Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ghurabaa, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Wat is dat? Verborgen reflux?
    Hier is de avond en nacht heel goed gegaan. Het voeden was zonder hoedje nu redelijk te doen dus ze heeft weer gewoon heel goed gedronken.
    Hopelijk is ze weer aangekomen! Zo meteen met de kraam wegen..
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    Oh wat goed!!!!!

    Verborgen reflux is in feite maagzuur

    Hij spuugde juist niet veel masr had telkens hele pijnlijke oprispingen, slikte steeds het zuur weer door waardoor zn slokdarm helemaal geirtiterrd was, huilde veel en er niet van slape. Gelukkug wist k er van en was er snel bij
     
  3. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh dat is naar, gelukkig was je er snel bij. Lijkt me naar als je kindje zo'n pijn heeft..
     
  4. Ummy

    Ummy Actief lid

    7 okt 2008
    361
    0
    0
    Vrede zij met jullie zusters!

    Pfff kom ik er nu pas achter dat er een heel leuk topic is voor de Ramadan (en zwangeren) maar ik ben dan ook niet zwanger hihi!
    Ik wil iedereen een gezegende Ramadan toewensen, moge Allah s.w.t. ons vasten accepteren en onze gebeden verhoren, amien!
    En ik zie dat er juist een kleine moslima geboren is, alle lof aan Allah!
    @ghurabaa: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat een prachtige naam en wat bijzonder dat je in zo'n mooie tijd bent bevallen! Moge Allah s.w.t. je dochter zegenen met veel liefde en imaan, amien!

    @umm85: las ik nu ergens dat jij in verwachting bent? Of ben ik in de war...ik haal wel vaker iets door elkaar haha!

    En weet iemand of Wardi al bevallen is? Of zou ze nog even moeten?

    @vasten: Wat gaat de tijd snel he! Voor je het weet is het alweer voorbij en kijken we weer uit voor de volgende x :)
    Ik ga straks flink wat voorbereiden in de keuken, aangezien mijn man volgende week avonddienst heeft en dus wat eten mee zal nemen naar zijn werk.
    Wel jammer dat hij werkt want dan moet ik alleen het vasten verbreken maar ja het is niet anders.

    Ik wens iedereen een goede dag toe, met de wil van Allah!

    Liefs,
     
  5. Ummy

    Ummy Actief lid

    7 okt 2008
    361
    0
    0
    Ik zie het al...Wardi is inmiddels al bevallen haha,
    ook voor jou Wardi: Gefeliciteerd met jullie zoontje, moge Allah s.w.t. hem doen opgroeien tot een vrome moslim, amien!
    En lukt het met voeden al beter? Las je berichtje aan de lactatiedeskundige.

    Liefs,
     
  6. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Dank je wel Ummy, ameen!!

    Hier vandaag voor het eerst naar buiten geweest, was leuk! Ze lag lekker in de wagen te slapen :) We zijn maar een klein blokje om gelopen want het is wel vermoeiend hoor!
    Mijn schoonzus heeft ons voor vanavond bij haar uitgenodigd om te komen eten, maar ik heb tegen mijn man gezegd dat ik niet wil gaan. Ben nog zo moe en weet gewoon dat ik dan helemaal gesloopt bent als ik daar zit.
    Nog even rustig aan doen hoor :)

    Hoe gaat het met jullie vasten? Wat gaat de tijd snel zeg! Nog 9 dagen ongeveer en het is alweer voorbij..:(
     
  7. Ummy

    Ummy Actief lid

    7 okt 2008
    361
    0
    0
    Wow, meis wat snel al! Ik ging pas de derde week ofzo hihi, ik had wel eerder gewild maar dat wilde mijn man niet, in zijn cultuur is het de gewoonte dat vrouwen 6 weken! binnen blijven (tenzij er iets dringends is natuurlijk)
    En je hebt gelijk dat je lekker thuis blijft hoor, je bent pas net bevallen!! Neem je rust hoor lieve zuster!

    xxx
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik ging na 3 dagen zelf aangifte doen haha
     
  9. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Wauw hahah dat je daar zin in had. Nee de eerste 4 dagen vond ik taan erg vermoeiend, was snel benauwd en heel erg moe. Nu gaat het wel goed, alleen meestal rond 18.00uur een dipje dat ik helemaal instort en ff moet slapen..
     
  10. Sakinah

    Sakinah Fanatiek lid

    2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    wardi is bevallen? van wat? waar wanneer? :p
     
  11. fafje

    fafje Niet meer actief


    hoe gaaaaat het nu!?
     
  12. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja stuk beter :D Heb al bijna geen last meer van de kraamtranen. Pff de eerste week kwam alles zo hard bij je binnen, van alles kon ik emotioneel worden. Merk nu dat dat al veeeel minder is. En ben ook al wat meer gewend aan het nieuwe leventje :)

    Alleen de bv loopt nog steeds niet lekker. Althans, in principe loopt het hartstikke goed want ze drinkt goed en groeit goed alleen het doet nog erg pijn. Vooral het aanhappen, dan zit ik nog steeds met kiezen op elkaar en kromme tenen..

