zelf zo lastig om dingen op voorhand allemaal al af te zeggen terwijl je nog niet weet hoe je je dan voelt. Je zal natuurlijk wel sneller moe zijn en niet met alle excursies mee kunnen doen met de leerlingen. Kan je niet regelen dat je zelf gaat en er een andere meester/juf als reserve op de lijst staat?
Ik zou ook een reisje hebben met 6,5 maand. In de bus, 4 dagen. Het is mij afgeraden. Maar je weet natuurlijk nooit hoe je je dan voelt. Ik doe het niet. Ik heb er nu ook echt geen zin meer in.
het vervelende is dat ik nu nog niet wil afzeggen (anders weet de hele school gelijk dat ik zwanger ben en dat wil ik voorkomen). Vorig jaar ook al moeten afzeggen wegens een overlijden in de familie en ik zou echt dolgraag meewillen... Geen idee hoe ik me over 5 maanden dan voel inderdaad... wat een dilemma!
Ik denk dat je inderdaad beter tegen die tijd kunt kijken hoe je je voelt. Ik ben nu 5 maand zwanger, en op af en toe wat duizeligheidjes na, voel ik mij helemaal prima en toppie! Gevoelsmatig zou het voor mij geen probleem zijn om dan mee te gaan. Maarja, iedere zwangerschap en vrouw is dus anders, dus ik denk dat je dit beter even af kunt wachten totdat je een beslissing maakt
Ik zou het niet doen Ik was 10 weken zwanger toen ik op schoolreis mee ging naar Polen (20 uur rijden). IK was kapot na afloop.
Poeh, ik zou het niet zien zitten, denk ik. Ik heb zelf op het moment het probleem dat ik misselijk wordt in de auto. Ook als ik zelf rij... en dat is ook met kleine stukjes. Zo'n stuk in de bus is denk ik toch wel erg zwaar, zeker als je op een stel kinderen moet 'passen'. Je moet echt kijken hoe je je zelf voelt. En misschien kan je het met de VK overleggen, wat zij ervan vindt.
Het ligt eraan hoe je je voelt. De een beleefd een zwangerschap totaal anders dan een ander. Zodra je je zwangerschap bekend wilt maken, zou ik het zo snel mogelijk bespreken met je leidinggevende. Zeg dat je echt graag mee wilt gaan en daar vooralsnog ook gewoon vanuit gaat omdat je niet weet hoe je zwangerschap gaat verlopen, maar dat dat dan ook gelijk de reden is dat het voor je leidinggevende misschien wel een goed idee is om wat achter de hand te hebben voor het geval dat... Een soort back-up voor jou, zeg maar.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Phoe, zo lang in de bus. Ik zou er ook niet aan moeten denken als ik niet zwanger zou zijn. Ik ben nu ongeveer 6 maanden zwanger. Het maakt voor mij geen verschil of ik zo´n busreis zou kunnen maken, want ik voel me nog steeds heel goed. Moeilijke keuze, succes!
Ik denk dat je echt moet gaan kijken hoe jij je op dat moment voelt! Ik ben nu ook 6 maanden zwanger en ik zou er niet aan moeten denken en ik zou het ook niet eens mogen van de vk ivm veel harde buiken! Gewoon afwachten tot die tijd en dat ook aangeven op school!
Ik zou gaan! Ik ben met 5,5 maand zwangerschap naar New York gevlogen en heb daar een week geshopt. Er zal toch genoeg gestopt worden onderweg neem ik aan..
Hoe lang heb je nog om te beslissen of je wel of niet mee gaat? Ik zou zonder zwangerschap er niet aan moeten denken, zo'n lange reis. Maar met 6 maanden in een bus met opgeschoten tieners. Pohhh, lijk me erg zwaar. Zou tzt toch goed met je vk overleggen.
Koop ergens een goedkoop vliegticket, je bent er dan in no time en ziet elkaar dan bij het hotel o.i.d...? Barcelona is zo gaaf, dat wil je niet missen!
Ik begrijp je dilemma. Ik ben ook mentor op een middelbare school en in juni gaat mijn klas naar budapest (22 uur met de bus). Gelukkig is het voor mij geen dilemma omdat ik juist die week ben uitgeteld! Maar als ik 6 maanden zwanger zou zijn zou ik denk ik niet gaan. En vooral omdat ik twee jaar geleden ook 22 uur in de bus naar Budapest ging met een leerling die 6 maanden zwanger was. De reis ging heel voorspoedig, en ook ter plekke ging het goed, met een half programma, dus veel rust. Als mentor kun je die rust niet nemen omdat je verantwoordelijk bent voor 30 pubers (in mijn geval, bij jou misschien net zoiets). Daarnaast kun je nu niet voorspellen hoe het gaat. Ik zou op school het volgende afspreken: - in principe ga je niet mee (dus er wordt een vervanger gezocht) - mocht je je goed voelen dan ga je op eigen gelegenheid (per vliegtuig?) een deel van de reis naar Barcelona om toch bij je mentor klas te kunnen zijn. Hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik begrijp je dilemma. Ik vind het ontzettend jammer dat ik niet met mijn klas mee kan in juni. Ik heb ze verteld dat ik zwanger ben. Ze vinden het jammer dat ik niet mee ga maar geen discussie daarover...ze vinden het ook te gek dat ze een zwangere mentor hebben! Sterkte met kiezen!