Testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roosje19b, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje19b

Roosje19b Niet meer actief

Ik heb al bij een ander topic gehoord dat er geen kans is op zwangerschap daar wil ik dus ook niet verder over doorspreken dat is prima voor nu..

Alleen vraag mij af is het met pilgebruik ook mogelijk om een zwangerschaptest te doen (logisch dat dat zo is) maar wanneer kan het?

2. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    14 dagen na vermoedelijke eisprong. Alleen is er geen eisprong geweest omdat je de pil slikt. ;)

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Roosje19b

Ok zet hier ook maar een slotje op.. Dit is indd me al verteld.. Mijn excuus

4. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Moet je even vragen aan @Beheer

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, met pilgebruik is hrt ook mogelijk om een zwangerschapstest te doen. Ook als je zwanger bent en de pil neemt maak je immers Hcg aan.

Wanneer kan je dat testen ? Als je voldoende Hcg in je bloed hebt om positief te testen.

Wanneer is dat? Gemiddeld 10 dagen na je eisprong.

Wanneer is je eisprong geweest? Waarschijnlijk niet. Als je er wel een hebt gehad is het onmogelijk om met zekerheid te zeggen wanneer die was.

Als je symptomen die je nu hebt (honger en een beetje bloedverlies) effectief het gevolg zijn van een innesteling / zwangerschap dan zou je nu of ten laatste morgen positief moeten testen.

Anders zijn deze 'symptomen' in elk geval geen zwangerschapssymptomen. Het is onmogelijk dat je vandaag bloedt van een innesteling, maar pas over een week positief test.

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Roosje19b

Oké bedankt.. Ik ga er vanuit dat het een doorblaakbloeding is geweest. En dat bijv door stress de menstruatie uitbleef.

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
  8. Roosje19b

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Daar zit geen verschil in. De
    Behalve dan dat je in jouw geval niet zwanger kunt zijn omdat je in week 3 zat toen er iets misging. Het is niet zo dat de pil een testuitslag beinvloed of iets dergelijks.

10. Roosje19b

Nee precies. Maar ik zou dus al kunnen testen :) er was al gezegd als ik dan een innesteling heb gehad dan kan ik. Morgen ochtend positief testen maar dat kan dus nirt want ben niet zwanger

11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Klopt

12. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Op de dag dat je zou moeten menstrueren (dus 1 week pilloos + 3 weken pil = 1 cyclus) kun je testen.
    Stel dat je toch een eisprong gehad hebt door pil vergeten, medicijnen slikken, overgeven etc. Dan zou je dan wel positief moeten testen

13. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je mogelijke werking van de pil in week 3 betwijfeld klopt dat?
    Volgens mij is vergeten in week 3 niet zon ramp. Omdat je normaal gesproken ergens in week 2 een eisprong zou kunnen krijgen, daarom is vergeten in week 1 en 2 wel riskant omdat je lichaam dan misschien toch een eitje laat springen.
    In week 3 is dat volgens mij niet t geval.

Maar ik zou 14 dagen na de vergeten pil/ziek zijn testen, dan weet je t zeker.
    Maar ik denk gezien bovenstaande je je geen zorgen hoeft te maken :)
    En trek je vooral niks aan van vervelende reacties ;)

14. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Volgens mij heeft een zw test je verteld dat je niet zwanger bent toch? En anders volgende week nog een x testen, want niemand hier kan jou vertellen of je wel of niet zwanger bent. Succes!

15. Roosje19b

Ik zou dus nu kunnen testen?
    Ja twijfel wel.. Al wil ik het niet meer aan twijfelen
    Groetjes

16. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Lieve Roosje, ik wil echt niet je uitlachen of je betuttelen. In je vorige topic hebben heel veel dames je uitgelegd hoe het zit. Je bent pas 21 dus misschien dat het door je jonge leeftijd komt maar je testen waren negatief.

Je hebt een vroege pauze week ingelast. Waardoor je lichaam echt even van slag is.

Die bloeding (al zijn het veegjes of druppeltjes) komen door de pseudo menstruatie die eigenlijk wel wil doorbreken maar geen kans heeft gehad omdat je weer opnieuw de pil bent gaan slikken.

Je lijf is nu dus echt even van de leg af.

Je kan in de 3e week door je wel ingenomen pil en diaree niet zwanger zijn geworden. Want zoals eerder uitgelegd pas na een vergeten pil (als er al een eitje wilde groeien wat normaal echt niet zo is met de pil) gaat een eitje groeien. Dat duurt echt heel wat dagen voordat hij springt.

Dus echt nogmaals nee je bent niet zwanger.

YellowEyes, Sado, bozoe en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Ik heb je vorige topic en deze even gelezen. En als ik jou was zou ik het echt even los laten, veel meiden met veel ervaring hebben gezegd dat de kans echt nihil is. Ook de huisarts heeft gezegd er is een kans, maar test over een week. Een huisarts zou alleen nooit zeggen nee je kan niet zwanger zijn, want er is altijd een ieniemienie kans met goed gebruik van de pil. Ik vergat ook geregeld vroeger de pil in week drie, kreeg altijd te horen dat de kans op zwangerschap dan alsnog nihil is

18. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon een stuk of 20 goedkope testen kopen bij action ofzo en dan iedere dag testen tot je twijfel weg is. Zo schiet het ook niet op

Daphne91 vindt dit leuk.
  19. Roosje19b

Ik ga het ook loslaten en bedankt voor dit vorige bericht. :) vind het een lief en duidelijk bericht. En nogmaals ik wil het loslaten en ga ook naar de dokter om hulp er in te vragen

20. Roosje19b

Ik ga niet elke dag testen. De dokter heeft gezegd eind van de week nog een keer testen dat doe ik alleen nog en dan is het klaar... Ik ben al veel rustiger :)

Deel Deze Pagina