Hoi allemaal, 2e kerstdag gaan wij met heel de familie uit eten en willen we gelijk iedereen op de hoogte stellen (ik ben dan 11,5 week zwanger van onze eerste). Mijn man heeft al een zoon van 28 en een dochter van 14. Kinderen, ouders en oma weten het al. Maar het gaat dus om de broers/zussen/neven/nichten. Eigenlijk wil ik iets heel origineels vooraf doen (voorafje) of zoiets, maar ik weet niet goed wat. Of hebben jullie andere leuke ideeën?
Een lekker broodje uit de oven vooraf op tafel 'the bun in the oven' haha en dat ook op de menukaart zetten hihi
Gewoon beschuit met roze en blauwe muisjes als voorafje geven en zeggen dat je dit normaal gesproken pas als "achter-afje" te eten krijgt
Hallo! Wij gaan het rond die periode ook aan de rest van de wereld vertellen! Wat een fijn moment voor het grote nieuws hé? Onze familie is nu (op 8 weken) al op de hoogte, aangezien ik het op mijn werk moest vertellen. Maar voor vrienden, buren en verdere familie gaan wij kerstkaartjes laten maken met onze hond met kerstmuts en een leuke tekst erbij (iets dat ernaar verwijst dat hij er een baasje bijkrijgt ofzo!). Of je kan als kerstcadeau's een fopspeen, rompertje, papflesje,... inpakken! Met een tekstje erbij wat personaliseren?
Wat leuk om daar over na te denken hè! Je zou de ober kunnen inlichten, dat die luidkeels aankomt zetten met de drankjes en dan zegt, de alcoholvrije wijn is voor...?
Jullie treffen elkaar dan ook in het restaurant eerst, of vooraf nog bij iemand thuis? Misschien het restaurant betrekken, en bijv. een roze/blauw lintje om ieders glas of kaartje/klein cadeautje op ieders bord? Kaarsjes op tafel met letters 'baby' en bijv. uitgerekende datum? Iets laten serveren als voorafje waaruit het blijkt?
Je kan ook het woord nemen en met jullie aperitief gaan toasten op een fijn diner en oja, op nog iets....!
Vorig jaar hadden wij een grote schaal met porseleinstift geschreven: onze namen. Dus ...+....+.....= 4 daar de toetjes op geserveerd. Vond het zelf heel spannend wie zou het als eerste zien Haha. Iedereen was leuk verrast.
Proficiat met je zwangerschap! Wij hebben voor mezelf een tshirt met een baby op laten maken en voor m'n vriend tshirt met 'LOADING PAPA 2018' op. Wij zijn met kerst ook 11 weken. Alleen hopen dat tot dan alles goed blijft gaan! We zouden ook een doos afgeven met daarin babykleding en pamper etc.
Wij hebben uiteindelijk afgelopen weekend met de surprises de dochter (16 jaar) van mijn man (die is dus al wat ouder), voor laten lezen dat ze grote zus ging worden... Zij wist het al, maar dit wilde ze graag zodat de familie het dan ook wist. Leuke reacties, met bijna 10 weken misschien iets te vroeg, maar ach..