Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amona, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Alcohol drinken wordt wel wat over gezegt ! Toen barbie van tv dronken was werd er een drama gemaakt wat ik logische vind .

Islamitische slachten ? Ik vind het erg ! Een beestje heeft recht op verdoving ! En mag niet zo aan zijn einde komen . Plus dat je echt psychopaat moet zijn wil je een diertje in ze ogen kunnen kijken en nog kunnen slachten . En ja dat vind ik van Nederlandse slagers ook!! Dus niks op ras gericht gewoon mensen die dieren slachten in het algemeen !!!

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #182 SyrianBeauty, Jul 20, 2012
    Last edited: Jul 20, 2012
    :D ik vind je echt erg grappig!! Laat ons in onze waarde, en zeik niet op alles van ons geloof

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    We zijn hier vegetarische dus waar oordeel je over ?
    Er komen zowat overal maden uit in elk vlees zitten maden eitjes die worden onder de huid van het diertje gelegt . Maar die komen pas uit als je iets over de datum bewaard .die bak je trouwens dood .

Maar wat heeft varkensvlees met mij en mijn kind te maken ?

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Meiden, het is ramadan...geen discussie please. Lisanne heeft haar mening, laten we daar niet inhoudelijk op ingaan. Straks wordt dit topic ook gesloten. Accepteer haar mening en klaar, peace all over.

Peace out.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Dit kan niet hoor, blijf rustiger.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Wie had trouwns dat recept voor harira geplaatst, zou je het alsjeblieft nogmaals willen plaatsen? Heb het gemist en wil het graag een keer proberen te maken. Ik pluk niet graag van internet want dan weet je nooit of het smaakt. En recept van mijn schoonmoeder die zegt met alles 'ja ik weet niet HOEVEEL je moet doen, dat moet je LEREN' dus dan mislukt het ook :))

7. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm ik zou het niet kunnen

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik denk, als het echt zo schadelijk is voor het kind, dat het dan wel helemaal afgeschaft werd in de koran.

En de regel dat een vrouw het niet verplicht is, heeft denk ik meer te maken met, of de vrouw in kwestie dit wel aan kan, en niet omdat het schadelijk is voor je baby.

Sommige doen net alsof er helemaal niets gegeten wordt, de moslima''s eten wel, maar dan op een ander tijdstip! En het kindje pakt heus wel de voeding er uit.

Respect voor de dames!

9. SyrianBeauty

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja sorry, ik ben nooit zo eigenlijk maar zij irriteerde me mateloos. Voor het eerst dat ik zo naar iemand reageer. Iedereen zit hier maar te zeiken over ales wat met islam te maken heeft, snap je :)

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

het recept kun je terug lezen in het topic in de lounge;);)

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/372978-ramadhaan-topic.html

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    eerste alinea: Ik vertrouw niet op jou, ik vertrouw dus op mijn schepper en moest toen ik gezond zwanger was gewoon meedoen.

Overigens heb ik 3 kinderen, zwangerschappen gingen volgens het boekje dus waarom niet meedoen? En zoals al duidelijk was, wanneer het niet volgens het boekje gaat mag en moet je gewoon niet meedoen.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

lisanne je hebt je punt gemaakt, jij mag je mening hebben die trouwens nergens op is gebasseerd en wij mogen onze hebben en het er dus niet mee eens zijn:) kun je ons nu verder in onze waarde laten en de kans gunnen om een gezellig topic te maken.

13. rami

rami Lid

Dec 17, 2009
    75
    0
    0
    we hebben eigen kleding en schoenen winkels en hou
    Antwerpen
    mij is het niet gelukt mee te doen vandaag, de dokter en mijn man hebben het liever ook niet.
    vanochtend moest ik droog brood eten of het was overgeven.
    we hebben vrijstelling gekregen en zullen het gewoon als de tijd rijp is inhalen insah Allah.

gelukkig is er nog het gebed en de koran waar ik dan extra tijd aan besteed tijdens de ramadan.

veel liefs,

O. Rami

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoe kom je erbij dat de koran "miljoenen jaren oud" is? Voor zover ik weet is de koran aan mohammed geopenbaart door een engel ergens rond 630 NC. dus dat betekend dat de koran zo'n 1400 jaar is?? :(

overigens: prettige ramadan (of hoe jullie het zeggen haha)

15. jada73

jada73 Actief lid

Apr 6, 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sabine:
    vasten met een lage bloeddruk: niet doen. Mijn schoonzus was vorig jaar 7 maanden zwanger en had een megalage bloeddruk en ging tegen alle adviezen in toch door met vasten. Ik zat constant met haar bij de vk omdat ze duizelig was, bijna tegen de vlakte ging etc. Ik schaamde me er elke keer voor, dat ze gewoon niet luisterde.

Dus echt eerst overleggen met je vk hoor! Als zij het afraadt niet doen.

16. SyrianBeauty

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Oh ik heb dat verkeerd geschreven :):(:) de koran is 1600 jaar oud ja :p

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hihihi ik dacht al :(:p En ik ben geen moslim, foei, schaam je hahahaha. Lukte het vasten vandaag een beetje?

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik ben niet gelovig. Doe dus ook niet aan vasten. Zou het daarnaast ook niet durven nu trouwens ondanks dat ik wel geloof dat het geen kwaad kan voor je ongeboren kindje (voor de mama lijkt het me niet altijd even fijn). Maar vind het lovenswaardig als je het wel probeert!

Dus voor alle mama's die er voor proberen te gaan: Succes!

xxx

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames zoals ook eerder in de lounge het topic over de ramadan gesloten is omdat we dit soort topics niet toestaan ga ik deze ook sluiten. Geen topics met betrekking tot geloof.
    Zie ook de regels.

Kwebbel

Share This Page