Poppenkop het is niet aan jou om te bepalen wat gegrond is en wat niet. Als het je niet zint lees het dan gewoon niet.
Jeetje, wat een oordelen hier over wat een ander wel of niet mag voelen/denken/vinden. Wat maakt het uit? Als ts wel op een roze wolk had gezeten, was de situatie van de anderen niet anders weest, toch? Hier met 5 zwangerschappen, waarbij nu het 3e kindje op weg is, nog nooit een roze wolk meegemaakt (ook na de bevalling niet). Ik baal ervan dat ik lichamelijk en geestelijk mezelf niet ben. De hormonen maken me depri en chagrijnig. Mijn buik zit in de weg, mijn bekken doet pijn, ik wil dolgraag mijn pijnvrije lichaam weer terug. Ik wil weer een leuke moeder en vrouw zijn. De ervaring leert hier helaas dat de hormonen me nog zeker 9 maanden na de bevalling blijven plagen, dus het kan nog wel even duren. Eerst nog maar even bevallen...
Klaag fijn verder dames, over de kilo's, de ontbrekende roze wolk, over ingegeroeide teennagels of over wat voor futiliteiten dan ook. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Ik kies er voor om ondanks alles positief te blijven en niet mee te doen met de eeuwige klaagzang, zo sta ik in het leven! Mijn punt is: always look on the bright side of life!
Goh poppenkop, nog even lekker een trap nageven? Chique om het futiliteiten te noemen. Heel fijn dat je weg blijft uit dit topic. Tabee
Poppenkop denkt dat ze weet hoe wij thuis rondlopen. Al klagend en huilend over de vervelende dingetjes in de zwangerschap. Nou, mij hoor je niet hoor. Roep altijd dat het prima gaat en niks te klagen heb. Maar als je hier een topic ziet langskomen wat je stiekem wel herkent is het heerlijk om er even met mede forummers over te kletsen
klagen over mensen die klagen is ook klagen! Je zit vol vooroordelen als je er dus meteen van uit gaat dat mensen die even hun ei kwijt willen meteen maar niet positief zijn en altijd klagen! Heb ik al verteld hoe zeer mijn borsten doen?
Alles is voor mij ontzettend mooooeeilijk Toch ben ik blij dat ik het nooit met Andries Knevel hoef te doen
Helemaal eens met mama-in-love. Als je eenmaal zo een onderwerp ziet dnek je hmm even los gaan. Want thuis hoor je mij ook niet hoor, ben echt niet zo een puffende piepende moeke. Nee gewoon doorgaan, en positief blijven & hier lekker mopperen ipv een oordeel klaar hebben over iedereen Geniet super van mijn meisje, maar als ik mensen dan hoor zeggen "ik vind het zo heerlijk om zwanger te zijn" denk ik whuutt? Nee dat ook weer niet.. Verheug me wel op het moment dat ik der eindelijk mag knuffelen want voor iemand zonder geduld duren 9 maanden echt fkin lang
Oh hier is het BLEH topic wat ik had geopend Ik ben heel blij met het aapje in mijn buik en dat alles tot dusver gezond is natuurlijk! Maar dat dikker/zwaarder (vet, whatever) worden... ik vind het vreselijk!
Heel herkenbaar. Ik ben heel blij met het feit dat we nog een kindje krijgen maar zwanger zijn is niet echt mijn hobby. Veel pijn en helaas veel hulp nodig want kan weinig zelf door de zwangerschap. Frustrerend Aankomen gaat ook veel sneller dan de eerste keer. Ben helaas nu al 8 kilo aangekomen en 24 weken zwanger. Vorige keer tijdens hele zwangerschap 10/11 kilo aangekomen. Voel me allerminst charmant.
Ook ik vind het zwanger zijn niet altijd een pretje! Gelukkig krijgen we er iets heel moois voor terug, anders had ik het in ieder geval nooit gedaan! Nog even en ik ben weer klaar met zwanger zijn, ik kijk nu al uit naar de bevalling. Hopelijk laat ons kindje niet lang meer op haar wachten!
Checklist; - dik (ja nu al) - vocht vast houden - pijnlijke harde buiken - moodswings - hoofdpijn - rugpijn - bekkenpijn - constante blaasontsteking - moe - en naast dit alles zorgen voor mijn baby en peuter.... En toch.... weet ik dat ik dè buik ontzettend ga missen zodra de baby er uit Is.