ik val jullie er ook niet op aan toch. ik zeg niks raars terug. en ja tuurlijk iedereen heeft soms wat ruzie. vooral met een lichaam vol hormonen, ja dan krijg je dat. en ik had er wel neergezet dat het bijna uit was. maar ja als ik of hij boos is dan gaat het hard tegen hard. maar uiteindelijk menen we het allebei niet. en ik ben van plan borstvoeding te geven en ook zo lang als dat mogelijk is.
Je wilt alleen maar horen dat we het een goed plan vinden...al het andere veeg je van tafel. Dus echt om een mening vragen doe je niet toch? Je moet gewoon lekker meteen voor een tweede gaan. Dit is wat jullie willen. :S
vind wel dat er meteen na het eerste berichtje vrij bot gereageerd word. Maar goed, ik zou zeggen wacht het eerst maar even af, waarschijnlijk kijk je er straks na de geboorte heel anders tegen aan. En geniet eerst van deze zwangerschap en je kindje En er is geen garantie voor een tweede, mijn nicht werd zwanger van de eerste door de pil, das 6 jaar geleden en nog is het niet weer gelukt om zwanger te worden.
- Gaan jullie het financieel wel redden wanneer jij niet werkt? - Wat vinden je ouders ervan, aangezien jullie bij hen inwonen, wanneer er nog eentje bijkomt (wel gepland). - hoe lang wil je nog bij je ouders blijven wonen?
De manier van reageren ligt een beetje aan de manier van zo'n vraag stellen. Geen werk / geen eigen woning / net samen...nog zwanger en dan de vraag stellen of "het nemen van een tweede, hier meteen achteraan slim is". Je schrijft ook dat je vriend geen auto op zijn naam kan hebben... Als dit om een negatieve registratie bij het BKR gaat...is een eigen (huur) woning w.s. ook niet makkelijk.
we redden het waarschijnlijk wel met alleen het loon van mn vriend. we zijn al druk op zoek naar een eigen huisje. maar mn ouders hebben weinig last van ons we hebben onze eigen kamer op de bovenverdieping en daar zitten we toch meestal. en als we eens beneden zitten vinden ze dat ook heel erg gezellig. en ik heb niet gezegd dat we meteen een 2e willen. en ik heb ook niet gezegd dat het meteen gaat lukken. ik respecteer ieder zn mening. maar respecteer mijn mening dan ook.
Wat IS jouw mening dan... Je verteld alleen wat je vriend zei en vroeg daarna wat anderen vonden? Ik vraag me echt af waarvan je nu onze mening wilt? Is dat echt of een tweede slim is, of wilde je gewoon je verhaal even kwijt? *Snapt er niks meer van*
MIJN mening is dat ik het gewoon niet slim vind, en misschien komt het er wat bot uit, dat is waar ja. Jou mening is blijkbaar 'meteen voor een tweede gaan na de eerste', nou dat moet je dan helemaal zelf weten. Ik kan je niet tegenhouden.
Meid geniet nu ff van je zwangerschap, en straks van de kleine...de rest komt wel toch! Iedereen geeft zijn mening en dat van jouw moet ook gerespecteerd worden, als jullie dit zo willen moet je dat gewoon doen!Ongeacht wat een ander zegt!Alleen zou ik volgende keer ff goed nadenken hoe jeiets op een forum zet, want er kan veel kritiek komen...Maar ieder denkt en doet wat ze willen toch!?Succes meid! groetjes
Je woont tijdelijk bij je ouders, wanneer gaan jullie in je eigen huisje? Als jullie straks een eigen plekje hebben en als jullie goed rond kunnen komen van het loon van je vriend zou ik me daar niet zo druk maken. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen, daar kan verder niemand over oordelen, maar denk er goed over na zodat je geen spijt krijgt.
