Hoeveel koffie drinken jullie nu je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eiffel, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af hoeveel koffie iedereen nog drinkt nu ze zwanger zijn? Ik ben een echte koffie liefhebster dus helemaal gestopt ben ik niet. Ik drink maximaal 2 kopjes per dag. Ik lees dat het dagelijks gebruik van te veel cafeïnehoudende producten (zoals koffie, cola, energiedranken en chocolade) de kans op een miskraam vergroot. Houden jullie hier veel rekening mee? Zijn er mensen die expres gestopt zijn met koffie drinken? Gewoon nieuwsgierig :)

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    2 koffie is toch netjes? Ik drink dan geen koffie, cola oid maar houd wel van chocolade. Binnen de perken uiteraard.

3. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Hoi Eiffel,

Grappig ik zit met dezelfde vraag. Ik ben ook een grote koffieliefhebber en ben nu van 6-8 koppen koffie op een dag ook savonds meegerekend naar 2 per dag.

Pfff valt me wel zwaar want ik mis het echt.. hoezo verslaafd?!

Maar daarnaast drink ik geen thee en ook geen frisdrank. Dus alleen water en dat ben ik nu al wel zat ppfff.. wat drink jij verder nog?

4. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik houd er wel iets meer rekening mee en drink meestal 1 kop koffie en soms 2 op een dag. Voor mij niet zo'n kunst, want ik dronk toch al niet veel koffie. Overigens lustte ik het ook een hele poos niet tijdens het eerste trimester, dus ongeveer tussen de 8 en de 20 weken heb ik helemaal geen koffie gedronken

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik dronk altijd 5-6 koppen op een dag, sinds ik zwanger ben ben ik terug gegaan naar 2. Eentje 's ochtends met opstaan en eentje na het eten. Die heb ik ook echt wel nodig :p
    Verder drink ik geen cola of frisdrank, alleen vruchtensapjes, water en thee. Overigens drink ik wel gewoon thee met theïne ook, want ik werd na een paar weken echt gek van alleen maar kamille en rooibos thee :p
    En vruchtensap meng ik meestal half om half met water, vooral vanwege maagzuur. Als ik teveel vruchtensap drink krijg ik daar echt last van, maar gemengd met water gaan het prima :)

Je moet vooral gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt denk ik.. En alles met mate ;)

6. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lustte het de eerste weken toen ik misselijk was ook niet echt.. maar nu kan ik er echt weer van genieten. Ik probeer het bij 1 kop te houden per dag.. maar soms dus twee. Verder drink ik water (ben ik nooit dol op geweest en ik moet er enorm van plassen steeds), 1 kop chocomelk (een andere verslaving) en veel gezonde sapjes.. maar ik ben gewoon geen goede drinker.. ik moet mezelf er echt toe zetten.. Om eerlijk te zijn zeg ik iedere dag wel tegen mezelf.. vandaag ga ik minimaal anderhalve liter water drinken.. maar ik vergeet het vaak weer..

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Ik drink er max. 6 per dag, maar dat wisselt zich af met dagen dat ik geen koffie drink.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Ik ben helemaal gestopt met koffie. Las dat de hartslag van de baby daarvan omhoog gaat, en zolang ik zonder kan, vind ik het niet nodig om de baby te belasten met cafeïne.

Ik drink heel af en toe wel een kopje thee, ongeveer 2 per week en af en toe een slokje cola. Het cafeïne gehalte hierin is iets lager, maar ook hier voel ik me niet fijn bij, dus probeer het wel zo min mogelijk te drinken.

9. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Geen. Ik drink altijd thee. Ik neem weleens wat slokjes cola. Maar geen grote glazen.

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik kan geen koffie meer verdragen sinds ik zwanger ben, wordt er echt misselijk van. Zodra ik bevallen ben ga ik weer aan de koffie want mis het echt, nog meer dan de sigaretten. Ik drink wel heel af en toenemen slokje red Bill van m'n man, gewoon voor de smaak. Dit omdat ik verder weinig kan verdragen als water en dat komt me toch wel de neus uit.

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.124
    294
    83
    Geen.... bah. Wordt al misselijk van de geur... hier baal ik enorm van want ik mis het wel. Is echt mn verwen momentje op het werk drie keer per week. Maar ach. Drink veel thee, meestal rooibos. Daarnaast een klein glas cola per dag ivm de misselijkheid. Dat werkt een beetje.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik drink geen koffie maar das heel makkelijk want ik heb het nog nooit gelust.. ;P
    cola af en toe een flesje

13. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    2 tot 4 per dag

14. Moeke1983

Moeke1983 Actief lid

17 jun 2015
    241
    0
    0
    Fulltime mama/huishoudster/manager/voetveeg en ik
    in mijn eigen wereld
    hoi!
    toen ik zwanger was van mijn lieve meid dronk ik ook nog gewoon koffie, 1 koffie sochtens (geen kopjes koffie nee een kom koffie ;) ) en 1 in de middag of als ik ergens op bezoek was.
    Cola dronk ik alleen in het weekend 1 glaasje en dan de koffie in de middag sloeg ik over. Verder dronk ik veel spa citroen of 7 up.

15. Liselo

Liselo Lid

12 dec 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    1 met cafeïne, en als ik dan nog zin heb gewoon cafeïne vrije koffie :)

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    2, max. 3, net zoals voordat ik zwanger was.

17. Alva

Alva Niet meer actief

Ik drink nu niks meer maar puur omdat het niet meer smaakt. Tot vorige week dronk ik nog wel koffie maar dan decaf.

Bij de vorige zwangerschappen dronk ik 3 a 4 per dag, de gyn zei dat dat prima was.
    Nu is cola het enige wat helpt tegen de misselijkheid terwijl ik dat dus normaal nooit dronk ;)

18. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah grappig Alva.. de eerste drie weken dronk ik ook veel cola ipv koffie.. heel gek want normaal drink ik dat nooit.. maar had daar echt behoefte aan.. nu drink ik bijna geen cola meer en heb er ook geen zin meer in.. het hielp idd tegen de misselijkheid en flauwte tijdens het warme weer..

19. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik dronk 2 kopjes koffie per dag (kleine kopjes) toen ik zwanger was ipv de 2 soepkommen ;) die ik nu drink.
    Toch kwam mijn zoontje 4 weken te vroeg ipv te vroeg gebroken vliezen...
    Dus zeg het maar.
    Aan de andere kant: ik ben wel blij dat ik zo geminderd was met koffie, want nu hoefde ik tenminste niet tegen mezelf te zeggen: "had ik maar...".

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Energiedrankjes niet (nooit lekker gevonden dus da's makkelijk ;)), koffie minder dan een keer per week (alleen af en toe als we op pad zijn en een leuke plek tegenkomen ofzo), cola max. een glas per dag (maar ik word er misselijk van dus sla meestal over), maar chocola.. hou op, schei uit. :)

Deel Deze Pagina