Oh wacht dat doet zwangerschaps pagina haha grappig maar denk wel dat jullie weten wat ik eigenlijk bedoel
fijn dat je ouders positief reageerden! en idd, volg je hart. jij wil dit kindje niet kwijt, dat hoeft dan toch ook niet? daar krijg je dan denk ik zeker spijt van.
Je geeft heel duidelijk aan dat je niet moet denken aan abortus, lijkt mij dan ook geen optie om te overwegen. Daar ga je heel veel spijt van krijgen, als je daar nu al zo over denkt. En ik snap het een beetje dat een man dat in eerste instantie roept, maar dwingen kan hij je niet.... het is nogal een stap. Zou ervoor gaan en uitzoeken welke tegemoetkomingen er zijn, dat scheelt dan iets. Weet zeker dat je dan op den duur ook kan genieten.
mama1803: Je moet geen abortus doen als je er niet achter staat want je gaat er spijt van krijgen. Het is trouwens net of ik voor een groot stuk mijn verhaal lees. ook ongepland zwanger van nummer 5 ondanks gebruik van de pil. Ook mijn man wilde in de eerste instantie voor een abortus gaan, alleen ik denk er net zo over als jou. ik heb die optie ook zeker wel bekeken ook voor hem omdat ik niet egoistisch wilde zijn, maar ik zat huilend te bekijken welke vormen abortus je had op dat termijn en ik kon het gewoon niet. We hebben toen besloten dat ook dit kindje welkom is, ook mijn man staat er gelukkig achter. De eerste periode vond ik zwaar omdat ik ergens bleef twijfelen, maar wat ben ik blij dat we die optie niet genomen hebben, ook mijn man staat achter onze beslissing. Hier is het gelukkig wel goed afgelopen, maar ik herken jou gevoel zo erg. ook adoptie heb ik overwogen, maar ik weet dat ik dat ook niet kan. heel veel sterkte en fijn dat je ouders wel achter je staan, meid en het gaat je lukken ook als je er alleen voor staat...
Het begint steeds duidelijker te worden ik geef dit kleine hummeltje en leven en veel liefde en zorg en een grote broer die ook voor hem/haar zal zorgen. En doe het alleen ik weet dat ik het kan. .... Ik heb net twee vriendinnen gesproken waarvan een dus het zelfde heeft meegemaakt als ik ook pas bevallen van een kleine waarvan de vader niet achter staat. Ze heeft er nooit spijt van gehad wel zo ze dat het soms zwaar kan zijn maar wil me daarin steunen ook zou ze al spulletjes voor me bewaren♥ dan kom je er toch weer achter welke mensen het goed met je voor hebben.
Nou , op dit forum zal je niemand aantreffen die je aanraadt abortus te plegen hoor. Ik denk toch dat je even alles grondig moet afwegen. Volgens mij is het pokkemoeilijk om twee kindjes, waarvan een baby, op te voeden als je er alleen voor staat. Praktisch, financiëel, noem maar op. 2 kindjes kunnen je helemaal leegzuigen. Onderschat het niet. Het is ook geen meevaller dat de vader je helemaal niet steunt in dit verhaal, noch voor jou, noch voor het kindje. Wel goed dat je ouders aan jouw kant staan. Ben je bereid om deze giga uitdaging aan te gaan? Voor je beslist moet je echt alle opties afgaan. Alles heeft voor- en nadelen. blijf rustig en neem je tijd. Wat je beslissing ook wordt, ik wens je veel succes!
Hij is gisteren nog langs geweest en we hebben goed gepraat. We hadden heel de appjes op een neer gestuurd en dat komt allemaal heel anders over. Maar het is als volgt hij houd niet helemaal zijn handen ervan af. Maar aangezien er geen relatie hebben en dat allebei ook niet kunnen. ... en hij in een artieste wereldje zit kan hij het nu nog niet aan als iedereen weet dat de kleine van hem is een heeft me gevraagt dat hoe moeilijk ook is dat zo veel mogelijk achterwegen te laten. .... Voor nu maar hij zei ook misschien dat ik daar straks of over tijdje anders over denken. Ook zegt hij me financieel te gaan steunen maar stiekem niet via advocaten en hij zei ook dat hij niet wil hebben dat ik moet gaan schooien om spulletjes zijn dochter heeft ook nooit wat te kort gekomen en dat zal dit kind ook niet. Hij wil het kind wel zien en hij zegt dat hij er net zoveel van gaat houden als zijn dochter maar voorlopig in het geheim en zal stiekem naar mij toe komen om het te kunnen zien. Wat vinden jullie hiervan. Erg ingewikkeld allemaal wel hè maar beter iets dan niets toch. Hij is er nog niet klaar voor zegt hij maar respecteerd mijn beslissing en zal daar dan ook achter staan.
