Hallo, Ik heb een dochtertje van 2 maanden (geboren via keizersnede). Nou kan ik er slecht tegen als ze huilt. Als ze op bed ligt en huilt, dan valt het wel mee, omdat ik dan beneden ben en zij boven, dan hoor ik het wat minder goed. Maar als ze huilt in de auto, of bij visite, zeg maar als ze dicht bij me is, dan vind ik dat moeilijk. Ik weet niet waarom eigenlijk, maar ik kan er dan niet tegen en wil het liefst dat ze stil is. Ik weet dat baby's huilen, maar toch vind ik het moeilijk. Kon ik maar uitleggen waarom, maar ik weet het niet. Is dit dom, is er iets mis met mij? Herkent iemand dit?
Ik las laatst dat het huilen van baby's het meest moeilijke geluid is voor een mens - je kunt je nergens anders op concentreren als je dat hoort. Dus wat dat betreft Ik herken je gevoel wel maar bij mij komt het doordat mijn oudste heel veel huilde de eerste maanden en dat heeft er aardig ingehakt merk ik nu bij de jongste (die helaas ook weer behoorlijk veel huilt). Weet niet of jij ook al een ouder kindje hebt bij wie iets dergelijks gespeeld heeft?
Idd, dat hoort. Heel (bio)logisch! Op die leeftijd willen baby's vooral mama. Gewoon oppakken, knuffelen, troosten en als je je handen vrij wilt, n een draagdoek doen. Succes!
Ik vond het ook heel moeilijk, maar nu ik langzamerhand de huiltjes steeds beter ga herkennen word het makkelijker.(heb het nog wel eens mis hoor!) Dan moet ik handelen naar wat hij nodig heeft op dat moment en dan gaat het goed. Het is anders wanneer je kind pijn heeft. Dat gaat echt door merg en been. Krampjes die hij heeft gehad....vreselijk vond ik het! Gelukkig heeft hij daar nu weinig last meer van. En huilen in het openbaar is zoiezo niet leuk. Ik was gister bij de Hema wat eten...en toen begon hij te huilen. Hij was gewoon moe (waren aan het winkelen) en wilde niet slapen in de kinderwagen. Mensen zitten dan meteen om zich heen te kijken en op te letten wat je doet. Toen zijn we maar weggegaan...Ik heb wel eens gehoord dat huilende babies in de ergenis top 10 op nummer 1 staat. maar je bent dus niet de enige...en het is helemaal niet raar...