Ik loop eind december al in de ziektewet wet werkte voor 75% maar sinds januari kan ik niet meer werken mijn bekken instabiliteit is zo erg geworden. Maar ik wordt 5 maart gebeld door uwv moet ik nu toch eerder zelf bellen? Gisteren mijn arboarts gesproken 24 maart weer bel afspraak maar die wil dat ik toch wat gaat werken ik zit in de housekeeping bungalows schoonmaken maar ik weet dat dat nu echt niet gaat lukken kan me hier amper bewegen. Moet ik gewoon wachten tot 5 maart uwv mijn belt? Mvg yvonne
Beste naamgenoot, Ik kan me voorstellen dat je vanwege de bekkeninstabiliteit en verergering van deze klachten (meer) moeite hebt om je werkzaamheden uit te voeren. Je wilt weten of je UWV hier van op de hoogte moet stellen. Ik raad je inderdaad aan om wijzigingen in je gezondheid aan UWV door te geven en hierbij niet te wachten tot je wordt gebeld. Verder geef je aan dat de Arboarts je weer aan het werk wil hebben terwijl jij zelf denkt dat dit niet mogelijk is. Kom je hier niet samen uit, dan kan je bij UWV een deskundigenoordeel aanvragen. De UWV arts zal dan kijken of je in staat bent je eigen werk te doen. Actuele informatie over het deskundigenoordeel vind je hier. Ik wens je veel sterkte met je klachten. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare