Zwangerschap, partner...uitgaan!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over je redenatie. Je vind hem egoïstisch omdat hij uit wil gaan terwijl jij je niet lekker voelt. Maar is het niet eerder egoïstisch van jou zelf dat je hem thuis wilt houden omdat JIJ je niet lekker voelt? Kijk het is een ander verhaal als hij 3 avonden in de week gaat stappen maar af en toe of één avond per week lijkt me niks mis mee.
    Is hij de andere avonden wel altijd gewoon thuis of is hij dan ook veel weg? Want dat vind ik dan ook nog iets anders.
    Mijn vriend overlegt altijd wel met mij of ik het ok vind, maar over het algemeen heb ik er geen probleem mee. Ik zit sowieso al twee avonden alleen thuis omdat mijn vriend repeteert met zijn band en hij heeft ook een avond voetbaltraining. Ik heb daar niet echt een probleem mee. En dat is misschien een beetje jouw probleem? Dat je moeite hebt om alleen te zitten?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er idd aan gewend zijn dat vriend/man elke avond thuis zit...die van mij werkt onregelmatig en is er vaak 's avonds of 's nachts niet...dus het maakt mij niet zo uit als ie er niet is...lekker rustig wel af en toe ;)

En als ie uit wil gaan of zelf iets wil doen...so be it...ik doe ook dingen voor mezelf...mag hij dan toch ook!

Kijk als je 39 weken bent is het een ander verhaal ;)

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ga gewoon lekker mee :D we gaan meestal alleen zaterdag avond naar de kroeg hier in de buurt (wordt niet gerookt en de muziek valt ook wel mee), maar ik ga zo en zo met me eige auto wil ik naar huis mag ie mee :D wilt ie blijven moet ie met de taxi naar huis.
    vanavond blijven we lekker thuis nu ligt ie te snurken op de bank grmbl doe mij dan maar de kroeg :D

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hihi wij hebben net besloten vanavond samen eventjes weg te gaan :)
    Weer voor het eerst sinds een tijd... Met mn enorme buik.. ben benieuwd hoe het gaat haha.
    Hij zei wel al samen uit, samen thuis, dus als ik naar huis wil gaat ie gewoon mee.. Nou ik ben benieuwd!

Dit wordt de laatste keer voor mij voorlopig denk ik! Heb er best wel zin in! :)

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Leuk onderwerp. Kom nml net uit de kroeg en heb het er een beetje mee gehad, terwijl ik voorheen net zo vaak meeging, hoor. Maar al dat slappe gelul, haha.

Mijn man gaat ook nog wel een paar keer in de maand en ik moet zeggen dat ik me soms best wel alleen zwanger voel. Voor hem is er nog niks veranderd. Ik heb het er allemaal graag voor over, hoor, maar zou het ook niet heel erg vinden als ik zodirect ook weer een avondje naar de kroeg kan en een borreltje mee kan drinken. En dan kan paps mooi voor de kleine zorgen :)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Iedereen heeft het altijd hier op het forum over samen zwanger zijn, die man moet maar steeds vrij nemen voor de VK controles, "samen bevallen" en zoiets simpels als solidariteit hoeft dan niet? ik zeg niet dat ie meteen op alle dagen thuis moet blijven maar bij volwassen worden horen ook compromissen maken en bij een gezin stichten horen opofferingen (ook voor hem) als je altijd samen ging kan je toch samen die opofferingen doen, als de beeb er straks is blijft ie dan uitgaan.

Vind zoiezo de behoefte om zoveel uit te gaan beetje "kinderachtig" ik dacht dat dat met 21 jaar toch wel een beetje afgelopen zou zijn, kijk 1 keer per maand ofzo ala maar nog elke week (en soms wel meer als 1 keer per week) ten eerste : word een beetje volwassen en vind een stukje rust in je lijf, maar ten tweede dat geld kan je veel wijzer gebruiken (uitgaan kost al snel 30-50 euro minimaal) dat maal 4 keer is 120-200 euro per maand! dat kan je beter apart zetten voor je kindje of sparen is zo zonde geld (wat hij uitgeeft en jij maar voor thuiszit) DAT vind ik ook ego als je het mij vraagt.

