Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ghurabaa, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
  2. fafje

fafje Niet meer actief

zooo leerzaam hier hahahah..kom vanavond weer ff verder lezen!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bedankt voor je recept Ghurabaa! Overigens vond ik het vasten toen ik nog werkte ook niet zo zwaar, al waren de dagen toen ook wel korter. Ging toen om half 7 de deur uit maar toch goed te doen. Hoe is het verder meiden?

Gister heeft mn man wonderbaarlijk boodschappen gedaan, erg blij mee ;).
    Vandaag lekker thuis, straks man naar djuma, ik ga lekker wat rommelen thuis, hoef er niet uit. Jullie nog plannen?

4. fafje

fafje Niet meer actief

umm, haha oh das wel fijn dat je man het heeft gedaan! wta is djuma?!

hoe laat staan jullie nou eigenlijk op, hoe gaat zo'n vast-dag!?

weetje mijnschoonmoeder maakt altijd van die soort broodjes gevuld met gehakt en feta ofzo...hoe heet dat! (haha ja ik kan haar bellen en vragen, maar ze werkt elke dag fulltime :p)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Djuma is het vrijdaggebed.

Sta rond half 3 op om wat te eten en te drinken, bid daarna het ochtendgebed en ga weer slapen. Helaas pindakaas zijn de kids tussen en 6 en 7 alweer wakker. Het nachtgebed is ook pas laat rond een uur of 12 (kan onderling tussen moslims en plaatsen nog wel wat verschil in zitten, geloof dat sommigen tot later eten en anderen weer het nachtgebed eerder bidden). Het zijn erg lange dagen met weinig slaap. Merk nu ook wel dat het me een beetje op gaat breken, vooral als zwangere. Ga proberen vanmiddag ook mn dochter even bed te krijgen zodat ik wat kan slapen.

6. fafje

fafje Niet meer actief

umm, ben je zwanger!?!!? :)

lijkt me ehct pittig met kleine kinderen uberhaupt! echt respect voor jullie!

ghurabaa, ik zou het ook fij vinden als ik zwnager zou zijn en nog geen kids lekekr nog goe duit te slapen en "niks "te doen hebben...

maar kan me ook voorstellen als ik zou werken het dan juist wat sneller gaat ipv thuis zitten...!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Umm ben je opnieuw zwanger:D

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahah fafje dezelfde reactie als ik:p

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja, nogal onverwacht hoor haha dus moest het ook een beetje laten bezinken. heb het idee ergens halverwege mei ongesteld te zijn geweest, ben dan denk ik ook al even op weg. ivm het overlijden van mijn vader ook pas afgelopen maandag naar de gyn gebeld en kan pas 26 aug voor een echo dus dan pas uitsluitsel over hoe of wat. weet dat jullie ook weer bezig zijn, hoop er niemand mee voor het hoofd te stoten aangezien ik weet dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    umm proficiat!!
    Kan me voorstellen dat dat ff "schrikken"was!
    En zo erg van je vade r:( gecondoleerd!
    Half mei nog ongi geweest ja dan ben je al ver op weg;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

Wauw Umm! wat gaaaaf! gefeliciteerd!!! :) volgens mij stoot je niemand voor het hoofd hoor...

jeetje wat leuk 3e op komst dus!

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

gefeliciteerd met je zwangerschap Umm!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    thanks ladies ;). Hoop dat alles goed is over 3 weekjes ;)

14. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Jeeej umm:D gefeliciteerd.. Dat je een goede zwangerschap en een gezond kindje moge hebben :)
    En de rest natuurlijk ook!!!!

@ vasten: umm, sta je echt om half3 op? Pf bedoel je half 4? Want je mag tot ongeveer 04.10 uur eten, dus dan neem je wel ruim de tijd voor je ontbijt haha...

Ik sta om half4 op. met manlief samen eten en drinken en dan gaan we bidden en weer lekker ons bedje in. Meestal zijn we dan nog heel wakker en hebben we de leukste gesprekken haha. Eer we dan weer slapen is het alweer 05.00 uur geweest :D

En we eten nu om 21.30 ongeveer. Daarna ben ik altijd doodop! Maar eer je klaar met eten bent, opgeruimd hebt, avondgebed gebeden hebt, is het alweer 01.00 uur (althans bij ons:D) dus veel slapen in de nacht is er niet bij. Maar lang leve de zwangerschapsverlof :p

@fafje: doet je man mee aan de ramadan?

@ ons wondertje en mina: hoe gaat het met jullie, meiden?

Hier alles goed, vannacht heel veel voorweeen gehad maar helaas weeeeeer niet het echte werk! Besef niet dat de bevalling elk moment zou kunnen beginnen, voor m'n gevoel gaat het nog maanden duren! Haha, mja ben nu 39 weekjes dus met max 3 weken zou ze er toch echt moeten zijn inshallah..

15. fafje

fafje Niet meer actief

ghurabaa, wow dat zijn ehct korte nachten...nogmaals respect met je hoogzwnagere buikie...gelukkig kan je wel veel rusten als je zou willen!!
    Spannend heh, je zou zomaar avndaag kunnen bevallen hahahah :D:D

umm, heb ej gister nog wat kunnen slapen!?

@man, haha nee die hefet dat geloo ik tot zn 12 of 14e voor het laatst gedana, zijn ouders lieten hem dara vrij in...

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ghurabaa lief van het vragen.
    Ik ben momenteel ongi, was dus helaas mislukt.
    Dus ff wachten tot de ongi voorbij is:)

17. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh wat balen meid.. :( (F)

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je meid:)
    Tja niks aan te doen helaas;)

19. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Jaa de nachten zijn kort, maar ik slaap lekker uit dus ik kom wel aan mijn uurtjes rust hoor :D Heel raar. Maak me er ook helemaal niet druk over, laat het gewoon op me af komen. Mijn vriendin vind dat ik er eng rustig onder ben haha..
    Wel vannacht ook weer veel voorweeen gehad, en nu ook weer. Maar die doen niks he?! :(

Ik ga zo even naar de stad, even 2 voedingsbh's scoren en nog wat dingetjes terug brengen/ruilen.

Voor vanavond ga ik denk ik chorba maken (beter succes dan de harira), met broodjes erbij en verder zie ik nog wel..

20. fafje

fafje Niet meer actief

leuk ga je borstvoeidng geven!! :) ik heb het tot 7,5 mnd gedaan! Ik had zo'n wit/paarse van de prenatal!

wow kijk nu naar je banner, nog 7 dgn!!!!....

wanneer izjn de moielijkste momenten van het vasten...einde van de dag ofzo...ik neme aan dat je op een bepaald moment over je echte honger heen bent...heb dat zel fook vaak genoeg meegemaakt...heb dan bijv ooit es alleen ontbeten...en geen tidj hele dag om te eten..en dan ineens voel je je honge rniet meer!

Deel Deze Pagina