hoi meiden, wie heeft er pcos en kan me misschien geruststellen? We zitten in ronde 4. ik mijn cylus is tot nu toe 37 34 47 en ik denk 36 binnenkort.Ik menstureer dus wel gewoon, voel me eisprong ook wel..steekjes naar mijn lies en wat kramp...dus dat moet dan mijn eisprong zijn. Wel heb ik wat overgewicht...beetje een buikje...wel veel haartjes..donkere haartjes.. (Ben sinds 6 april gestopt met de pil en vroeg had ik ook cyclus van 30 a 33 dagen, wel regelmatig dus en menstrueerder ook gewoon en had veel last van eisprong pijn) Is met PCOS zo dat je en lang niet menstrueert, lange cyclussen hebt?en inderdaad overgewicht en veel beharing hebt?pff...tja of ik lees te veel en ik praat het mezelf aan natuurlijk... Er zijn natuurlijk ook mensen die PCOS hebben en deze symptonen niet hebben... Hoe lang duurde voordat jullie stappen ondernamen? Zou ik het eerst afwachten? Wat zouden jullie doen? alvast bedankt..
Meid, alleerst een dooddoener, maar probeer je vooral niet al te druk te maken. Je hebt op zich best wel een regelmatige cyclus. Hij misschien wat langer dan 'volgens het boekje', maar geen vrouw is hetzelfde. Dat boekje en alles wat op internet geschreven staat zou ik daarom ook nog maar even niet ál te serieus nemen. Daarnaast ben je pas 4 maanden van de pil af. Het ontpillen kan wel wat langer in beslag nemen helaas. Wat een nare onvoorspelbare lijven hebben we toch, hè? Mocht je toch stappen willen ondernemen, dan hanteren de meeste artsen in ieder geval de grens van 1 jaar zelf proberen voordat er verder gekeken wordt (of er moeten andere dingen spelen, maar die lees ik niet in jouw verhaal). Liefs en veel succes, Josien
dankje josien voor je reactie.. Maar wat zouden dan wel écht de symptonen/ kenmerken van PCOS zijn? Dank alvast voor het reageren Missguit
hoi, ook ik heb pco maar bij mij is het ook heel onregelmatig, ook veel zwarte haartjes (veel in mn nek gehad maar weg laten laseren) en ook overgewicht. Ik ben er met toeval een paar jaar geleden achter gekomen. als je zeker wil weten of je pco hebt moet je naar de gynaecoloog gaan dan weet je het zeker. die hebben het zo gezien. Bij mij zagen ze ook cystes op mn eierstokken (ook een symptoon) maar blijf vooral positief, dat probeer ik ook (ze zeggen dat het helpt) groetjes
Ik heb ook een lange cyclus, van zo'n 35 tot 40 dagen, maar wel een eisprong, want ik heb een zoontje van bijna een jaar en inmiddels durf ik voorzichtig te zeggen dat ik zwanger ben van nr 2 Een van de symptomen van pcos is dat je geen, of een onregelmatige eisprong hebt (dus de ene cyclus wel en de andere niet). Wat je kunt doen is je temperatuur bijhouden op fertilityfriend.com Elke ochtend vaginaal je temp op hetzelfde tijdstip opnemen en invoeren in het programma. Als je 3 dagen een tempstijging hebt tussen de 0,2 en 0,4 graden kun je ervan uitgaan dat je je eisprong hebt gehad. Voor je naar de gyn gaat is het zowiezo aan te raden te tempen, want die opdracht gaat hij je zeker weten geven!
Ik heb ook PCOS en mijn cyclus werd steeds langer (na het stoppen met anticonceptie) Van keurig 28 dagen naar 32, 45 en de laatste was meer dan 100 dagen. Ik heb geen overgewicht, geen overbeharing oid. Maar dus wel een zeer onvoorspelbare en lange cyclus, gelukkig wel een ei-sprong zo nu en dan Maar als je vermoedt dat het bij jou zo is, zou je natuurlijk naar je HA kunnen gaan. Ik hoor en lees wel vaak dat ze op sommige plaatsen pas na een jaar doorsturen, maar ik werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Na 7 maanden en een cyclus over de 60 dagen toen. De gyn heeft toen een echo gemaakt en vertelde dat het PCOS was en wat we gingen doen. Zover is het niet gekomen, want op cyclusdag 105 kreeg ik een echo en toen bleek ik tegen alle verwachtingen in ineens zwanger.
Klinkt mij niet als PCOS in de oren. Je cyclussen zijn misschien wat langer dan de biologieboekjes aangeven, maar dat waren die van mij ook altijd (en toch echt geen PCOS en ook behoorlijke overbeharing). zolang je cyclussen redelijk regelmatig komen en je gewoon een eisprong hebt zou ik niet te veel op internet lezen en gewoon lekker doorgaan met klussen... Voor jezelf zou je een paar maanden kunnen temperaturen of ovu-testen kunnen gebruiken om er zeker van te zijn dat je een eisprong hebt. Zeg maar voor je eigen geruststelling.
Het klinkt niet als pcos. Zelf heb ik ook pcos,en ik word helemaal nooit ongesteld. Ben erachter gekomen toen ik graag zwanger wilde worden. Door een inwendige echo en bloedonderzoek is eruit gekomen dat ik pcos heb. Ik ben door de mmm uiteindelijk wel zwanger geworden en heb inmiddels een prachtig zoontje van alweer 5 jaar. Helaas gescheiden en sinds een paar weken ben ik geheel onverwacht zwanger wat totaal niet geplant was. Volgens mijn gyne echt een wonder....
Het is niet waar dat je met pco nooit een eisprong hebt en nooit ongesteld wordt. Ik werd wel ongesteld en heb waarschijnlijk ook een paar keer een eispring gehad en toch hebben ze mij betiteld als extreem pco toen ze mijn eierstokken op de echo zagen. Ik had in beide eierstokken meer dan 30 blaasjes (meer konden ze niet tellen). Ik werd wel ongesteld maar heel onregelmatig. Soms had ik een eisprong, soms niet. Ook als je geen eisprong hebt word je op een gegeven moment ongesteld: dan stoot je lichaam het baarmoederslijmvlies toch af (na lange tijd). Dit heeft de fertiliteitarts mij zelf uitgelegd. Ik heb geen overgewicht, ben lang en slank. Qua beharing viel me enkel op dat ik ineens een snorretje had dat te zien was (haartjes donkerder). Wel heb ik een buikje in verhouding met de rest van mijn lichaam. Dat laatste is typisch pco vertelde de arts mij. Ikzelf dacht eerst dat ik een onregelmatige cyclus had. Maar door lichamelijke klachten ben ik dus naar de dokter gegaan en die stuurde mij (uiteindelijk nadat ik meerdere keren terug was gekomen) gelukkig door. Ik had o.a. last van extreme vermoeidheid, opgezwollen buik, buikpijn, tussentijdse bloedingen, misselijke vlagen. Misschien is het een idee om ovulatietestjes te gebruiken Bijvoorbeeld van Sensitest die zijn niet duur en eens te kijken wat je cyclus doet.