baby drinkt meer dan wat op het pak staat.

Discussie in 'Prematuur' gestart door nikton, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Hoihoi

Mijn dochter is 6 weken te vroeg geboren. Ze heeft 10 weken bv gehad. Nu dat niet meer toereikend was, ben ik met pijn in mijn hart, overgestapt op kv. Nu staat op dat pak Friso prematuur dat ze 6 a 7 voedingen per dag mag hebben a 100 ml. Maar mijn lieve kleine meid wil meer. Ze krijgt ongeveer 7 a 8 flessen van 100 ml, soms is dat ook nog niet genoeg . Mag je meer flesvoedingen geven of is dit uit den boze? Het is zo zielig als ze uren wakker zou liggen van de honger... Of klopt het dat ze wil 'inhalen'. Wanneer is flesvoeding teveel? Er zitten nu nog wel ongeveer 2 flesjes bv bij.. Vorige week was ze 9,5 week, gecorrigeeerd 3,5 week, met een lengte van 52 cm en 3425 gr.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn zoontje wilde ook meer. In het ziekenhuis mocht dat niet, maar toen we (na 3 maanden) eindelijk thuis waren heb ik hem wel meer gegeven. En hij groeide als kool, was ook aan het inhalen. Toen gingen er ook snel 1 of 2 flessen af ;) Ik heb dus niet vaker gegeven, maar meer in de fles.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb altijd begrepen dat je 150 tot 200 ml per kilo lichaamsgewicht mag geven.
    Maar je geeft nog steeds prematurenvoeding lees ik, waarom dat als ik vragen mag?
    Kenji is in het ziekenhuis al van Nenatal naar Nutrilon 1 overgestapt. Hij woog afgelopen donderdag 2500 gram, en hij krijgt 60 ml water met 2 schepjes poeder. Dat komt op ongeveer 70 cc voeding uit, en hij krijgt 7 voedingen per dag.
    Het consultatiebureau vond dit een mooie hoeveelheid, maar ik mocht voorlopig absoluut nog niet meer geven.
    Kun je anders ook niet even overleggen met het consultatiebureau?

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn zoon wilde ook meer. hij wilde echt zijn `achterstand` in groei inhalen. maar je kunt beter niet meer geven aan voeding dan op het pak staat, dat is vanwege de niertjes.
    Je kunt beter de voeding dan aanlengen met wat water zodat hij meer vocht binnen krijgt.
    inmiddels is onze zoon bijna 9 kilo en aantal cm is denk ik 70
    hij is daarmee alweer binnen de groeicurve van een kindje van 7 maanden
    hij is 11 weken te vroeg geboren dus gecorrigeerd is hij nu 4,5 maand.Goed he:D
    ik heb bv gegeven en na 4 maanden begonnen met kunstvoeding. we zijn begonnen met nutrilon 1 hypoallergeen, en na 2 maanden overgegaan op bambix 2. omdat dat goedkoper was. ik begrijp ook niet helemaal waarom je de prematurenvoeding gebruikt, volgens mijn ziekenhuis is die voor kindjes tot 37 weken zwangerschap, en ze moet wel de juiste voedingsstoffen binnen krijgen. Ik heb het destijds aan ze gevraagd welke ik het beste kon geven. Misschien heeft ze daarom honger?

groetjes

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hier ook bijna 6 weken te vroeg geboren en Emma wilde ook meer. Ze krijste er echt om. Van het ziekenhuis mocht het niet maar het cb zei "lekker op verzoek geven, tot max 1 liter". En dat doe ik nu nog steeds. In het begin kwam ze 400 gram per week aan (was ook wel nodig) en nu nog iets van 200 per week. Gaat dus hardstikke lekker.

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Waarom ik prematuurvoeding geef? Omdat ik een recept heb gekregen vanuit het ziekenhuis. Op het pak staat dat ze dat mag hebben tot 6 maanden gecorrigeerd.. Ik zal eens navragen bij het CB. Aanlengen doe ik al omdat ze zo last had van krampjes. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ze overdag meer drinkt en dat ze 's nachts 6 uur slaapt. Misschien wil ze wat meer om de nacht door te komen?
    Poeh Ons KLeintje.. 11 weken te vroeg? Dan doet baby het zeker goed! Sophia zit nu ook op de juiste (weliswaar de onderste) lijn van baby's van 6 weken!!

Deel Deze Pagina