Zwangerschap & vasten (Ramadan)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amona, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

lisanne lees het topic even. kindje pakt gewoon wat hij nodig heeft

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Dat is een ander punt. Ik zeg enkel dat ik het dapper vind van de zwangere dames die willen vasten. Dat staat los van wat ik er van vind...

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Nou het is officieel morgen! Ramadan kareem allemaal:D

Staan jullie op met sehor? Ik wil inshallah.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ook:)

er staat nu ook een topic in de lounge. hoop dat er leuke recepte enzo inkomen en dat het geen discussie word:)

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik wens jullie allen het allerbeste tijdens de ramadam, maar wees alsjeblieft echt eerlijk tegen jezelf.
    Een oud-collega heeft bij gynaecologie gewerkt en zag gewoon te vaak zwangere dames in het ziekenhuis komen omdat ze per se door wilden gaan. Dat zal nooit de bedoeling zijn.

Nogmaals, ik ben zeker niet tegen en kan me zeer goed voorstellen dat je mee wilt doen aan iets wat zo verbonden is met je religie, cultuur en samenleving (daarmee bedoel ik je gezin, familie en geliefden), maar zorg goed voor jezelf. Alleen als je goed voor jezelf zorgt, kun je goed voor anderen zorgen.

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

:) Kindje komt niks tekort, die pakt zijn voedingsstoffen wel uit onze reserves.

Bij mijn eerste zwangerschap vroeg ik oa mijn huisarts en vk of het schadelijk voor de baby was als ik ging vasten. Beiden zeiden dat dit niet het geval was. De ha zei dat er na de tweede wereldoorlog ook tal van vrouwen zwanger waren tijdens de hongersnood die toen hier in NL was. En zij kregen veel minder binnen dan wat een gemiddeld vastende vrouw binnenkrijgt, aangezien wij wel onbeperkt kunnen eten van zonsondergang tot zonsopgang.

7. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    Idd ..en als het niet lukt dan hoef het ook niet maar moet je de arme mensen voeden
    Trouwens het zIjn mr aantal uren en na zonondergang proppen we met eten(nouja iK word eigenlyk snel vol)
    Dus onze baby wordt niet verhongerd alhamdulilah

ik zit al in de sfeer en goh ik moet zeggen het geloof is zo simpel en zo menselijk!
    De dingen dat verwacht word van ons is zo normen waarden:d heerlijkkkk!
    als ik verhalen lees wat de profeet (vzmh)deed en de mensen van toen! Dan denk je wat intersant en verschil van nu vindt ik dat we in ons achterhoofd weten of willen doen maar het niet practisch doen

anyways suc6

8. sandra3012

Jan 16, 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    #148 sandra3012, Jul 20, 2012
    Last edited: Jul 20, 2012
    succes

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er ook gewerkt en nooit meegemaakt wat jij zegt.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    En nog even voor 1 keer dit jaar haha, het is RamadaN

11. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Dames allemaal succes!

Even een (domme) vraag, mag je niet een beetje water drinken zodat je vocht een beetje op pijl blijft? Dat lijkt me namelijk het lastigst.

12. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    LOL @ Umm85 ;)

Non18983, als je drinkt telt die dag niet en haal je hem later in.
    Als k me te slecht ga voelen ga k wel drinken, maar heb dan dus niet gevast.

Vastende dames, wat zijn de tijden in NL?
    Hier was het 3.38 vannacht ong. en tot 21.35 vanavond.

13. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ah oke! Nou Succes! Zal duimen dat je het goed volhoud Amona!

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Knap dat jullie dat kunnen, veel succes allemaal!
    En ik heb weleens gezegd: het lijkt me leuk om die sfeer een keer mee te maken want volgens mij is het dan na zonsondergang echt een feestje of is dat alleen de laatste dag??

15. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb net gekraamd bij een gezin waar de ouders moslim zijn en mama gaf bv.

Vk gaf het advies om het in te halen als ze 6 maanden voed. Dan is de productie wat stabieler en kost het je waarschijnlijk minder dan nu.

Ik vind het diep respect voor jullie allemaal hoor. Knap als je het vol kunt houden.
    Ik vind het ook altijd leuk om te kramen bij andere culturen. Leer ik toch weer wat bij iedere keer hihi.

Wat ik me wel afvraag is hoe zit het met het honger en dorst gevoel? Als ik hier te lang niets eet en drink dan word ik erg flauw en krijg hoofdpijn. Hoe zit dat bij jullie en gaat het snel over dan?

16. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    succes allemaal dames! ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat en of het vol te houden is (zeker volgende week met het warmere weer) zal hier af en toe eens kijken :)

17. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Sorry maar ik vind het echt niet slim om als zwangere vrouw te vasten!straks loopt je kindje een groeiachterstand op...merk je later
    pas...

18. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Lijkt mij niet echt in het belang van je kind om je geloof voorop te zetten. Je kind is belangrijker!

trouwens... ik zou het niet eens kunnen want ik moet echt om de paar uur iets eten. Een protesterend lichaam zegt voldoende.

19. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Alle respect voor de vrouwen die het toch proberen. Zoals ze zelf al zeggen, ze gaan het proberen. Het is ieders keuze, en elk lichaam reageert anders. Ik heb 1 jaar met mijn man meegedaan, omdat ik het ook wilde meemaken en je komt niets tekort, 's avonds en 's ochtends krijg je meer dan genoeg binnen om je kind en jezelf te voeden in geval van zwangerschap.

Nogmaals, respect en ga zo door. Luister goed naar je lichaam!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Nee, eerlijk.. Mijn geloof is belangrijker.

Share This Page