Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ghurabaa, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hallo!

    Zijn er hier zwangere dames die straks ook (als het lukt) mee zullen doen aan de Ramadan??

    Dacht misschien is het leuk om ervaringen en tips uit te wisselen :D

    Ik wil het in ieder geval gewoon proberen, zou het heel jammer vinden als deze maand voorbij gaat zonder te hebben gevast :(
     
  2. yasgok

    yasgok Actief lid

    13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Hoi,

    Ja ik ben daar 1tje van:). Ik ga ook proberen om te vasten.Ik ben het vergeten om aan mijn gynacheloog te vragen of het eigenlijk wel goed is.Maar ja we gaan het gewoon proberen insallah:)
     
  3. Maedra

    Maedra Fanatiek lid

    29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik zou jullie toch van harte aanraden om eerst medisch advies in te winnen voordat je gaat vasten, zodat je zeker weet dat het niet schadelijk is voor je kindje :).
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik ben het meadra eens daarbij zwanger vrouwen hoeven toch niet mee te doen?

    het lijkt me tijdens de niet goed eigenlijk omdat je je voedings patroon in een keer helemaal omgooit. juist nu je je energie echt hard nodig hebt
     
  5. hielkje

    hielkje Fanatiek lid

  6. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Vind het wel stoer als het lukt meiden maar echt goed lijkt het me niet tijdens de zwangerschap...
    Als je dieet komen er namelijk gifstoffen in je bloed en dat is niet goed voor de baby... Je zou dan eigenlijk je ritme een beetje moeten omdraaien.
    Hebben jullie nog meer kinderen?
    Want anders zou je bijv de dingen die je overdag zou moeten doen zoveel mogelijk 's ochtends kunnen doen en dan smiddags zoveel mogelijk echt niks doen.
    Het lijkt mij erg zwaar om te vasten tijdens een zwangerschap helemaal in de zomermaanden waarop de dag toch langer is dan in de winter.
     
  7. janneke000

    janneke000 Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.049
    2
    36
    Ik dacht ook dat zwangere vrouwen niet mee hoefden te doen. Is er niet een vriendelijke variant voor jullie? Mag je bijvoorbeeld we sappen en soepjes drinken? Dan kan het vast niet zo heel veel kwaad... Zwangeren die misselijk zijn vallen soms ook kilo's af! Je moet het niet te gek maken natuurlijk :p Succes!
     
  8. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    wil het ook gaan proberen!

    ga het wel eerst overleggen met me verloskundige..:)
     
  9. Suze22

    Suze22 Nieuw lid

    13 jun 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe dit jaar niet mee met de ramadan. Zoals al wordt genoemd is het niet verplicht en ik wil geen risico nemen met de gezondheid van mijn baby en van mijzelf. Ik ben van plan soberder te eten en drinken en geen 'luxe producten' te nemen.
    Sterk als je het wel wilt proberen maar luister goed naar je lijf!
     
  10. Suusje1

    Suusje1 Lid

    21 apr 2011
    47
    0
    0
    Het lijkt mij ook niet erg gezond voor je kindje. denk dat niet eten en niet drinken voor een lange periode wel schadelijk kan zijn voor je kindje aangezien het hetzelfde effect als dieeten geeft inderdaad. Natuurlijk zijn er ook mensen die bijv. gewoon roken etc. en dat is ook schadelijk maar het risico lijkt mij wel erg groot. Succes iedereen die het wil proberen!
     
  11. Delta

    Delta Niet meer actief

    ik dacht dat je zelfs als je ongi bent, niet eens hoeft mee te doen, maar dat je het later inhaalt?!
     
  12. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    @ Yasgok en Mina: Welcome to the club.. :D Hebben jullie er ook zo'n zin in??
    Vind het super jammer dat mijn schoonouders pas halverwege de Ramadan terug komen, normaal eten we daar altijd met z'n allen en dat is zoooo gezellig.. :D En daarnaast kookt mijn schoonmoeder altijd heeeeerlijk!

    Ik wil het nog wel bespreken met de verloskundige, maar omdat voor hun de Ramadan sowieso geen belangrijke maand is, verwacht ik dat ze het toch zal afraden. Daarom wil ik hun meer op de hoogte brengen, verder hou ik zelf gewoon goed in de gaten hoe het gaat..

    @ vasten: Het is verplicht om te vasten (als je zwanger bent of borstvoeding geeft) als je niet bang bent dat dit jou of je kind schaadt en je je tijdens het vasten gewoon prima voelt. Daarin tegen is het verplicht om niet te vasten wanneer je wel bang bent dat het jou of je kindje schaadt, of wanneer je je niet goed voelt..
    Om die reden wil ik het dus gewoon proberen. Dan sta ik om 03.30 uur op om goed te eten, daarna weer terug naar bed. En als ik dan opsta en om 11.00 uur al voel dat ik me hartstikke slecht voel, dan verbreek ik gewoon mijn vasten en dan moet ik maar accepteren dat het helaas niet gaat. Maar dan heb ik het wel ècht geprobeerd.. :)
     
  13. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
  14. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    jeetje echt respect voor jullie maar ik doe niet mee hoor , ik haal het later wel in
     
  15. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    maar misschien voel je je prima hoor.. Een vriendin van me was 8 maanden zwanger vorig jaar Ramadan, en ze heeft de hele maand gewoon gevast. Ging prima..:)
     
  16. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Lijkt me heel verstandig en dan vooral ook niet naar de verloskundige luisteren als zij het je zou afraden omdat "het voor hun geen belangrijke maand" is :(

    Het gaat er bij hun voornamelijk om of de gezondheid van je kindje er al dan niet onder te lijden heeft en ik zou haar advies vooral ter harte nemen of dat jou nu wel of niet goed uitkomt.
     
  17. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    ja maar ik heb een zware zwangerschap met gezondheidsproblemen, had vandaag nog een topic daarover geopend . Moet sowieso medicijnen nemen dus helaas ik doe volgend jaar wel mee
     
  18. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik wens diegene die het gaan proberen veel succes!

    het lijtk me niet prettig om met missleijkheid en honger te lopen tijdens het zwnager te zijn, maar ach zijn maar paar uurtjes...goed vantevoren eten en hopelijk gaan het dan snel! :)
     
  19. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    nou paar uurtjes :( het is nu zomertijd he tot s'avonds 10 uur ofzo mag je niet eten
     
  20. fafje

    fafje Niet meer actief


    tja als je het gaat proberen, kan je maar beter alles heel positief en luchtig zien..anders lukt het bij voorbaat niet..
    nahja wilde eigenlijk alleen even aan diegene die het willen proberen een steuntje in de rug geven ;)
     

Deel Deze Pagina