Zwangerschap na hersteloperatie man, ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lon, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik lees graag mee op dit forum. Ik heb ook een vraagje (vind er niet heel veel over op internet). Heeft er iemand ervaring met hersteloperatie van de man (vaso-vasectomie of vaso-vasostomie)?
    Ik ken de technische feiten natuurlijk allemaal wel maar zou graag willen weten of iemand het zelf heeft meegemaakt.

Mijn partner is in januari naar het ziekenhuis geweest voor een hersteloperatie. De sterilisatie zelf was maximaal 3 jaar geleden gebeurd (dom dom dom en hij vindt het zelf ook wel ondoordacht maar daar doe je niks aan). Vanaf februari mochten we weer vrijen en in april krijgen we te horen of het geslaagd is (levende cellen). De operatie op zich was geslaagd gelukkig.

Toevallig heeft mijn stiefvader een dergelijke operatie ook gehad na 7 jaar te zijn gesteriliseerd en daaruit zijn nog 3 kids voortgekomen, dus ik weet dat er wel hoop is. Maar toch zou ik het fijn vinden als iemand zijn ervaringen met mij zou willen delen. Ik merk dat ik er erg mee bezig ben in mijn hoofd terwijl ik weet dat ik 'gewoon' geduldig moet afwachten tot april. Maar ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan...

Bedankt alvast!

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Lon,

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar een vriendin van mij wel.
    Haar man heeft oudere kinderen uit een vorig huwelijk (nu begin 20) en was ook gesteriliseerd. Hij heeft een hersteloperatie ondergaan en ze hebben nu een zoon van 3 jaar.
    Hij is dus lange tijd gesteriliseerd geweest. Hoe snel ze na de hersteloperatie zwanger zijn geworden weet ik niet precies.

3. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie! goed nieuws! Nog iemand?

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Vriendin van mijn moeder.

Toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje is het bij haar beste vriendin gaan kriebelen. ( had zelf nog geen kinderen).
    Maar man had uit een vorig huwelijk 2 zonen en daarna gestiriliseerd.
    3 maanden na de operatie kwam ze al vertellen dat ze zwanger was. Dus het kan heel snel gaan. Ze was 37 en haar man 39.

5. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een positief verhaal, ondanks dat we er wel wat langer over hebben gedaan. In oktober 2008 is mijn man ook hersteld na 4 jaar sterilisatie. (Wij hebben flink leeftijdsverschil, ik heb nog geen kinderen maar mijn man al 2 puberdochters). In januari 2009 hebben we groen licht gekregen om te beginnen. Door onverklaarbare reden volgde geen natuurlijke zwangerschap, eerst 6 IUI's gehad waarna 2 IVF pogingen en in totaal 5 terugplaatsingen. Na in totaal ruim 4 jaar wachten na de hersteloperatie ben ik inmiddels 9 weken zwanger van ons nu al beweeglijke kindje!

Hoop weer een positieve boost voor je!

6. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allebei voor jullie reacties, dat geeft inderdaad wel vertrouwen. Ik vind het afwachten zo spannend, ik ben als de dood dat we misschien wel te horen krijgen dat er geen levende cellen zijn en dat het voor ons ophoudt...

Ik merk dat ik er de hele dag aan denk en daardoor gespannen ben. Maar dat hebben de dames die hopen dat ze deze maand niet ongesteld worden natuurlijk ook. Ik vraag me af hoe jullie iedere maand dat geduld kunnen opbrengen, ik vind het heel knap!

Hopelij zijn de goden ons gunstig gestemd en krijgt iedereen een flinke portie geluk mee!

Deel Deze Pagina