Vraag me af, is het zo dat hoe korter je LF is (maar wel net genoeg dagen) hoe eerder de innesteling plaatsvind en dus eerder kunt testen? Stel mijn LF is 10, kan ik ervan uitgaan dat mijn innesteling dan dag 4/5/6 is? Of kan dat nog steeds dag 8/9 zijn?? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Volgens mij is de innesteling meestal 4-5dpo, namelijk de tijd die een bevrucht eitje nodig heeft om van je eileider naar je bm te zwemmen. Dat is onafhankelijk van je lf. Anderzijds zijn er soms ook late innestelingen rond 8-10dpo...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de lengte van je LF bepaalt hoe snel je innesteling is. De lengte van je LF zegt iets over je hormoonhuishouding. Dus ik ga er zelf altijd vanuit dat ik pas 14 dagen na de ovulatie echt zou kunnen testen, net zoals bij een cyclus van 28 dagen en een eisprong op dag 14. Je lichaam heeft namelijk wel voldoende tijd nodig om HCG aan te maken. Mijn cyclus duurt gemiddeld ook 28 dagen, maar m'n ei is op dag 16/17, dus mijn LF is ook een beetje aan de korte kant. Het komt er dus op neer dat ik eigenlijk ook nooit aan testen toe kom .
Een korte lf zorgt niet voor een vroege innesteling. Alleen als he een snelle innesteling hebt, heb je meer kans dat het blijft zitten. Daarom is het ook belangrijk dat je minimaal tien is. Uitzonderingen daar gelaten is een kortere lf een beperking op de vruchtbaarheid.
Tja oke even wachten dus nog.. Babke jij kent m'n verhaal een beetje en ik heb de 7dpo tot nu toe niet gehaald en het wordt dus heel spannend!
Nee, helaas, was het maar waar Als je dus echt een te korte lf hebt maakt het vaak het innestelen bijna onmogelijk. Daar word dan vaak progesteron voor voorgeschreven. Om de lf langer te maken. Je bmslijmvlies word daardoor niet te vroeg afgebroken zeg maar. Maar de ene keer nesteld het eitje zich sneller in als een andere keer, mist bevrucht natuurlijk. Ook het testen blijft het zelfde... rond 14 dpo (ik kan zowiezo niet wachten, maar dat is wat anders haha) Ik had 2 mnd geleden een lf van 8 en vorige maand van 11. Ik ben benieuwd hoe lang hij deze maand is. Ben dus druk aan het tempen (tijdens vakantie zelfs )
En gebruik jij progesteron? want er is ook nog ustrogan en wat is dan het verschil? 11 dagen moet volgens mij net kunnen toch? Heb zelfs een keertje iemand gelezen met 9.. maar die had dus haar innesteling op 4 dpo gevoeld.. vandaar dat ik me afvroeg of daar een relatie tussen bestond.. Hoop voor jou in ieder geval dat je LF deze ronde lang genoeg is
Ik gebruik nog niets voor de korte lf. Aangezien dit mijn 3e ronde tempen is en ik niet weet hoe mijn lf daarvoor was. En aangezien hij laatst 11 dagen was.... Als hij weer zo kort was had ik allang bij de gyn gezeten. Tijdens mijn bbz heeft het eitje zich wel heel vroeg ingenesteld maar daardoor w.s. dus nog in de eileider. Want de gyn vond het vreemd dat mijn eileider al met 5.2 gescheurd was. Hij dacht dat ik w.s. al langer zwanger was. Nou, max een paar dagen langer dus een hele vroege/te vroege innesteling dus.
Naar zeg, dat je een bbz kreeg! en doordat je innesteling zo vroeg was, was je eileider al zo in die mate aangetast.. wat erg! Goed in de gaten houden dus!
Lf is de luteale fase. Das de fase tussen je eisprong en nod. Normaal is die tussen de 10 en 16 dagen.
Ik temp pas fanatiek na mijn twee kindjes en mijn luteale fase is tot nu toe elke keer 8 dagen... Ik weet niet of dat voorheen ook zo was, maar met mijn oudste testte ik positief 5 dagen na nod (wellicht dus op 13 dpo) en met mijn jongste op 10 dpo. Geen idee of er verband is... Als mijn lf deze maand weer 8 is wil ik naar de gyn. Helaas heb ik een ouderwetse huisarts die hier niet in geloofd. Volgens hem is de lf ALTIJD 14 dagen... Hmpf... Die moet wat bijscholing
Tempkaartjes meenemen dan! 8 dagen is echt te kort. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die daarmee zwanger worden. Maar met 8 dagen is de kans klein.
Zo vertelde de gyn het mij. Hij dacht dat ik langer zwanger was als 5.2 dagen. Maar testfreak als ik ben, wist dat het niet veel langer als een klein weekje kon zijn. Mijn eileider is met 5.2 weken gescheurd wat natuurlijk pijnklachten gaf. Hiermee naar de hap en een andere gyn heeft toen een echo gemaakt. Gelukkig een andere gyn, want mijn eigen gyn had me misschien wel naar huis gestuurd omdat volgens hem een gescheurde eileider met 5.2 weken niet kon.
Stomme artsen ook af en toe, je bent gewoon een nummer, en wordt ten onrechte of naar huis gestuurd, of de verkeerde richting in! :x