Hallo dames, kennen jullie dat? Van die plekjes alsof je een wit stokbrood verkeerd hebt afgebeten. Dan beschadigt je tandvlees/ gehemelte. Ik heb hier nu al een paar dagen last van, alleen ik heb geen harde dingen gegeten. Wel heb ik buikgriep gehad en wat af gespuugd het afgelopen weekend. Of heeft het met mijn hormoonhuishouding te maken? Moet ik iets ondernemen? Of trekt het vanzelf wel weg? Groetjes, Elsje
Ik had het een keer na een enorme aanval van skittle trek! Ik heb toen zoveel skittles, zo snel achter elkaar gegeten dat ik mijn hele gehemelte kapot had gemaakt. (niet slim maarja was het waard hihi) Ik heb al sinds ik zwanger ben kapotte mondhoeken waar ik niet van af kom. Maar ik heb er verder weinig last van behalve dat je het voelt als je ver je mond open doet en ik blijf er aan pulken... ik ga ervan uit dat het ermee te maken heeft. Als je het nog maar net hebt zou ik nog even afwachten. Misschien trekt het nog bij en heb je toch stiekem iets op waarvan je niet dacht dat je gehemelte kapot ging. Veel lolly's op? Daar krijg ik het ook van.
Ben echt aan het denken en denken, wat het geweest kan zijn dan. Maar heb echt geen flauw idee. Dat van die skittles snap ik en ik heb nu meteen eigenlijk wel zin in die dingen Kapotte mondhoeken heb ik niet, zou ik ook helemaal gek van worden volgens mij... Calendula zalf misschien proberen? Het is dat je dat niet in je mond kan smeren... had ik anders al gedaan
Zo ver ik weet alleen van de kapotte mondhoeken. Maar wondjes in de mond wijzen ook vaker op een gebrek aan vitamines en verminderde weerstand. Voor de mondhoeken dacht ik B12 gebrek. Ik slikte dan Davitamon B complex. Dan was ik er zo vanaf. Dit heb ik de eerste maanden van mijn zwangerschap ook nog geslikt. Maar ik ben geen dokter. Je kunt ook kijken in welke voeding het zit.
ja en het verwarrende is: Ik heb een beetje lopen googlen en dit waren de opties. nummer 1 zegt: vitamine b gebrek nummer 2 zegt: vitamine c gebrek Nummer 3 zegt: vitamine d gebrek nummer 4 zegt: zwangerschapskwaal welke is het nu? Ik slik elke dag vitamine van davitamon, mama met visolie. Ik heb pas nog mijn vitamines laten checken en alles is ok...dus tja...ik maak me er niet zo druk om. zal wel weer overwaaien.
Tuurlijk joh, moet je ook zelf weten. Ik weet alleen dat vit. B mij altijd super snel van de kapotte mondhoeken afhielp.