Hoi hoi allemaal! Dit is eigenlijk geen vraag maar wil gewoon even me verhaal kwijt aan vrouwen die me teminste begrijpen... ik denk dat veel vrouwen die zwanger willen worden ergens hopen en er stiekem vanuit gaan dat ze binnen 6 maanden wel zwanger zijn want tja ongeveer 60% is dat.... ja laten wij nou net niet bij die 60% horen en ik heb alle geduld hoor als ik soms verhalen hier lees dan is 6 maanden natuurlijk nog helemaal niks maar het voelt gewoon even zo... (respect voor vrouwen die dat niet hebben) en ik weet dat je er beter niet zo mee bezig kan zijn en dat het vaak juist gebeurt wanneer je er even niet aan denkt... maar het is zo ontzettend moeilijk. Zo even lekker kunnen klagen en hup weer veder!
Dat is toch logisch, iedereen hoopt natuurlijk heel snel zwanger te worden. Schrijf maar lekker van je af daarnaast wens ik je natuurlijk heel veel geluk en vruchtbaarheid in de toekomst.
Nog even geduld hebben! Maar ik snap je wel! Mijn vriendinnetje is bijna een jaar bezig geweest en net toen ze het zwanger worden toch maar even ging uitstellen werd ze die maand zwanger Dus LET IT GOOOOOOO LET IT GOOOOOO.... het komt! Vertrouw op je lichaam en geniet lekker van elkaar! Succes!
Mee eens. Als je net bezig bent met zwanger worden, dan weet je eigenlijk ook niet dat voor zwanger worden gemiddeld een jaar staat. Daarom helpen artsen je ook veelal pas als je het een jaar geprobeerd hebt. Bovendien is elke maand dat het weer niet raak is, een maand teveel. Ookal ben je nog niet zo lang bezig. Dus ik begrijp het heel goed. Als je de wens hebt, wil je ook graag zien dat die wens zo snel mogelijk vervuld wordt.
Voel je vooral niet schuldig. Veel meiden hier herkennen je gevoel. En ja, het kan altijd erger, maar dat betekent niet dat jij je nu niet ... mag voelen. Wij zitten helaas ook niet bij die 60% die snel zwanger raken binnen 6 maanden. Ik heb dit weekend mijn nod, is het niet raak gaan we naar de huisarts. Als je mij dat een jaar geleden gezegd had was ik gaan gillen. En het mooie van dit forum is, in welke periode van het zwanger raken jij je ook bevindt, er zijn altijd wel dames die je de hand kunnen schudden. Dus kopop en vooral positief blijven!
Heel herkenbaar, als je zwanger wilt worden dan liever vandaag dan morgen. Bij onze eerste gingen we ook de 6 maanden grens over, enorm balen maar 2 maanden later was ik wel zwanger! Geef de moed niet op hoor 😉
Zie mijn naam en onderschrift! Maar vervelend blijft het zeker. Na 6 maanden, na een jaar enz enz. Iedereen zei mij ook wees ontspannen en er niet zoveel mee bezig. En ik dacht steeds dat is makkelijk gezegd. Maar de maand dat ik zwanger werd (iui 6) was ik ontspannen (hand lekker warm op mijn onderbuik en zo in slaap vallen bijvoorbeeld) en mezelf gericht op de volgende stap....ivf....zie mijn banner ❤
Ik wil helemaal niemand bang maken, maar wacht vooral niet langer dan nodig met naar de huisarts stappen (beetje afhankelijk van je leeftijd). Er zitten toch altijd een paar pechvogels tussen die achteraf liever eerder aan de bel hadden kunnen trekken.
Ik begrijp je maar al te goed. Ik dacht ik ben jong (was toen 21) dat duurt vast niet lang voor ik zwanger ben! Verkeerd gedacht dus! Nu anderhalf jaar later ben ik nog niet zwanger. En loslaten dan komt het vanzelf vind ik altijd flut advies. Als je het graag wilt, kan je het niet zomaar loslaten. Een echte tip heb ik niet voor je, het enige wat je kan doen is positief blijven (uitgezonderd de paar dagen balen als je weer ongesteld bent geworden) Maar hopelijk ben je snel zwanger
60% binnen een half jaar? Zoveel? Ik heel veel mensen om me heen die er rond de 1,5 jaar over gedaan hebben. Mijn arts zei dat ik toch echt wel van een jaar moest uitgaan. Ik wil je veel sterkte wensen want dat wachten is niet fijn! Hopelijk heb je snel een positieve test. Succes
Herkenbaar hoor...voel je vooral niet schuldig! Als je graag zwanger wil worden, liever snel natuurlijk! En er niet mee bezig zijn, geloof daar zeker niet in, dat gaat echt niet helpen! Als je zwanger wil worden, ben je daar sowieso mee bezig, de ene wat meer dan de andere, maar dat blijft! Er zijn hier veel dames die begrijpen wat je voelt, sommigen zijn al even lang bezig, sommigen misschien langer, maar schrijf het lekker van je af hoor!