Lastig allemaal hè Wat wij ervan vinden is niet zo belangrijk, wat vind JIJ ervan? Kun jij met die "deal" leven? Met hopelijk in de toekomst een openlijke band met zijn kind, zodat niet alles stiekem hoeft. Wel fijn dat hij aangeeft je financieel te willen steunen. Maar de grote vraag is: als de situatie is zoals het nu geschreven is, ben jij daar dan tevreden mee, voor jezelf en voor je kindje? Zo ja, go for it en geniet van je zwangerschap!
Om heel eerlijk te zijn wel. ... Ik ben allang blij dat hij me niet alleen laat staan en me wil helpen en zijn verantwoordelijkheid neemt.
He mama1803, Heb in een soort gelijke situatie gezeten 17 jaar geleden. Heb voor mijzelf en mijn kindje gekozen. Hij is nu alweer 16 jaar. Zo te lezen heb je al een besluit genomen! Geniet van je zwangerschap. Groetjes
Het is idd een ingewikkelde situatie maar denk dat je wel met zekerheid kan zeggen dat het kindje liefde zowel van jou, als je familie als van de papa zal krijgen. Het kindje gaat wel groot geraken... Hopelijk zegt hij idd dat hij financieel gaat steunen want als je het niet kan erkennen omdat hij in de artiestenwereld zit, dan ga je ook nooit op hem kunnen vallen omdat hij dan geen erkende vader is natuurlijk. Dus dan heb je niets om op terug te vallen. Misschien moet je dit ook nog bespreken?
Kreeg net weer een minder leuk bericht van mijn moeder ze wil dat hun tijdje met rust laat. Zo gaat het ene weer goed komt het andere weer. Snap best dat ze er moeite mee hebben maar mij de schuld geven dat hun hierdoor in een echtelijke ruzie zitten vind ik wel ver gaan. ... Toch?
Ligt aan wat ze bedoeld met met rust laten. Bedoeld ze helemaal geen contact??? Dat zou vreemd zijn. Maar als ze bedoeld even niet hierover praten kan ik me dat tijdelijk voorstellen als er al veel speelt. Voor ouders kan het soms ook te veel worden en moeten ze even afstand nemen. Feit dat zij met elkaar problemen hebben is niet aan jou te wijten nee, maar kan wel net iets te veel zijn. Begrijp me goed, natuurlijk vind ik dat je als ouders ervoor je kind hoort te zijn maar kan me wel voorstellen dat het soms te veel is en juist goed is afstand te houden, al is het tijdelijk.
Ja dat snap ik ook maar kan haar steun nu ook goed gebruiken. Natuurlijk snap ik dat ze moeilijk hebben maar om dan met alles weer voor de dag te komen. .. Ik heb 3 jaar terug mijn relatie met de vader van mijn zoontje beëindigt deze relatie die 7 jaar en was voor mij erg moeilijk ik had met een narcist te maken en ben als het ware in zijn val gelopen hij heeft me toen geïsoleerd en heeft me 7 jaar geestelijk mishandelt toen ons zoontje 6 maanden was ben ik gevlucht voor hem ik raakte in een diepe depressie en moest dat weg komen. Mijn ouders hebben daardoor ook erg veel afgezien Ik ben daardoor in therapie gemoeten en nog heb ik er nog elke dag mee te maken ben erdoor verandert ben niet meer de persoon als voor die relatie ben er wel sterkst Door geordend. Maar gisteren toen ik mijn ouders vertelde over deze zwangerschap werd alles er weer terug bij gehaald alsof ik alles expres heb gedaan. Mijn moeder heeft mij zelf letterlijk in zijn schoot geworpen toen omdat er Kwa leeftijd best veel scheelde heeft ze mij uit huis gezet en zag geen andere optie om bij hem te gaan wonen en hij heeft daar gelijk goed gebruik van gemaakt en mijn volledig afhankelijk gemaakt van hem. En het doet mij dan ook weer zoveel pijn als ze over laten komen alsof ik het met opzet gedaan heb. ... en nu ja nu ben ik alleenstaande moeder ook nieuwe bepaalt het ideaal beeld en Door wat ik heb me gemaakt kan ik geen relatie meer hebben durf mee nieuwe meer te binden bang dat ik weer afhankelijk gemaakt wordt. Daarom gaat het tussen de man waar ik nu zwanger van ben en mij nu op deze manier goed hij heeft ook veel mee gemaakt en kan zich ook niet binden maar mijn ouders kunnen zich dat geen voorstelling bij maken want die denken dat het alleen om de sex is maat dat is nieuwe weer hebben een zeer goede vriendschap en delen lief en leed en straks ook een kind niet gepland maar wel gewenst en hij zegt ook hier slaan er ons wel doorheen en onze vriendschap kan hierdoor alleen maar beter worden..... lucht wel op om dit even kwijt te kunnen
Sorry voor de vele type fouten maar stuur dit via mijn mobiel en zie niet goed wat ik type. .. Het woordje nieuwe moet zijn niet hihi....