Trouwens dat is niet perse een vrouwenmening mijn man roept hier meteem hetzelfde op de achtergrond, je laat je gezin niet zo vaak alleen om te gaan zuipen met je vrienden, grow up..
    MAAR mijn man is een tikkeltje ouder 35 dat scheelt natuurlijk wel, die is ook altijd veel uitgegaan maar dat kan als je nog geen verantwoordelijkheden hebt..

7. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    De behoefte om weg te gaan hangt af van persoon tot persoon, en heeft niets met leeftijd te maken. Voor ik zwanger was, ging ik ook nog regelmatig weg, meestal alleen. Mijn man vind er maar niets aan, in de kroeg gaan zitten en "moeten" babbelen met al die mensen. Maar ik vond dit net wel leuk, dus ging ik gewoon alleen. Mijn man had daar ook geen problemen mee. Sinds ik zwanger ben, is mijn behoefte plots gedaald naar nul, maar als mijn man nu een avondje met vrienden gepland heeft of zo, vind ik dit maar leuk voor hem. Zolang de baby er nog niet is, moet hij er maar van profiteren. Over 6 maanden zal ons leven er helemaal anders uitzien, en zal dit niet meer zo evident zijn.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ooh een avondje weg vind ik ook niet erg hoor maar 1 of zelfs 2 keer per week is een heel ander geval als een keertje een avondje op pad....

9. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    voor ik zwanger was, ging ik ook 1 keer per week alleen weg. Dus zou ik het nu niet erg vinden, als hij dat ook zou doen (maar dat doet hij wel niet, de schat!). Als de baby er is, zou ik dat iets helemaal anders vinden. Hoewel we nu wel al afgesproken hebben, dat we elkaar daarin wel gaan ondersteunen. Hij af en toe zijn avondje terwijl ik babysit, ik mijn avondje terwijl hij babysit, en af en toe samen en de baby naar oma en opa; zijn die ook weer blij. Beetje eerlijk verdelen he! :)

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben precies dezelfde afspraak gemaakt :D

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Klopt hetook dat je gewoon baalt dat jij niet meer zo vaak en zo lang mee kan dat je zoeits hebt van dan hij ook niet? Ik kan het enigszins wel begrijpen. mijn man houdt niet van stappen dus ik heb het probleem niet. Maar ik denk toch dat het af en toebelangrijk is dat hij wat kan gaan doen met zijn vrienden. k denk als de baby gaat trappen en je verder bent hij veel meer betrokken raakt bij de zwangerschap omdat hij er nu nog niet veel mee kan.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Mijn vriend gaat sowieso bijna nooit uit maar als ie dn wel een keer uit wlt gaan vind ik dat niet erg. ik kies er zelf voor om nie te gaan maar hij hoeft dat niet te laten..
    tenzij hij echt elk weekend zou gaan dan zoou ik wel zeggen van kn het wat minder? we krijgen een kind, uitgaan is niet gratis en ik wil in het weekend ook eens samen zijn.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden,

even een update van gisteren.
    Ik ben toch mee uitgegaan. Twijfelde tot op het laatste moment zelfs nog haha.
    Maar absoluut geen spijt van. Heb tot het einde mezelf vermaakt en heb zelfs mijn vrienden uitgedanst. Ze keken me met grote ogen aan en zij gingen veel eerder naar huis dan mij :D
    Zelf was ik pas om 06.00 uur thuis.

Het was de eerste keer dat ik uitging sinds het roken is verboden. En ik moet zeggen dat een rookvrije plek uitgaan zooooooo veel prettiger maakt.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik geef zelf niet echt om uitgaan en doe dat ook niet. wel gingen we erg vaak samen naar vrienden toe en hadden daar een gezellig poker avond. als ik het niet meer volhield bracht me schat me naar huis en ging hij nog even door feesten en heb daar niet z'n problemen mee. toen alicia der eenmaal was gingen we zowiezo minder en als we al weg gingen samen dan ging alicia of logeren (2x gebeurd) of we gingen maar tot een uur of 10 zodat we lekker optijd thuis waren. meestal ben ik wel moe als ik heel de dag met alicia heb gezeten haha dus nu gaat meestal me vriend alleen een avondje weg z'n 1x per maand en ik ga zo nu en dan met een vriendin de stad in om even tot me zelf te komen. zo hebben we ieder ons eigen ding.

