zou duidelijk maken wat je voelt, en dat je het jammer vind dat ze het overal heeft lopen rond vertellen.
Ze bedoelt de reacties op haar aankondiging van de zwangerschap! Dus: "Heeej,we hebben nieuws...we verwachten een baby!!" En dan; "Ohh,dat dachten we al" Nou nee, niet echt bepaald leuk zulke reacties!
Ik zou het ook wel erg vervelend vinden als een vriendin van me zou blijven doorzeuren. De reactie "oh dat had ik al gedacht" vind ik zelf ook erg vervelend. Een collega van me vertelde onlangs dat ze zwanger is, maar op mijn afdeling deed het al langer de ronde van "zij heeft op dat feestje geen alcohol gedronken" en "ze heeft precies een buikje gekregen, die MOET wel zwanger zijn!" Ik vond dat ook wel jammer voor haar, dat er achter haar rug zo veel over gepraat werd. Ik denk dat je best tegen je vriendin zegt dat je het niet leuk vindt dat ze er zo over praat. Misschien kun je vertellen dat jij heel graag wilt, maar je vriend nog niet wil? Dit is wat ik iedereen vertel Ik vertel al jaaaaaren dat ik kinderen wil, hoe sneller hoe liever! Nu heb ik de leeftijd om kinderen te krijgen, dus nu verwacht ook iedereen dat het niet lang meer duurt. Om te voorkomen dat mensen gaan zeuren, vertel ik iedereen dat mijn vriend nog geen kinderen wil, dat die nog MINSTENS tot volgend jaar wil wachten. Dan is het nog geen leugen, want volgend jaar zal het kindje er ook zijn
Beetje jammer dat ze niet in de gaten heeft wat ze hiermee aanricht, want lelijk bedoelt ze het vast niet. Menselijk trekje denk ik, graag slim willen zijn/lijken of zo Ik ken het zeker wel hoor en kan me er net zo druk over maken als jij! Wat ik gedaan heb is op een gegeven moment die vriendin eens goed aankijken en vragen of ze denkt dat het nou echt leuk is voor mij als ze zo doorzaagt 'stel dat ik zwanger zou zijn'. Dat was genoeg voor haar om zich van mijn kant in het verhaal bewust te zijn (en dat ze het daardoor nog meer dacht..... Nou en, ik was wel van de opmerkingen af).
Ja,voor mij was dat een domper....helemaal uit de mond van mijn broer die al een jaar loopt te zeuren....het feit blijft dat ik superblij ben met mijn zwangerschap dat maakt zo'n opmerking niet minder.
Ik heb in ts haar 2e berichtje ook gelezen dat haar vriendin idd wel erg door draaft. Ik probeerde het positief te draaien omdat een vriendin ook enthousiast kan zijn. Ze gaat hierin idd wel erg ver. ik deel de mening dat ze het beter kan aanpakken zoals haar andere vriendin. Het op de man af vragen. Wel zou ik nog altijd duidelijk maken dat wat ze doet voor jou niet prettig is.
Ik zou me er ook uitermate aan ergeren. En zou het inderdaad tegen haar zeggen waar ze mee bezig is. Hier hoorde ik ook via mijn schoonmoeder dat er al verschillende mensen naar vroegen. Echt niet leuk. Terwijl ik zo graag een leuk idee had om het te vertellen, hebben we het maar gewoon zo gedaan. Ze moesten toch zo nodig!
Oh hier ook comtinue hoor, en wordt het niet eens tijd... Wanneer beginnen jullie nou eens een keer....zucht....
Ik moest een glas alcohol te drinken om zo te bewijzen dat ik niet zwanger was. Heb ik uiteraard niet gedaan, zwanger of niet vond het erg respectloos. En datzelfde vind ik ook van de vriendin van TS, tenminste de wijze waarop. En uiteraard gefeliciteerd!