het ligt eraan wanneer we een huurhuis kunnen "krijgen" dat gaat niet zo snel omdat er natuurlijk een flinke wachtrij is. van mn ouders mogen we hier nog een hele tijd blijven wonen maar dat willen we zelf ook niet. dus we zijn wel druk bezig met een huisje maar ja dat gaat gewoon niet zo snel.(ivm wachtlijst) en als iets getypt is kan dat altijd verkeerd worden opgevat. omdat het niet "gezegd" word. liefs
Idd ..... lekker genieten en alles op orde krijgen is het belangrijkste! Wij hebben bewust gewacht met de 2e , Bryan is tegen de tijd dat de kleine geboren word 3 en dat vond ik zelf een mooie leeftijd!Hij zit nu sinds kort op de creche en geniet nu lekker van de vrije tijd die ik nu heb als hij daar is!Maar vanaf April is dat weer afgelopen en dan is die tijd weer voor de kleine....Kan niet wachten, maar er zou ook gewerkt moeten worden.....en daar wil ik mijn steentje ook aan bij dragen!
ik ga nu eerst waarschijnlijk thuiswerk erbij doen. dat kan ik mooi thuis doen, en dan kan ik zelf beslissen hoeveel ik per dag doe.
Ik heb niet alle pagina's gelezen. Maar Ik zou echt even wachten met een 2e kindje, en idd zoals vele zeggen eerst je eigen huissie en dergelijk en kijken hoe dat verloopt. Ik ben nu zwanger van de 2e, en de eerste is onlangs 2 geworden en kan dus veel dingen zelf, maar toch is het soms zwaar. Ik moet er niet aan denken dat hij nog een baby zou zijn en dus niks zelf zou kunnen. Die kleine moet dan immers zijn bedje in en uit, en dat gebeurd meerdere malen per dag. In de hoop dat de kleine natuurlijk goed zijn slaapjes doet. Bij mijn eerste was dat niet zo die kwam om de 2 uur al omdat hij honger had. Je hebt dan totaal geen rust. Daarbij kan het ook een lange tijd duren voordat je kindje doorslaapt. Terwijl je als je zwanger bent je hele nachtrust toch echt wel nodig hebt. Zou lekker dat thuiswerk gaan doen, druk op zoek naar huisje gaan kijken. En straks kijken hoe het verloopt in je eigen huisje met de kleine enz enz.
Ik wilde hier eigenlijk een heel ander verhaal gaan typen met allerlei vragen die ik je wilde stellen, maar toen ik bijna aan het einde was besefte ik me dat ik wellicht mensen zou kunnen kwetsen en dat is niet mijn bedoeling.. Daarom wil ik alleen reageren met.. Ik zou het niet doen... Het wordt alleen maar moeilijker voor je als je een baby hebt en weer zwanger bent... succes..
damn, dan zijn jullie zekers enorm vruchtbaar hahha Maar joh doe vooral wat je hartje je ingeeft,als jij/jullie denken een 2de aan tekunnen direct na deze zwangerschap moet je dat gewoon doen er zijn genoeg vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt.Mijn zusje en ik zijn ook vlak na elkaar gekomen,en tuurlijk had mijn ma het ff zwaar in die periode maar ook dat komt wel goed,ik denk alleen wel dat je goed moet beseffen hoe dat financieel gaat,vooral in deze tijden dat alles zo omhoog schiet! En lichaamlijk natuurlijk ook heel belangrijk,.En hoop natuurlijk wel dat de pappa het ook allemaal wel aan ken,want ik lees genoeg verhalen hier dat de vader vertrokken is,.(vandaar mijn vraag over jullie korte relatie) Maar veel geniet plezier met deze zwangerschap!
Meid, doe gewoon waar je je lekker bij voelt. Als je na deze zwangerschap en bevalling het gevoel hebt meteen voor een 2e te willen gaan, moet je dat gewoon lekker doen! Er zijn altijd 100-en redenen te bedenken waarom je het zou laten. Doe wat je hart je ingeeft.
er zijn altijd 100 redenen om te wachten en ook 100 redenen om meteen voor de 2e te gaan. maar we zullen eerst wel ff zien hoe het dan gaat. en hoe het dan voelt.