ik ben nu weer zwanger en moe pff echt moe. dit natuurlijk door de zwangerschap en het feit dat er nog een jonge dreumes rond stapt hier binnen. nu ga ik dus helemaal niet mee want loop om 6 uur al te gapen. hij is sinds ik weer zwanger ben 2x savonds gaan game bij vrienden en hij gaat pas als ik slaap en komt dan rond 2 uur thuis zodat hij er de volgende dag gewoon is voor me.

ik heb er verder geen problemen mee en moet zeggen dat ik het uitgaan etc toch niet veel vind als ik niet mee kan drinken haha. alcohol zit er verlopig nog niet in :)

15. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb zoiets van als mijn vriend uit wil gaan dan gaat ie maar uit..! maar me vriend wil niet zonder mij uit..haha en hij heeft liever ook niet dat ik uitga naar een disco, hij zegt je bent zwanger en straks stoot er een dronken iemand perongeluk tegen je buik aan haha, wel lief van hem dat hij zo zorgzaam is..:p
    Maar hoef ook niet te gaan, zit net zo lief thuis met vrienden.
    Hoef je tenminste ook niet zo te schreeuwen als je met elkaar wil praten..haha

16. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    mijn vriend gaat wel graag uit.. en ik ga nu echt niet meer mee, ik hou het nu al al niet meer vol. hij werkt dan ook in het weekend in een discotheek/kroeg. vind ik ook niet echt leuk maar als ik 8maanden zwanger ben, dan stopt ie ermee..

17. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    bij mij is het weer heel anders, sinds we wisten dat ik zwanger ben wil mijn vriend niet meer uit, hij is bang dat er iets zou kunnen gebeuren! beetje overbezorgd denk ik, wij gingen voor de zwangerschap maar 1 keer in de maand weg dusja veel hoef ik niet te missen, maar toch mis ik het 1x in de maand eens naar een discotheek! nuja nu ik bijna 28 weken ben zou ik al niet meer uit willen!

18. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Mijn vriend gaat elk weekend uit/weg :(
    Het liefst ook nog de vrijdag EN de zaterdag..
    Kvind et egt niet leuk, maar kan hem niet verbieden..
    Heeft denk ik ook met een stukje vertrouwen te maken, want sinds mijn buik uitsteekt, vind hij het niet egt prettig meer om sex met mij te hebben, hij is bang dat et schade kan aanrichten voor de baby..
    Ik kan hem vertellen en laten lezen wat ik wil over dat het geen kwaad kan.. maar hij blijft het vreemd vinden..
    Daarom vind ik het niet leuk dat hij bijna altijd het hele weekend de hort op is, ben af en toe een beetje bang dat ie het ergens anders haalt, want hij heeft ook zijn behoeftes natuurlijk, net als ik.. Die sinds ik zwanger ben gigantisch omhoog geschoten zijn haha!

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik had het in ons geval niet eens over uitgaan..dat doen we zowiezo zelden...denk dat de laatste keer 1 jaar geleden was...zo niet langer...
    Maar ook gewoon zelf andere dingen doen...
    Een vriendin van ons doet al moeilijk als haar vriend naar zn voetbaltraining gaat....lekker belangrijk zeg...vind ik dan!
    Hier werkt mn vriend 3 weekenden van de 4 dus stappen doet ie niet hoor!

En hij hoeft van mij ook echt niet elke vk-afspraak mee...Bij de belangrijke dingen het liefst wel...maar om nou elke keer vrij te vragen om te kijken hoeveel ik weeg en om te horen hoeveel mn bloeddruk is...nee bedankt!

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind WEL dat je dat hem kan verbieden (of een compromis maken naar 1 keer) eigenlijk het is ook JOUW geld en er gaat nogal wat geld zitten in uitgaan..

Ik snap je partner wel als het gaat om seks, mijn man had er ook een beetje moeite mee (hij zag me gewoon heel anders en was bang voor de beeb) dat heeft dan ook wel weer wat liefs) ja ik ben niet jaloers of bang aangelegd ik WEET dat hij het nergens anders zoekt...

Ik vind het in het algemeen gewoon ongezellig voor je als je heel het weekedn savonds alleen zit niet erg sociaal..

Deel Deze Pagina