Ik wil graag even weten hoe jullie hierover denken: Ik ben nu 12 weken zwanger en Ik voel mij beroerd, al een aantal weken. Erg misselijk een keer of 5 spugen/ kokhalzen overdag. Ik lig veel op de bank, maar doe ook af en toe een klein klusje. Ik denk dat ik mij beter kan ziek melden, maar voel me nu al schuldig. Ik meldt mij niet zo snel ziek. (Ik sta voor de klas, dus kan niet even rustig aan doen overdag) Ik het raar als het me ziek meld?
Ik ben bang dat jij de enige bent die erover kan oordelen of je te ziek bent om te werken of niet. Misschien een optie om iets minder te gaan werken? Even met je leidinggevende overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Probeer eerst alles te doen om beter te worden en als dat allemaal niet werkt en je je gewoon niet goed genoeg voelt zou ik je inderdaad ziek melden. Gembertabletten, Vitamine b6 of medicijnen van de huisarts. Wat aanpassingen in je voeding wellich, veel succes en hopen dat het snel voorbij is
Een kindje is meer waard dan een werkgever en dat gevoel wordt vanzelf sterker naarmate je zwangerschap vordert. Dus goed groot je verantwoordelijksheidgevoel naar je werk ook mag zijn; als het niet gaat dan gaat het niet.
Tegen misselijkheid is best nig wat te doen. En t geeft geen schade aan je kindje.. Ik zou idd eerst kijken of je iets bind wat verlichting geeft. Wat smshbox zegt. Evt de huisarts bellen en als t echt niet gaat per dag bekijken en indien nodig ziekmelden
Ik werk zelf op de afdeling personeelszaken en zie dit regelmatig terug in mijn werk. Ik zou dan ook eerst naar je huisarts gaan om te kijken of hij wat voor je kan doen.daarna zou ik ook je werkgever inlichten. Die stuurt je waarschijnlijk door naar de bedrijfsarts om een overleg en advies. Het kan zomaar zo zijn dat deze dan adviseerd om minder te werken tot bijv. eventuele medicijnen tegen de misselijkheid aanslaan of, als het echt niet gaat, je volledig ziek meld. Maar bezoek eerst de huisarts. Wie weet dat die iets voor je heeft waar je flink van opknapt!
Ik sta ook voor de klas en door zwangerschapsklachten 100 procent ziekgemeld. Voor de klas kun je gewoon niet half staan. Dat gaat ten koste van je werk en dus de kinderen. Ik doe nu wat administratie en ondersteunende taken tot mijn verlof. Niet leuk maar het is niet anders. Tegen misselijkheid is inderdaad wel wat te doen dit zou ik eerst proberen.
Als je echt ziek bent, ben je gewoon ziek. Kleine tip; als je je niet lekker voelt en thuis zit, gaat de dag gevoelsmatig natuurlijk veel langzamer, dan dat je aan het werk bent en daarme afleiding hebt.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb natuurlijk al contact gehad met mijn huisarts, heb ook medicijnen gekregen. Maar deze mag ik alleen innemen als het heel erg is en niet elke dag. Je mag dan ook 24 uur niet autorijden omdat je er suf van wordt. Het helpt ook maar een klein beetje. Ik ben me aan het ziekmelden, ik hoop maar dat het snel minder wordt.