Toch veel mensen die dit ook niet fijn vinden. M'n vriendin vraagt het mij alleen niet recht op de man af, dan zou ik er meteen wat van zeggen. En misschien had ik dat dan nog wel liever dan hoe het nu gaat. Allemaal van die flauwe toespelingen en wat ik het vervelendst vind is dat ze anderen er ook in betrekt. Ze is zelf ook al eens zwanger geweest, dus ze zou toch kunnen bedenken dat dit niet leuk is. Dus om haar er nu op aan te spreken vind ik ook niet prettig. Ook omdat ik al 8 weken ben, binnenkort gaan we het toch wel vertellen. En dan ga ik er ook zeker wel wat van zeggen dat ik het niet leuk vind. Maarja dat is achteraf. En dan is zij natuurlijk blij enzo. Ze staat er niet bij stil dat het weleens niet leuk kan zijn. Helemaal niet toen we bij de eerste echo nog niet wat konden zien. dat is niet prettig. Het is gewoon niet leuk meer om te vertellen, want het is dan toch: "ohh dat wisten/dachten we al". Mijn andere vriendin die het door alle opmerkingen gewoon recht op de man af vroeg, kon het wel begrijpen. Ook jammer dat ik mezelf daardoor verraadde en mijn vriend er niet bij was. Maar ergens vind ik dat nog prettiger ook dat iemand het dan gewoon maar direct vraagt, ipv iedereen erbij te halen en de speurneus uit te hangen.
Dat is ook respectloos inderdaad! Zoiets zou zij ook zo doen ja. Als ik nu bij haar langskwam een wijnglas pakken en voor mijn neus neerzetten. En dan onder het mom van grappig..
Ze realiseert zich kennelijk niet dat het vissen naar een zwangerschap zo pijnlijk kan zijn. Stel dat je nu niet zwanger zou zijn, maar dat jullie het al wel een tijdje aan het proberen waren? Dan zou dat gevis je toch echt veel verdriet doen. Ik zou haar dus zeker aanspreken op haar gedrag.
Als het mijn vriendin zou zijn, zou ik ook zeer geïrriteerd zijn. Ik zou een gesprek met haar aangaan dat ik haar gedrag ronduit kinderachtig vind! Als ze dan een vermoeden heeft, hoort ze uit fatsoen haar grote klep dicht te houden....Sterker nog..ik zou woest zijn! (wellicht mijn hormonen nu?)
Ja ik zou geïrriteerd zijn. In eerste instantie zou ik denken; ik vertel haar lekker niks. Anderzijds, het is wel je vriendin. Ze leeft met je mee en zit in spanning. Ze hoopt dat het je lukt en ze gunt het je. Wellicht moet je haar eens onder vier ogen spreken. Dan zeg je, luister ik vind het niet fijn dat je al die toespelingen naar iedereen maakt. Ik wil zelf dergelijke dingen kunnen vertellen op het moment dat ik daar klaar voor ben. Zeg haar ook hoe onzeker je echo's waren en dat het je daarom best wel heeft gekwetst. Als het een echte, goede vriendin is, begrijpt ze dat en dan zal ze je voortaan met rust laten. Zwijgen maakt zoveel kapot in vriendschappen. Wat je ons hebt verteld, moet je haar ook vertellen. en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Vergeet er niet van te genieten.
wij hadden precies hetzelfde.. normaal drink ik altijd wel een drankje..toen ik zwanger was dus niet.. toen werden wij bij 9 weken al gefeliciteerd met onze zwangerschap..terwijl niemand het nog wist (op ouders na). Maar het geroddel is in de kroeg begonnen.. ik vond dit zo vervelend..wij wilden de 12 weken echo afwachten en het dan bekend maken. Maar dit is ons niet gegund..andere mensen vonden het blijkbaar leuk om het te vertellen (wat voor hun nog een vermoeden was) en het ging al door heel het dorp.. erg vervelend..ik heb de mensen die het hebben verteld (kroegbaas) erop aangesproken, en gezegd dat ik het niet netjes vond..als je een vermoeden hebt oke, maar hou het voor je! Ik was zo bang dat het een miskraam werd..en dan moesten wij dat gaan vertellen. Terwijl we niet eens de kans kregen om te vertellen dat we een kleintje verwachten..ze schrokken daar erg van dat ik er heel boos om was. Het was hun bedoeling niet.. Wat ik probeer te zeggen.. Ik denk dat ze het zelf niet in de gaten heeft dat ze jou er pijn mee doet.. Ik zou dat ook tegen haar gaan zeggen, zodat ze dat bij iemand Anders niet weer gaat doen.. ohja, gefeliciteerd!!! Haha geniet ervan! wij hebben na de 12 weken echo een mooie foto op facebook geplaatst..gelukkig waren er nog veel mensen die het niet wisten!