Zwangerschap na eerdere keizersnede

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mamavanhannah, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    dag allemaal, ik ben momenteel 4;4 wkn zwanger van mn tweede kindje. Hiervoor heb ik een miskraam gehad en onze dochter daarvoor is geboren met een keizersnede.
    Nu voelt het alsof er best wat druk staat op het litteken, aan de binnenkant. Ik neem aan dat dit komt omdat de baarmoeder op spanning staat nu, maar had niet verwacht dat ik dat zo sterk zou voelen. Laatst voelde ik een soort brandende pijn over het gehele
    litteken. Herkent iemand dit? Is dit normaal bij een zwangerschap na een keizersnede?

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe lang is je keizersnede geleden?
    Ik heb van mijn eerste een keizersnede gehad maar heb tot nu toe geen klachten aan het litteken gehad. Ik ben bevallen in januari 2015 en weer zwanger sinds maart dit jaar, dus ruim 2 jaar later

3. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie@SMJD!
    Onze dochter is nu 2 jr en 3 mnd oud. En ik heb echt t idee dat het het litteken is, voel echt een soort streep aan de binnenkant precies op die plek. Het is allemaal niet heel erg, 'klachten' vind ik nou ook weer een te groot woord ervoor, maar ik voel t wel. Jij hebt dus helemaal niets gevoeld aan jouw litteken? Gek. Misschien toch maar bespreken met t ziekenhuis bij de eerste afspraak dan...

4. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
  5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Zou ik inderdaad even doen. Denk niet dat het echt kwaad kan. Er zit natuurlijk litteken weefsel en dat rekt natuurlijk niet echt.

6. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik had en heb het ook niet dagelijks maar af en toe bij groeien ws en nu die groter is ook bij vroeten met zijn hoofd in mijn onderkant ;)

Mamavanhannah vindt dit leuk.
  7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij is het normaal, ik had het ook en nu nog af en toe. En mijn dochter is al 3,5 ;). Mijn litteken is altijd een beetje mijn zwakke plek geweest. Rond mijn eisprong was het ook steeds gevoelig en als ik ongesteld was.

In het begin van deze zwangerschap heb ik er echt een aantal weken last van gehad. Nu alleen nog na een echo als er wat op gedrukt is.

8. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dan hoort het er dus inderdaad bij, gelukkig! Heb het inmiddels ook nagevraagd bij gynaecoloog en die vond het ook normaal. Heb het gelukkig ook niet zo heel vaak dus ach, nu ik weet dat t niet erg is vind ik t allang prima :thumup:

Deel Deze Pagina