Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ghurabaa, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Volgens mij is het duidelijk dat ik op zoek ben naar zwangere dames die straks mee willen gaan doen aan de Ramadan. Met deze dames wil ik dan graag ervaringen en tips uit wisselen.

Ik ben dus niet op zoek naar dames die hier willen discussiëren of wij wel of niet moeten vasten, en of dat nou wel of niet gezond is. Dan had ik mijn topic wel geplaatst bij het kopje "gezondheid" met als titel; "Kom allemaal en geef je mening.."
    Nee daar zit ik niet te wachten..

We hebben de vragen die er waren beantwoord, dus zou nu gewoon weer graag verder kletsen over de Ramadan en hoe we daar als zwangeren ons op voorbereiden. En ja, daar horen recepten bij.. :D

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien een ideetje om nog eens de openingspost te lezen? Het doel van dit topic was tips en ideeen uitwisselen over als zwangere in de ramadan...dus niet over of vasten nu wel of niet verstandig is als zwangere.

3. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Haha, juist: Bedankt voor de back-up ;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

dit is dus niet een topic geopend om te weten heo mensen erover denken, maar ervaringen en tips...(dus gericht aan mensen die het al wel hebben gedaan, zouden willen oid)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh haha, we zijn aan het simultaan-posten :D

6. fafje

fafje Niet meer actief

oeps :p

haha oh en het staat ook ngo es in zwangerschap topic...HAHAH WAT DOE IK HIER, doeiiii :p:p

7. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ik heb hem hierboven nog eens geciteerd, zodat het misschien wat duidelijkheid geeft.. :)

Over de Borek: heb net op you tube een filmpje gevonden over hoe je de borek maakt. En zag inderdaad dat de vellen heel dun zijn en snel scheuren, maar dan weet ik dat dat geen probleem is ;) Volgens mij is het heel lekker, dus dan kan ik de rest van het pak wel weer gebruiken voor een volgende..

Weet je trouwens wat Turkse mensen meestal in de ochtend eten? Wil nu extra gezond eten in de ochtend (was vorig jaar niet altijd het geval namelijk :)) maar elke dag yoghurt met muesli word je ook zo zat, haha.. Dus wie weet heb je daar lekkere en gezonde tips voor?

8. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Het is ook niet een misdaad dus dat zie je in elk geval goed!
    Het is alleen off topic, want als je om tips vraagt kun je die ook verwachten, misschien had je andere tips verwacht, dat is wat anders. Daarnaast kun je een discussiepunt verwachten als je deze topic opent met de naam "zwangerschap en vasten" voorals als je dan ook nog om ervaringen en tips vraagt. Want je kan namelijk de reacties ook zien als tips (waar je ook om gevraagd hebt) Het is daarom zeker niet offtopic.
    En ik vind idd dat tips en ervaringen geen recepten zijn. Maar als jij graag de recepten wil "ervaren" be my guest. Maar open dan een duidelijkere topic waar je niet om ervaringen en tips over het vasten en zwangerschap vraagt maar vraag dan gewoon om recepten, die je ook buiten de zwangerschap kunt krijgen, (wat ik daarmee wil zeggen is dat je onderwerp "Zwangerschap en vasten" niet echt tot zijn doel komt, als het eigenlijk om recepten gaat.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hebt alleen aangegeven dat je het onverantwoord vond, wat moeten wij daarop zeggen dan? Dat is jouw mening toch? Heb je meerdere betrouwbare studies die aanwijzen dat het schadelijk is voor de ongeboren vrucht?

Ik heb er 1tje gevonden, dat de baby's een fractie lichter zijn in regio's als Uganda en Iraq wanneer er gevast werd tijdens het eerste trimester, in hete zomermaanden, tijdens lange dagen.

Dat jij het niks vind is jouw ding toch, wat moeten wij ermee?

10. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Haha, nou alle ervaringen en tips zijn welkom dus je mag gewoon blijven hoor ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het enige wat je typte was dat je het onverantwoord vond en dat je verantwoordelijk was voor de baby in je buik oid. Was dat een tip dan? Eerder gewoon een mening toch? Ik zie dat niet als een tip, zou namelijk niet weten wat ik met zo'n opmerking moet. Alsof wij hier allemaal totaal niet om onze kinderen geven?

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goed idee om een filmpje op te zoeken!

In Turkije eet men doorgaans als ontbijt: vers brood, komkommer, tomaat, peynir (wite kaas), olijven en thee. Dat is zeg maar het standaard ontbijt, uit te breiden met vanalles en nog wat.

13. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    En als het gericht is aan mensen die het al gedaan hebben, of zouden willen misschien handig om er bij te zetten dat deze topic alleen bedoeld is voor die mensen en dat de rest niet kan/mag meepraten. Vraag dan ook niet om tips want je kan leuke tips krijgen maar ook minder leuke en mensen mogen zeker hun mening geven over het topic. Jek an niet verwachten om tips te krijgen zonder te weten hoe mensen erover denken, want ook de mensen die vertellen al meegedaan te hebben geven aan hoe ze erover denken, maar dat mag wel?? beetje vreemd!

14. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Juistem, wil graag ervaringen en tips delen met meiden die van plan zijn om mee te doen aan de Ramadan. Dus niet van meiden die dat niet van plan zijn.. Dus mocht je tot de laatste categorie behoren, dan beoogd het niet het doel van mijn topic. Zodoende het verzoek om je ook niet te mengen in het topic, want ik wil het graag gezellig houden. En je reactie draagt niets bij..

15. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0

ZIe het maar als een tip ;) dan mag ik het namelijk gerust zeggen! En een tip komt altijd voort uit een mening, dus vandaar dat dit dicht bij elkaar ligt. Dus neem het maar mee als een tip ;) Ik zou zoiets ook zeggen tegen iemand die rookt of drinkt tijden de zwangerschap vind het namelijk vergelijkbaar, maar ben zeer benieuwd hoe anderen daarover denken, nogmaals vind het zeer boeiend onderwerp!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik snap ook niet waarom je nu zo zeurt hier Maybe, er zijn toch zat andere topics waar men compleet offtopic gaat. Ik ga in een afvaltopic toch ook niet binnenvallen en even vertellen dat ik lijnen maar ongezond vind, wat hebben ze eraan?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Roken of drinken is bewezen schadelijk voor de vrucht, vasten niet. Ik ben wel benieuwd hoe je erbij komt dat het zo vreselijk ongezond is? Heb je zelf weleens gevast?

18. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0

Helaass... moet ik je teleurstellen en je verzoek naast mij neerleggen, ik vind het namelijk een interssante topic misschien nog een goeie tip open een zwangerschap club daar kun je mooi ver zulke dingen praten. Want als je zo selectief tips en adviezen wil, dan zit je hier helemaal niet meer goed.

19. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja zij hebben het al eens ervaren, ik nog niet. Dus ben juist benieuwd naar hun ervaringen..

En van mij mag iedereen zijn mening geven, maar dit forum kennende wordt bij de eerste boeh of bah een topic gesloten, en dat zou ik erg jammer vinden.. :)

Dus ben je geen ervaringsdeskundige (om het maar even duidelijk te houden:D) maar wil je toch graag discussiëren over het wel of niet verstandig/gezond/verantwoord zijn van vasten tijdens zwangerschap? Open dan een eigen topic, dan kun je er daar verder op in gaan.. :)

20. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Pff wat moet een mens nog doen om het hier gezellig te houden zeg..

Wat maakt het jou uit of we hier goed zitten of niet? :$ Mijn hemel..

In ieder geval: mochten we niet goed zitten, hoop ik dat het topic verplaatst zal worden naar de juiste categorie (want dat kunnen volgens mij alleen moderators..)

Deel Deze Pagina