Ik herken mezelf in je verhaal zeg en we lopen ook redelijk 'gelijk' op... Wij hebben ook een afspraak gemaakt (toevallig 6 april) om ook wat eerder met de iui te kunnen starten! Succes hoor! Hopelijk is het snel zover voor jullie!
Heeeeel herkenbaar! Wij zitten nu in ronde 7.. Ik had ook gedacht wel zwanger te worden binnen een half jaar.. Valt dat even tegen.. Hopelijk komt het voor ons allemaal snel! Soms zou ik al een afspraak willen maken bij de HA..
Ik herken je verhaal en begrijp echt hoe je je voelt. Toen wij zwanger wouden worden kon het niet snel genoeg gaan natuurlijk!! Februari 2015 spiraaltje verwijderd en had meteen een nette cyclus.. januari 2016 had ik een positieve test in handen! Dus we zijn bijna een jaar bezig geweest.. (ronde 10 was het raak, cyclus van 30/32 dagen met 2x een uitschieter 37 en 47) Na die 'magische' grens van 6 maanden begon ik mij ook zorgen te maken. Want de meeste stellen zijn toch binnen een half jaar zwanger. Maar waarom zou er dan een jaar voor staan? Omdat het bij sommige stellen gewoon bijna een jaar duurt en bij sommige nog langer.. er is maar een klein percentage waarbij het nooit lukt. Als je op een forum en internet gaat rondkijken lijkt het wel alsof er heel veel meiden de MMM in zijn gegaan en pas na jaren zwanger zijn of misschien helemaal niet.. Maar waarom je dit vaker tegen komt is omdat ze meeste vrouwen gaan googelen, forums opzoeken enz omdat het dus langer duurt en ze steun zoeken, mede mensen die ook die periode ingaan. Bij mensen waar het goed mee gaat die gaan vaak niet op internet/forums dingen opzoeken. Snap je wat ik bedoel? Je kan het beetje vergelijken met een auto.. als mensen hun auto kapot is gaan ze opzoeken wat er is. Maken een profiel aan op een forum aan gaan vragen wat er mis kan zijn.. er is niemand die gaat opzoeken waarom zijn auto het zo goed doet haha. Natuurlijk zijn er altijd mensen die liefhebber zijn van hun auto en een profiel aanmaken om mee te kletsen en andere mensen te helpen maar die heb je minder.. Zo is het dus ook op zwangerschap forums. Ik maakte hier een account aan toen we langer bezig waren.. net zoals jij nu doet. Maar er zijn hier ook meiden die en account aan hebben gemaakt gewoon omdat ze het leuk vinden Probeer je niet teveel te focussen op wanneer het bij andere gelukt is. Sommige zijn binnen 1 maand zwanger en andere binnen 1 jaar en dan zijn er natuurlijk ook nog meiden die binnen 5 jaar of later zwanger zijn geworden! Probeer lekker te ontspannen, de ronde dat ik zwanger werd had ik bij de action weer een keer ovulatietesten gekocht en had toen een positieve ovulatietest. Die avond was ik best moe dus ben maar naar bed gegaan.. kon niet slapen en dacht agh waarom ook niet, toch best zin (opvallende was aan deze rond dat ik ook meer zin had in seks dan alle vorige rondes) en we hadden het gewoon leuk samen en waren niet gefocust op zwanger worden. En uiteindelijk had ik een positieve zwangerschap test!! Totaal onverwacht want had het alweer opgegeven omdat ik de dag ervoor spotting had (achteraf dus een innestelingsbloeding). Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Hoe dodelijk en cliché het ook klinkt maar ontspan en dan komt het vanzelf goed. Er staat niet voor niets een jaar voor! Ik ben na een half jaar 2x naar de huisarts geweest en ben 2x naar huis gestuurd want alles was prima in orde.. dus daar had ik ook niets aan.
Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes! Helpt me weer positief denken en met volle moed de volgende ronde in te gaan... Het is ook gewoon heel vervelend dat ik 2 keer in de maand echt last heb ervan... als ik ongesteld ben loop ik een week met hoofdpijn en tijdens me eisprong heb ik 3 dagen ontzettende buikpijn... plus dat ik net een puber met met puistjes... de reden waarom ik ooit aan de pil ben begonnen hahaha Nogmaals bedankt allemaal!