Zwangerschap voor dummies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Harvast, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Nee, nee ik bedoel niet hoe je zwanger wordt....

Maar wie kan mij het volgende uitleggen.

Ik heb ongeveer 3 jaar lang een koperspiraal gehad. Ik had een normale cyclus, met een normale bloeding en verder geen enkele klachten!

Ik was ongeveer 5,5 week geleden met de pil begonnen ( op een maandag 28-8). Ik ben in de derde week gestopt, wegens rare lichamelijk klachten. Om precies te zijn, heb ik maar 4 pillen genomen van de derde week. Derde week niks aan de hand. De vierde week kreeg ik bloeding, maar dat is dan van de stopweek. Verder een paar keer onveilig geklust.
    Nu zit ik dus in de zesde week ( Nog steeds aan het tellen vanaf het begin van het slikken van de pil). En ik heb allerlei klachten : gevoelige borsten, opgezette buik, heel vaak plassen, ik vreet deze week als een gek dag en nacht... licht misselijk.
    Ik heb gisteren een negatieve test gehad...
    Nou zou je denken dat mijn menstruatie aan het komen is...maar ik heb nooit zulke klachten gehad vlak voor de menstruatie.

1) Is het mogelijk dat korte pilgebruik al zoveel invloed kan hebben en het ontpillen deze klachten geeft?

2) En mochten deze klachten door de zwangerschap komen en misschien te vroeg getest... is het niet zo dat de klachten door de HCG komen. Als de waarde te laag is om positief te testen, dan zou je die klachten niet krijgen of wel???:$

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Volgens mij kan je niet ontpillen als je maar zo kort de pil geslikt hebt.

Tenslotte werkt de pil de eerste maand niet eens, die moet je langer dan een maand slikken dus als je de weken dat je de pil slikte ook onveilige seks hebt gehad kan je best wel zwanger zijn hoor.

Zou nog eens een weekje wachten, als je dan geen menstruatie hebt gewoon nog eens een testje wagen.
    Succes!

3. Simone56

Simone56 Lid

14 okt 2012
    44
    0
    0
    Dat klopt niet. Als je met de pil begint, begin je op de eerste dag van je menstruatie. Als de menstruatie over is dan ben je al beschermd. Ben je pas naar je menstruatie begonnen ben je pas naar een week beschermd.

Zwanger zijn is mogelijk. Tenzij je begonnen bent tijdens je menstruatie met de pil. Aangezien je gestopt bent in de derde week.

Ook van de eisprong kun je zwangerschaps klachten krijgen. Naarmate de menstruatie in zicht komt zal dit afnemen.

Ik zal rond de dagen dat je menstruatie komt of een dag erna voor de zekerheid een testje doen.
    Mocht je menstruatie toch weer beginnen, dan op de eerste dag van je menstruatie beginnen met de pil. Als je niet zwanger wilt zijn natuurlijk ;)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat het de eerste maand niet werkte en dat het echt een maand nodig had voordat het veilig was om onveilige seks te gaan hebben.

5. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Bedankt dames voor het reageren.

@ Drieka ik heb ook begrepen dat het veilig is, mits je de eerste dag van de menstruatie begint.
    Maar je hebt gelijk, ik zou nog een weekje moeten wachten. Maar waar ik nieuwsgierig naar was.

Je leest vaak over zwangerschapsklachten bij een negatieve test, die later positief wordt. Maar als die klachten door die hormoon komen, dan verwacht je een positief test ( natuurlijk bij zwangerschap). Of kun je die klachten ook bij een zeer lage Hcg-waarde krijgen?

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.226
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Idd als je op de eerste dag van de menstruatie begint is ie meteen veilig. Doe je dat niet, dan ben je de eerste week nog vruchtbaar.
    Maar als je van de derde week 2-7 pillen niet inneemt, wat dus bij jou het geval is, want je hebt er 3 niet ingenomen, en je hebt onveilige sex, dan kun je zwanger raken.
    Daar denk je toch over na of je vraagt het na voordat je onveilige sex hebt?

7. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Nou het probleem is niet de zwangerschap. Want die is meer dan gewenst. ;)
    De pil was eigenlijk niet als anti-conceptie bedoeld, maar voor een ander doel in de komende maand. Ik moet de menstruatie uitstellen voor een bepaalde periode. Vandaar dat het spiraaltje eruit ging en de pil een tijdelijke oplossing was voor het uitstellen van de menstruatie. Want ik heb wel een kinderwens, maar helaas geen zekerheid dat ik ook zwanger raak de komende maand en dus toch kans op ongesteldheid...

Helaas heeft mijn plan niet helemaal uitgepakt zoals ik had gewild. Want ik kreeg vreselijke lichamelijk klachten door de pil.

8. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik begrijp dat je graag zwanger wilt zijn, dus ik hoop van harte voor je dat dit zo is.

Echter de klachten die jij omschrijft heb ik altijd rond mijn eisprong en houden aan tot de start van mijn menstruatie.

Misselijk
    Grote eetlust
    Gevoelige borsten
    Opgezette blrsten
    Opgezette buik
    Gevoelige buik

Toen ik zwanger bleek te zijn had ik helemaal geen klachten, totdat ik 5 weken zwanger was :D

Deel Deze Pagina