Hoi lieve verloskundigen, Allereerst, wat super dat we hier terecht kunnen om vragen te stellen! En jullie beantwoorden de vragen ook altijd zo snel, echt fijn! Ik weet eigenlijk niet zeker of ik mijn vraag aan jullie kan richten, maar probeer het toch . Ik ben op 13 juli gestopt met de pil (12 jaar Diane35 geslikt), 19 juli onttrekkingsbloeding en sindsdien niets meer. Vandaag is dag 92 van mijn cyclus. Ik weet dat het vanwege het ontpillen enkele maanden kan duren voordat je menstruatie op gang komt. Maar mijn vraag is, hoe lang moet ik erop wachten voordat ik aan de bel mag trekken? De huisarts heeft een tijd terug gezegd dat het wel 9 maanden kan duren, maar is dat niet ontzettend lang? Op dit forum zie ik bijna niemand van langer dan 3-4 maanden. Daarbij komt dat ik een traagwerkende schildklier heb (subklinisch) en wellicht dan ook een verhoogde kans heb op PCOS. Mag ik vragen wat jullie zouden adviseren? Wanneer zou ik de huisarts mogen bellen? Alvast bedankt!
Hallo, Helaas kan ontpillen heel lang duren. Hoe lang je het moet aanzien moet je echt bespreken met de huisarts. Ga alvast bij hem/haar langs leg het verhaal uit en vraag hoe lang je moet afwachten. Na het stoppen met de pil en een jaar proberen om zwanger te raken zonder resultaat kan er vervolg onderzoek of doorverwijzing plaatst vinden of ze ook zo lang wachten met geen menstruatie weet ik niet, bespreek dat dus met de huisarts. Groetjes Ineke