    Hoop echt dat het minder gaat worden want op deze manier maanden volhouden zou ik echt ontzettend zwaar vinden :(
     
  13. fafje

    fafje Niet meer actief

    @Ghurabaa, ja logisch...pijn moet wel over gaan...je weet zeker dat ze goed aanhapt!? Bel anders gewoon een Lactatiekundige, dan kan ze meekijken, wordt vaak vergoed hoor! check ff je polis en er zijn er altijd in de buurt!
    Zou zo zonde zijn!

    Ben blij te lezne dta je je steeds beter voelt...wordt het ook...je leven wordt zoooo leuk ( is ) :):)
     
  14. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja de kraamtranen was echt de eerste week :) ik geniet zoooo veel van haar, vind het nog steeds ongelooflijk dat ze echt uit mijn buik komt! Het is zo'n wonder. Wat een zegen Zo'n kleintje om je heen..

    Hoe gaat het met jullie? De ramadan is alweer bijna afgelopen! Wel gek hoor! Zo snel gegaan, en sinds m'n bevalling kon ik niet meer vasten dus dan beleef je de maand toch heel anders. Gelukkig heb ik de eerste helft wel mee kunnen pakken.

    Maar dames: hoe gaan jullie nu het suikerfeest vieren? Waar en met wie? en wat voor lekkers ga je maken??
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hoi hoi

    fijn om te lezen dat het beter gaat ghurabaa.

    zoontje is ziek dus een beetje aan de gang daarmee.

    suikerfeest doe ik niks. mijn man gaat naar zn familie maar heb niet echt contact met ze dus blijf thuis met de kinderen. vrijdag heeft mn dochter wel een viering op school dus dat is wel leuk.
     
  16. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ooh wat jammer dat je niets gaat doen, of vind je het zelf eigenlijk wel prima zo?

    Wij gaan naar mijn schoonouders, daar zit dan altijd het hele huis vol. Maar mijn man heeft geen zin om daar de hele dag te blijven zitten (en ik ook niet eigenlijk :)) dus we willen eind van de dag samen ergens gaan eten met z'n drie'tjes.. (als dat uberhaupt gaat met de kleine uk haha)..
    Vorig jaar had ik van alles gemaakt, maar dit jaar ga ik mezelf inhouden. Dus denk dat ik het bij cake en 1 of 2 soorten koekjes hou.. :)
     
  17. Ummy

    Ummy Actief lid

    7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A.

    Fijn dat het wat beter gaat Ghurabaa, hoe gaat het met de BV?
    Het is ook niet niks hoor, een bevalling en de kraamtijd!
    Ik kan er nu nog emo over worden haha!

    We gaan met het Suikerfeest naar familie van mijn man, hier zullen we maar even heengaan want tante is op leeftijd en momenteel een broze gezondheid.
    Ik ga ook even wat lekkers brengen bij mijn ouders (niet-moslim), elk jaar wensen ze ons een goede Ramadan en Suikerfeest toe, ik vind het altijd zo lief als mijn moeder zegt: Ramadan Kareem:)

    Fijne dagen en alvast een gezegend Suikerfeest toegewenst!!

    Liefs,
     
  18. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh das wel heel lief ja! Ik had vorig jaar van mijn zus een kaartje gekregen met 'fijne suikerfeest'. Vond ik ook heel leuk! (mijn familie is ook geen moslim)

    Kopen jullie ook cadeautjes voor je man/kinderen? Ik heb voor mijn man een luchtje gekocht en voor de kleine iig nieuwe kleertjes. En heb ook 2 boekjes voor haar gekocht, ach meer symbolisch want ze krijgt er nix van mee haha.
    Voor de andere kinderen in de familie doen we gewoon zakjes snoep..
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi hoi,

    Wilden eigenlijk gister wat gaan kopen, maar het was zo enorm druk (zuidplein) waardoor het uiteindelijk een beetje in de soep is gelopen en hij enkel iets voor z'n ouders heeft gekocht en een patatje voor dochterlief haha. Zouden vandaag nog even weggaan maar weet niet of dat nog wat gaat worden. Vind het wel een beetje sneu om dan echt helemaal niks te hebben, anders ga ik zelf morgen wel met ze naar intertoys ofzo, moet even kijken.

    En vind het wel een beetje jammer hoor ghuraba, andere kleinkindjes zijn er wel allemaal en krijgen cadeautjes en die van ons dus niet, maar aan de andere kant is er al zoveel voorgevallen dus heb ik er gewoon geen zin in.

    Ga morgen denk ik nog wat cake'jes bakken met mn dochter voor het feestgevoel ;)
     
  20. Ghurabaa

    Ghurabaa Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh wat sneu zeg :( Zien je kinderen je hun opa&oma nooit?
    Wel leuk om dan samen cake'jes te bakken ja~! Zal ze vast heel leuk vinden en dat geeft inderdaad een feestgevoel :D

    Zal 3eid morgen of overmorgen zijn? Ik weet niet zo goed wanneer ik de koekjes en cake moet gaan bakken. Vind het al niet lekker om een dag van te voren al te bakken, maar als 3eid pas overmorgen is en ik vandaag al aan de slag ga dan is het al 2dagen oud:S Das ook niks..

    Heb trouwens vandaag ook geen tijd denk ik, want zie net dat mijn dochtertje spruw heeft. (had van de week al een vermoeden maar het waren maar 2 stipjes, nu zie ik echt allemaal witte stipjes aan de binnenkant van haar lippen..)
    Dus zo naar de apotheek en boodschappen doen.. Dan is de middag alweer voorbij..
     

Deel Deze Pagina