Zwangerschap zonder werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lovelyengeltje, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat betreft die baby en slapen heb je wel een beetje gelijk, maar die baby word wel steeds actiever... De tijd dat je babay veel slaapt is maar zo kort! Tegen de tijd dat je moet bevallen van de tweede (er vanuit gaande dat je ook dan weer snel zwanger bent) is de eerste (die dan toch al minstens een maand of 10/11 is) al toe aan kruipen en ontdekken...

Plus dat het idd een hele aanslag is op je lichaam om 2x snel achter elkaar zwanger te zijn. (Niet vervelend bedoelt voor degene die het wel zijn, hoor ;) )

Laat eerst dit kindje maar eens geboren worden en kijk even aan hoe het gaat...

Als ik jou was zou ik nog eens goed praten met je vriend/man (wat was het ook alweer? :) ) Hij kan het wel fijn vinden om er maar "vanaf" te zijn, maar jij bent degene die het moet doen... En ik snap dat hij het zo niet bedoelt, hoor... Mijn man kan soms ook zo ongelooflijk bot uit de hoek komen, en als ik er dan iets van zeg is hij zich van geen kwaad bewust... :)

Heel veel succes met je beslissing!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.211
    35.969
    113
    Tja, mijn zoontje sliep de hele dag niet. Hij huilde alleen maar.

Mijn mening, als je nu al 1 ochtend in de week niet kunt schoonmaken zou ik zeker nog wachten met een 2e. Afgezien van het feit of je dat straks nog wilt en of het weer zo snel lukt, want is nog maar de vraag natuurlijk. Dat jullie het willen wil nog niet zeggen dat het lukt.
    Ik zou zeggen wacht af tot je bevallen bent, zoek dan een baan, dan een huisje en kijk dan weer verder.

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dank je bluesky.

ja ik ben ook druk bezig met werk zoeken.
    nu ook al voor na de bevalling.
    en we kunnen eigenlijk wel van mn (nu nog) vriend zn loon rond komen.
    en het werk is alleen lichamelijk vrij zwaar omdat ik alles alleen moet doen op het werk.

maar ik zei ook al tegen mn vriend, ik wil eerst zien hoe het gaat als de baby er is.
    hoe ik me dan voel enz.

om nog even terug te komen op wat iemand zei dat ik vast niet meteen zwanger ben
    ik was nu in de eerste week ook zwanger en ik was aan de pil.
    dat wil toch wel iets zeggen toch?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee helaas zegt dat helemaal niks meid ;)

5. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dat weet ik wel.

maar ik was door de pil heen de eerste week dat ik hem kende zwanger geworden.
    dus we zijn allebei zeer vruchtbaar haha

zo bedoel ik het.

6. mymiracle

oh ja! hahah, dan ben je allebei wel vruchtbaar ja, :)

7. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dus het was niet gepland maar wel zeer welkom.

en mn vriend houd niet zo van condooms.
    daar kan hij niet echt tegen.
    en ik vind het ook minder lekker met condoom.
    en ik wil eigenlijk geen pil of iets dergelijks met veel hormonen na de bevalling nemen.

dus we zien wel wanneer ik dan zwanger ben.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.211
    35.969
    113
    Toch zegt het niks hoor, ik ken iemand die van de eerste door de pil zwanger is geraakt en op de 2e heeft ze 14 maanden moeten wachten. Het zegt echt niks.

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

:rolleyes: :rolleyes: Waarom toch zo'n haast?

Wacht eest maar eens af hoe het gaat als je kindje straks geboren is.....
    Dat je nu al aan een tweede denkt, terwijl de eerste nog moet komen. :(

Die ene ochtend schoonmaken weegt totaal niet op tegen hetgeen je dan straks met een kleine én een dikke buik loopt, plus je huishouden nog.

Mijn antwoord op jou vraag is dus: Als ik jou was zou ik pas aan een tweede denken, als alles lekker op orde is.
    Een gezond kindje, lekker eigen huisje en evt. leuk werk en dan een keer verder zien....

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    'Mijn man houdt niet zo van condooms'.. :) Sorry, dat klinkt erg grappig.. Goeie reden ook om voor een 2e te gaan :rolleyes:
    Maar goed, meid, het is jullie leven. Doen waar je je goed bij voelt. Als de baby(s) maar op de eerste plek komt. Vergeet niet dat 2 kleintjes een stuk zwaarder is. Je denkt nu waarschijnlijk dat het allemaal wel meevalt, een baby, maar echt, dat gaat je nog tegenvallen. Qua werk en energie dan he, niet qua gelukkig zijn met en houden van je kind ;)

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als je het nu al zwaar vind om die ene dag te werken dan zou ik het zwanger worden van een tweede zeker wat uitstellen.

