Sowieso hoor je hier veel vrouwen over zwangerschapssymptomen terwijl ze niet zwanger blijken te zijn.. Of een latere eisprong hadden waardoor ze denken dat ze overtijd zijn, maar dit niet zo blijkt te zijn. Schijnzwanger geen idee..
Weet niet of hij mee telt maar onze hond heeft dat ooit gehad. Ze vertoonde allemaal nestgedrag maar was niet zwanger.
Schijnzwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Dat is dus als je blijft geloven zwanger te zijn terwijl dat dus echt niet zo is. Heeft dus eigenlijk totaal niks met symptomen na eisprong te maken! Want dan zou iedereen tussen ei en ongi schijnzwanger zijn.....
Tja geef het beestje een naam Ik wist wel dat er zoiets bestond.. Maar je hoort er eigenlijk vrij weinig iets over.
Ik heb het alleen ooit wel eens op tv voorbij zien komen (in csi geloof ik) maar die vrouw maakte ook melk aan enzo, is natuurlijk fictie maar meestal is csi wel gebaseerd op dingen die echt kunnen gebeuren.
Ja hoor m'n zus heeft het gehad, die is bijna een half jaar zelfs niet ongesteld geweest, borsten waren groter en kwam melkachtig vocht uit en buik werd boller. Daarnaast had ze ook echt het idee dat ze was voelde bewegen. Uiteindelijk geloofde ze pas dat ze niet zwanger was na een echo
schijnzwanger komt niet zo heel vaak voor bij vrouwen. Iemand die schijnzwanger is, gelooft ook echt dat ze zwanger is, menstruatie blijft uit, voelen beweging, krijgen een dikke buik, hebben last van ochtendmisselijkheid etc. Ze zijn ook erg moeilijk om te overtuigen dat ze écht niet zwanger zijn. Het valt ook onder een psychische aandoening als ik het goed heb (weet ik niet 100% zeker) En komt met name voor bij vrouwen met een zeer sterke kinderwens die maar niet vervuld wordt.
Schijnzwangerschap komt wel voor bij honden inderdaad. Wel sneu is dat, zo'n beestje is helemaal in de war. Bij mensen weet ik niet, zoals iemand anders al schreef zijn er veel dames die graag zwanger willen worden die zeggen allerlei symptomen te hebben. Logisch, je gaat er op letten en voelt elk krampje, steekje.. maar blijkt soms toch geen zwangerschap te zijn.
Klopt dat had mijn zus dus ook, ze had bijna wekelijks een negatieve test in handen, de bloedtest van de dokter kwam negatief terug en ze bleef er van overtuigd dat ze zwanger was, en werd boos als de omgeving het in twijfel trok. Mijn zus heeft een grote kinderwens, ze heeft een dochter van 3,5 jaar maar zou graag een 2e kindje willen, helaas kan dit niet omdat haar huidige vriend (wie niet de vader is van haar dochter) zich 15 jaar geleden heeft laten helpen, die operatie is nu niet meer terug te draaien. Het is echt heel sneu als dat gebeurt, en ik denk indd dat het ook iets psygisch is
Weet je dat heel zeker? Sinds november vorig jaar denk je ondanks pilgebruik al zwanger te zijn. Eind februari slikte je nog de pil en schrijf je wegens allerlei klachten en mogelijke innestelingssymptomen te gaan testen in je stopweek. Op 6 maart schrijf je echter al 1,5 maand gestopt te zijn met de pil. Ik ben de kluts een beetje kwijt nu. Ben je nu wel of niet gestopt met de pil?