Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amona, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

vasten tijdens zwangerschap is niet verplicht. dat is ieder eigen keuze. ik denk dat TS bedoelde dat ze het gaat proberen en als ze zich er niet goed bij voelde (misselijk, duizelig, vitamine tekort of op een ander manier merkt dat het niet gaat) er mee stopt;)

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Vorige zwangerschap probleemloos gevast. Deze zwangerschap Inschallah weer.

Het kan geen kwaad, mits je gezond bent. Baby pakt wat het nodig heef en ti's niet zo dat we vier weken niet eten f drinken.....

Ik vast en de doctoren vinden het absoluut geen probleem. Iedereen vast als ze zwanger zijn, mits er geen belemmeringen zijn.

3. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Ja ik denk wel dat jij de enige bent ja. Vasten kan geen kwaad tijdens een normale zwangerschap.

Na zonsondergang halen wij het wel in en zo snel bouw je geen tekorten op. Als het slecht voor je zou zijn zou allah het niet van ons vragen.

Jij bent overduidelijk geen moslima en zult waarschijnlijk niets van onze overtuiging begrijpen, dat geeft ook niet. Je kunt het ook niet weten als je niet de islam en de Koran bestudeerd hebt.

4. mamazeyad

is het al zeker dat de ramadan de 20ste begint?

5. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Helemaal nooit bij stil gestaan, maar wat lijkt dat me pittig om te vasten tijdens je zwangerschap... Heb nu zoveel meer behoefte aan kleinere maaltijden verspreid over de dag.
    Respect voor de dames die het proberen/doen! Maar denk goed om jezelf he

6. mamazeyad

lief van je!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Als je zwanger bent hoef je niet te vasten.
    Dis als je als moeder deze keuze maakt vind ik het ook niet normaal!!

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik moet zeggen ik had "vroeger" ook de mening jeetje dat doe je toch niet tijdens je zwangerschap omdat vroeger de gedachte eten voor 2 er nog behoorlijk in zat, nu is echter bewezen dat je niet voor 2 eet maar dat je kleintje neemt wat hij/zij nodig heeft, dus heb ik een andere mening toegedaan, ik heb 2 jaar in turkije gewoont mijn vriendinnetje was ook zwanger en heeft ook gevast, kindje is gewoon gezond geboren niets aan de hand, zolang je maar genoeg vitamine en mineralen inneemt op de momenten dat je wel mag eten, en je goed naar je lichaam luisterd is er helemaal niets kwaadaardigs aan.

mensen doen vaak alsof ramadan een kwelling is dat je een maand lang niet meer mag eten of drinken;), dit is onzin de tijden van eten worden veranderd niets meer niets minder, het is voor de moslim dus volledig uit respect voor allah

@crazymom het is natuurlijk jou goed recht dat je je mening geeft, maar zou je dan ook jou mening kunnen onderbouwen door middel van feiten, enkel je mening geven dat het een schande is slaat kant noch wal natuurlijk

ik ben zelf geen moslim maar heb wel een hoop geleerd over de koran, daar ik 2 jaar in turkije heb gewoont en mijn stiefvader turks is, ikzelf ben niet gelovig maar het moslim geloof is in mijn ogen wel een van de mooiste en puurste geloven die er is;)

succes voor de meiden die mee gaan doen moge allah met jullie zijn dat jullie de kracht vinden om het vol te houden;)

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Jammer dat dames hier een mening hebben terwijl ze mijns inziens geen flauw benul hebben van wat de ramadan precies inhoudt....

Gelijk blehren zonder eerst jezelf geinformeerd te hebben hierover :(.

Dames, heel veel sterkte....RESPECT!! Ik doe het jullie niet na ;).
    Heb het ooit 's 24u geprobeerd (samen met een marokkaans vriendinnetje).....man wat een hoofdpijn had ik, hahahaha!!!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Had niet alles gelezen, maar het is inderdaad een keuze.
    Ik voel me al schuldig als ik mijn ontbijt heb overgeslagen.
    Maar je moet inderdaad ieder zijn keuze respecteren!
    En inderdaad goed aan jezelf denken mocht je duizelig of iets worden.

Succes voor diegene die gaan vasten!!

11. mamazeyad

doet me goed om te lezen dat er ook nog mensen zijn die ondanks dat ze geen moslim zijn toch nog begrip kunnen tonen voor een ander mans geloof en keuze om te vasten:)

12. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ik ga dit jaar niet vasten, misschien af en toe een dagje. Omdat ik al veel pijnlijke harde buiken heb en me rust en energie goed met pakken maar ook omdat bij de 20wk bleek dat t kindje wat op de groei achterloopt. Ik baal dr wel een beetje van dat ik niet kan meedoen!
    Bij mn dochter met zo 16wk wel de hele ramadan gevast en dat ging prima, nergen last van gehad, behalve heel veel commentaar haha.

