Kan dat??? Ik twijfel namelijk of het nog een stukje wond is dat niet heelt of dat mijn menstruatie weer op gang is gekomen. Ik heb nog steeds een beetje pijn en na obstipatie verlies ik alweer een lading bloed. Omdat het nu weekend is, is de huisarts niet bereikbaar en weet niet of ik de verloskundige hiermee lastig mag vallen op haar noodnummer (ik ben immers al bevallen; dus spoed is het waarschijnlijk niet? ). Zijn er meer mensen 5 weken na de bevalling ongesteld geworden? Ik las overal dat het 6-8 weken duurt en dat het bij mensen die borstvoeding geven soms wel een half jaar weg kan blijven. Ik geef overigens óók borstvoeding. Mijn ijzergehalte bleek in zwangerschapsweek 38 nog perfect te zijn - dus er was geen reden tot paniek. Echter ben ik sinds een paar dagen zo ontzettend moe dat het net is alsof ik gisteren bevallen ben.
Ik ben na 5,5 week weer ongesteld geworden, met volledige bv. Het kan dus. Als je het niet vertrouwt zou ik de huisartsenpost bellen om om advies te vragen. Ik kan uiteraard niet zeggen dat er wel of niets aan de hand is. Waar ik persoonlijk op zou letten is of dat ik koorts zou krijgen. Succes!
Nou ja, maandag is het week 5... Ik hoop dat dat het is. Koorts heb ik niet hoor, daar let ik zelf ook wel op. Ik wacht tot na het weekend om de huisarts/verloskundige te bellen, want de huisartsenpost kost mij teveel geld. 25 euro per telefoontje en vervolgens 20 minuten rijden met de auto om daar überhaupt al te komen en dan mijn eigen risico in te leveren plus nog de kosten van eventuele medicatie te lappen bij een dienstdoende apotheek. Alleen de gedachte al maakt dat ik van vermoeidheid in elkaar stort. Nope, zolang het bloedverlies nog wel mee valt, wacht ik tot na het weekend. Maar ik vertrouw het inderdaad niet zo goed, anders zou ik er geen topic over openen en vragen over stellen. Maar dat terzijde; bedankt voor je reactie! Fijn dat jij het in ieder geval herkent met het eerder ongesteld worden dan de 6 tot 8 weken die er voor staan. Dat stelt me wel iets meer gerust!
Je zit toch nog in de 6 weken na de bevalling dus je kan ook de verloskundige bellen! En vloeien kan toch tot 6 weken na de bevalling dus misschien is het daar nog van.