Een tweede zwangerschap is vaak lichamelijk iets zwaarder (als je bijvoorbeeld van je bekken last hebt), en je hebt dan nog een kleintje rondkruipen.
    Ik heb het zelf als erg zwaar ervaren dat ik mijn dochter altijd mee naar boven moest tillen, gewoon het tillen van haar was erg zwaar toen ik in verwachting was van de tweede. En ik was na ongeveer 8mnd weer zwanger.

En het slapen van de kinderen? Nou ik heb zo ongeveer 2,5 uur voor mezelf op de dag, de rest van de tijd is er altijd wel een wakker. En natuurlijk de avond heb je nog. Het huishouden moet dus grotendeels in die 2,5 uur plaatsvinden.

En dan komt er ook nog eens bij dat jullie bij jouw ouders inwonen en dan zou ik er nooit voor kiezen om aan een tweede te beginnen.
    Natuurlijk als het gebeurd dan gebeurd het, maar ik zou het echt in dit geval uitstellen!

En over het eerst een baan vinden, als jullie het (blijven) redden op zijn salaris dan moet dat niet zo'n obstakel zijn.

12. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja ik zei ook al.

eerst maar eens zien hoe het gaat als de kleine er is.
    en dan zien we wel verder.

en als ik dan snel zwanger ben, ach dan is het maar zo.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je moet er gewoon voor gaan hoor meid!
    Dat is volgens mij helemaal geen slecht idee. Hoppa, gewoon nog 1 erbij straks.
    Met zijn viertjes bij paps en mams blijven wonen, 1 ochtendje werken, vriendlief werken..klaar.
    Kan oma mooi helpen met de kleintjes.

Volgens mij is dit het enige wat je graag wilt horen.

14. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Betekend dat dan dat jullie kwa relatie nog niet zo lang bij elkaar zijn?
    (probeer enkel de zin goed tesnappen hoor ;) )

15. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @shanice

ja dat klopt ja.
    dus het was zeer zeker niet gepland

16. mymiracle

nou als je elkaar nog maar 30 weken kent en al 28 weken zwanger bent waarom zou je dan in vredesnaam NU AL aan een tweede denken? je hebt niet eens een eigen huis samen, mijn moeder zou me echt een trap onder de kont verkopen als ik dat zou flikken!

17. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn ouders schrokken eerst ook heel erg.
    en ik woonde toen "samen" in gelderland(met de jongen die nu mn vriend is)

maar mn ouders zijn er super blij mee
    en zien wel dat we het allebei heel graag willen en er allebei super blij mee zijn.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Meid..

We spreken je over een paar maanden wel, zou ik zeggen ;) . Ik werkte fulltime en vind een baby verzorgen een stuk zwaarder. Mijn meisje slaapt zo'n 2 a 3 uur op een dag en s nachts ook nog eens slecht. Wanneer je werkt kun je om 17.00 uur zeggen, 'tot ziens & tot morgen' en gaat thuis op de bank zitten met een bord eten.. maar met een kindje kan dat niet.. je bent daar 24 uur per dag mee bezig.

Eigenlijk heb je de keuze al gemaakt aangezien je geen condooms wilt gebruiken en geenm pil wilt slikken en 'je dan wel ziet wanneer je zwanger bent'.

Vind het eigenlijk gewoon een zielige situatie maar goed.. succes dan maar
    :rolleyes:

19. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    na een bevalling zit je lichaam nog vol met hormonen.
    en dan word er MEESTAL afgeraden om aan de pil te gaan.

maar ja ieder zn eigen keuze toch.
    en ik val niemand aan ieder zn eigen mening.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt redelijk snel aan de pil hoor, wanneer je geen borstvoeding geeft.

En zit net even een beetje rond te lezen en zie dat je afgelopen maandag nog schrijft dat je ruzie had met je vriend en dat jullie bijna uit elkaar waren :( . Vandaar dat ik het toch wat vreemd vind allemaal.

En inderdaad iedereen maakt zijn eigen keuze en mag zijn eigen mening geven.. dus zowel jij maar wij ook.

Deel Deze Pagina