Iedereen succes en een gezegende maand toegewenst, en ook zonder te vasten blijft het een prachtige maand die vol staat van zegeningen en genoeg manieren van aanbidding.

En ik hool stiemem een paar dagen mee te kunnen doen :)

13. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Sommige dames, bedankt voor de succes wensen :)

Leuk dat er hier meer meiden zijn die 't (deels) gaan doen/proberen. Ben benieuwd hoe't voelt..als't niet goed voelt, haal ik't inderdaad later in.

Mocht't niet gaan, zou ik in ieder geval niet voor m'n mans neus eten :p jullie ook niet neem ik aan? Hoe reageert jullie familie als't niet gaat? Ik merk dat m'n man't zich niet voor kan stellen dat't niet lukt ;) hoop dat ie gelijk heeft :D

14. mamazeyad

als het mij niet lukt eet ik ook niet voor een anders neus die vast. ookal heb ik er zelf helemaal geen problemen mee als iemand voor mij neus eet. mijn famillie geageerd niet raar, als het niet gaat dan niet toch;) je kan wel extra misselijk raken of andere klachten krijgen en dat voel jij het beste aan, niet je man;)

15. niekenie

niekenie Actief lid

Feb 29, 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    heb tot week 12niets kunnen eten zonder dat het er nadien weer uitkwam ,en tot week 28is het moeilijk geweest veel te eten ,krijg nu op32weken wel vreetbuien maar zijn ook altijd kleine porties
    heb altijd bang geweest dat ons ventje te weinig eten binnen zou krijgen maar de dokter zei me al van in het begin de baby pakt wat hij nodig heeft
    denk wel dat vasten tijdens je zwangerschap heel moeilijk gaat worden ,zeker als je werkt

16. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal dan al bevallen zijn. Maar als ik zwanger was, had ik denk ik niet meegedaan. Het zijn namelijk ontzettend lange dagen. Denk dat als het in een andere periode zou vallen had ik het zeker wel geprobeerd.

17. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Het worden wel lange dagen vooral het begin van de maand..van half 4 's nachts tot ca. half tien 's avonds.

18. tulip

tulip Niet meer actief

Dat iemand het er niet mee eens is, betekend niet dat die geen respect heeft, ik weet dat het voor een zwangere niet verplicht is en snap er ook niks van dat je het dan toch doet. Heel veel zzwangeren voelen zich ontzettend slecht tijdens de zwangerschap en kunnen niet goed eten...die voelen zich enorm schuldig over het feit dat zij niet genoeg voedingsstoffen krijgen. Je kunt zeggen: de baby pakt alles wat hij nodig heeft, maar ook dat heeft een limiet. Bij de eerste lag ik uitgedroogd in het ziekenhuis en daar werd ook zorgen gemaakt om mijn baby. Je kunt tijdens de "eettijden" wel gezond eten, maar het is geen gezond eetpatroon. Dat is voor een "gewoon"iemand 1 keer per jaar geen probleem, maar voor een zwangere wel.

het is ook maar net welke arts of vk je hierover vraagt.... dus nee ik zou het zeker afraden en snap de keuze echt niet.

19. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Zwanger zijn is echt niet automatisch een vrijbrief dat ligt er maar net aan hoe je de Koran interpreteert...
    En zoals eerder gezegd gaat't niet dan gaat't niet. Proberen kan.
    persoonlijk weet ik ook niet of ik het überhaupt kan, krijg er nu al weinig eten in dus wellicht gaat vasten niet lukken.

Maar zoals ook eerder aangegeven was dit topic niet als discussie bedoeld want de vele meningen van anderen ken ik wel.

Graag wil ikjuist ervaringen uitwisselen met moslima's die al dan niet vasten of ervaringen hebben uit voorgaande jaren/zwangerschappen.

Vanzelfsprekend gaat m'n kindje boven alles.

20. mamazeyad

dat niet iedereen het er mee eens snap ik. hoeft ook helemaal niet. ik denk dat het voor iemand die niets met het geloof te maken heeft of zich er nooit in heeft verdiept heeft ook moeilijk is te begrijpen. maar dan als nog kan ik wel boos worden om reacties van: het is respectloos naar je kind toe/ je hongert je kind uit. je kan het ook overdrijven;)

Share This Page