Hoi, Mijn baas beweert dat als een van zijn werknemers zwanger is, hij zelf voor het zwangerschapsverlof moet "opdraaiden". Ik heb altijd gedacht dat het UWV dit betaald. Dit zei ik hem ook, hij verklaarde mij voor gek. Nu vraag ik me dus af of hij gelijk heeft? En ook hoe dit zit als je ziek wordt in de zwangerschap door bijv. bekkeninstabiliteit o.i.d. Alvast bedankt.
Beste Meike, Je werkgever zegt dat hij zelf jouw zwangerschapsuitkering moet betalen. Jij wilt graag weten of dit wel juist is. Het klopt wat je denkt: UWV betaalt de zwangerschapsuitkering voor mensen die in loondienst werken. Ook als je ziek wordt door je zwangerschap of bevalling, betaalt UWV de Ziektewet-uitkering. Je werkgever mag altijd bellen met UWV Telefoon Werkgevers op 0900-9295. Dan kan één van mijn collegas hem informeren hoe dit precies in elkaar zit. Actuele informatie over het recht op een zwangerschapsuitkering vind je hier. Actuele informatie over het door UWV betalen van een Ziektewet-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV