Zwangerschap vertellen op originele manier

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nath88, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar leuke/orginele/grappige/bijzondere manieren om je directe familie mee te vertellen dat je zwanger bent!

Ik weet dat de zwangerschap op zich al heeeeel bijzonder is maar ik zou er graag wat extra's van willen maken.

Dus iedereen, drop je ideetjes hier :D

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een speentje inpakken met 'i love opa of oma'. Een shirt aan trekken met een tekst. Vragen of ze vrij willen houden rond je beval datum. Vakantie foto,s met een foto van de test ertussen. Of een filmpje maken op YouTube.

3. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Je ouders met verjaardag n shirt geven waarop staat ik word opa/oma ??

Is gwoon ff wat aparts:p zou zelf nog niet weten hoe ik t zou willen vertellen

4. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

Hahaha, wij hadden bij onze oudste zoon een shirt aangetrokken met "Ik word grote broer"
    Ik zie het mijn vader lezen (lippen bewogen mee met wat hij las), hij schud een keertje met zijn hoofd en ging verder met waar hij mee bezig was. Ook mijn zus knielde om haar neefje een kus te geven, las niet eens wat er op het shirt stond.........
    LOLOLOL! Duurde even dus.

Bij mijn 1e zwangerschap hadden we een knuffelbeer gegeven met een kaart erbij waarop stond "Lieve opa en oma, willen jullie op deze beer passen totdat ik geboren ben?"
    Aanrader!!

5. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Wij hebben bedacht om ze een puzzel te geven met een plaatje en een tekstje erop. Deze puzzel dan is stukjes te geven en als ze hem hebben gemaakt kunnen ze dus lezen dat ze opa en oma worden.:D
    Alleen nu nog even het belangrijkste :p ook echt wat te vertellen hebben;)

6. Nath88

Nath88 Niet meer actief

nadia1981dunja , dat idee met de teddybeer is wel heeeeel erg leuk! Die gaat zeker op mijn lijstje!

Justdakota; wauw wat een boel ideetjes, die foto met de test is ook erg leuk.

Catje, de puzzel is ook een erg leuk idee.. Alleen moeten wij dan 5 puzzels hebben en das dan weer net een duur grapje lijkt me :) maar wel erg leuk!

7. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    ik had een leuke babyvoetjes afgeprint, met daarop een leuke tekst waarop ze konden uitmaken dat ik zwanger was.
    toen ben ik een taart gaan kopen. het blad heb ik in de doos geplakt, dus als je de taartdoos opendoet, aan de flap aan de bovenkant :).
    we gingen zogezegt gewoon op bezoek en hadden taart bij :)
    wanneer ze het dan opendeden....echt hun gezichten....zaligggg. op deze manier heb ik het met enkele vrienden en familie gedaan, dus enkele taarten moeten kopen. maar ik vond het echt geslaagd :)

grtssssss

8. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Nath, je kan het zo duur maken als je zelf wil :) 5 stukjes hout kopen daar een tekstje op schilderen. En dan in stukjes zagen :D klaar is puzzel ;)

9. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Wat een superleuke ideeen!
    Om daar even op in te springen: wanneer vertelden jullie het aan mensen die heel dichtbij staan?
    Ik kan me zo voorstellen dat ik het niet lang verborgen zou kunnen houden voor mijn ouders bijvoorbeeld.

10. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Das waar catje ! Jouw idee gaat ook op mijn lijstje hihi

Juf21; ik denk ook niet dat ik het lang voor me kan houden als het zover is ;)

11. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Ik weet het ook al helemaal!
    Ik nodig onze ouders uit voor n kop koffie en dan ga ik beschuitjes met alleen boter op tafel zetten.. Kijken hoe snel ze m door hebben!

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    we hebben hier laatst al een topic over gehad en deze kwamen ook na voren:

wij gaan de opa`s en oma`s een ehbo doos geven met een slabber,flesje speentje,luiers,romper enz erin

fotolijstje met de tekst erin:
    je kunt me nog niet horen
    je kunt me nog niet zien
    maar als ik ben geboren
    mag ik dan in dit lijstje misschien?

en ik heb nog een aantal gedichten

13. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ja aan dat fotolijstje zat ik ook al te denken met dat gedichtje... Had er alleen een eigen draai aan gegeven...

Je kan me nog niet pakken, je kan me nog niet zien,
    Maar als ik er straks ben, mag ik dan in dit lijstje misschien?
    Je kan me nog niet voelen, je kan me nog niet horen,
    Nog even geduld lieve opa en oma,ik word rond ........ Geboren!

14. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Jaaaajaaaaa Evi !!! Die is goed!!

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb cupcake's laten maken met de echo op en roze en blauwe voetjes.
    Deze kun je ook zelf maken en bij de koffie geven.

Bij de Hema kun je ook tompoezen laten maken met "zwanger" op las ik.
    Ook erg leuk en lekker bij de koffie.

Verder vond ik een leuk filmpje op YouTube van mensen die een grote doos hadden ingepakt em daar allemaal roze en blauwe helium ballonnen ingedaan.
    Deze vlogen natuurlijk eruit en de boodschap was duidelijk. Hahaha

16. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Wat leuk om te lezen zeg!
    Ik was van plan om voor ouders en schoonouders een taart mee te nemen met een leuke tekst. Bij mn schoonouders zou hij/zij t 5e kleinkind zijn dus 4+1=5 leek me wel leuk als tekst..
    Maar laatst zag ik babysokjes met I love opa/oma, ook erg leuk om te geven. Ik weet t dus nog niet! Eerst maar es zwanger worden..

17. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Leuk topic dit :)
    Ik heb het volgende idee, is niet voor iedereen geschikt, is persoonlijk namelijk.

Mijn vader heeft altijd (voor de gein) gezegd dat ie voor zijn 60e geen opa wilde worden. Nu wordt ie dit jaar eind oktober 60 en ik hoop natuurlijk dat ik dan zwanger ben.
    Ik wil dan een mooie taart maken/kopen (of iets anders maar daar ben ik nog niet uit) met daarop een echo foto of iets dergelijks, en hem dan die geven. Met een stukje tekst van dat het voor zijn 60e niet meer gaat gebeuren maar wel op zijn 60e.

Voor mijn schoonfamilie weet ik het nog niet. Mijn 2 schoonzussen hebben allebei al kinderen en mijn vriend is er zelf vrij nuchter in, voor hem hoeft het allemaal niet zo speciaal, mn schoonmoeder heeft ook al 5 kleinkinderen dus ik denk dat we het haar maar "gewoon" gaan vertellen.
    Voor mijn ouders zou het het eerste kleinkind zijn aangezien ik geen broers/zussen heb.

Het idee van de beer vind ik ook heel erg leuk, die onthou ik zeker!

18. Marie1

Marie1 Nieuw lid

11 nov 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu net 5,5 week zwanger. Wij gaan na de eerste echo langs bij de ouders en willen hun een klein rugzakje geven met daar in de ' logeerspullen' van de baby... En een kopietje van de echo. De broers en zussen krijgen een rompertje met de tekst ' In maart 2013 komt er weer eentje bij ( illustratie van een bijtje )

Groet Marie

19. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    wat een leuke indeetjes zeg ik lees eventjes mee hoor

20. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

Errug leuk!!!

Deel Deze Pagina