Nog niet zwanger, maar wel al bijna hele uitzet bij elkaar!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aleida, Sep 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hadden/hebben jullie dat ook?

Ik ben ongeveer 2 maanden geleden gestopt met de Nuva-ring, gestart met Foliumzuur en heb mijn 1e ongi gehad na de ring.

Sinds wij ons hadden voorgenomen om te gaan stoppen met de ring, ben ik enorm aan het rondkijken naar spulletjes voor de baby. Die er dus nog niet is!

Via marktplaats heb ik al een hele stoere Quinny alles-in-1 wandelwagen en een luiertas van Kipling gekocht! Het logeer bedje van mijn nichtje mogen we houden en ik heb ook al een idee voor een commode!

Wordt ik nou gek of hebben meer dames dit?

Wanneer ik een helder moment heb en eens naar mezelf kijk, denk ik: doe ff normaal, zorg eerst maar dat je zwanger raakt, voordat de babykamer al klaar staat!

Verder pluis ik alle sites uit op zoek naar info over zwanger worden enz...

Hahahahaha stom he?!

Groeten,
    Aleida

2. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik heb heel veel gekregen van mijn schoonzusje sinds we te kennen hebben gegeven dat we kids willen. Wel heb ik toen bij de kruidvat tijgetje pantoffels, 2 rompers en 2 spuugdoekjes gekocht. Waarom ik dat deed weet ik nog steeds niet.

3. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ikzelf ben al sinds maart 2006 bezig,en heb helemaal niks gekocht!(ja ooit een keer een slabbertje)Vind het eerlijk gezegd de goden een beetje verzoeken om alles al te hebben!Niet dat ik gelovig ofzo ben,maar 1 op de 6 paren krijgt het moeilijk met zwanger worden,en soms lukt het zelfs nooit!

4. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    ik heb nog helemaal niks gekocht, wel al vaker bij gekeken maar dan deed ik het op het laatste moment toch niet. Ik heb zelfs geen test in huis, het lijkt me dat die snel genoeg gehaald is als de ongi uitblijft....
    Hebben jullie trouwens wel gewoon testen in huis of ook niet? En als je eentje koopt, hoe lang blijft die dan bruikbaar? En ik lees hier ook heel vaak dat mensen al vroeg testen doen enzo, maar die zijn toch best wel duur om zomaar even te doen, dagen voor je NOD? Of ben ik de enige die er zo over denkt?

(Overigens geen verwijt, doe gewoon waar je je lekker bij voelt...)

X J.

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ken dat helemaal! Heb ook moeite me te bedwingen! Die spullen zijn ook zo schattig! ;)

Liefs Marjo

6. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik heb nog helemaal niets, ook niets gekocht toen ik zwanger was.
    Zou er niet aan hebben moeten denken al die spulletjes in huis te hebben toen het mis ging :cry:

Maar dat is persoonlijk hoor.
    Iedereen is anders, lekker doen waar jij je goed bij voelt. :D

7. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hi, J.

Nee, ik heb nog geen test in huis. Die koop ik ook pas als de ongi uit blijft. Die van de Kruidvat is ongeveer 6 euri geloof ik. (wel al bekeken in de winkel) :D

Ik heb geen idee,hoe lang ze houdbaar zijn. Staat vast wel op de verpakking.

Groeten,
    Aleida

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Als ik zo'n golf van verlangen naar een kindje over me heen krijg ga ik soms wel kijken bij van die babywinkels, maar ik spaar nog geen uitzet bij elkaar. Dat zou sowieso pas gaan doen als ik ook echt zeker weet dat ik zwanger ben en dat het ook echt goed zit. Wel heb ik een paar maanden geleden één keer een heel lief klein rompetje gekocht. Dat was voor mij een symbool dat ik het echt heel graag zou willen. We hadden het er toen nog niet heel concreet samen over gehad, van mijn man mocht het toen nog wel een tijd duren, dus het was een soort 'geheim' van mijzelf. Toen we drie jaar geleden trouwden, heb ik trouwens de Kijkbijbel aan mijn man gegeven, maar dat was meer een teken van onze gedroomde toekomst samen.

Websites bekijken doe ik wel en eigenlijk veel te veel... :oops: Ik ben een beetje bang dat ik er te obsessief mee bezig ben en ga mijn best doen om wat nuchterder te worden... :rolleyes:

Wat betreft zwangerschapstesten: toen ik nog de pil slikte heb ik een paar keer een zwangerschapstest gedaan, omdat ik toen in mijn hoofd haalde dat ik me zwanger voelde, wat toen nog helemaal niet de bedoeling was. Mijn man moest er altijd vooral om lachen, want het sloeg natuurlijk nergens op. Ik test nu pas als ik echt over tijd ben, wat nog niet gebeurd is. Testen voor de dag dat ik ongesteld zou moeten worden is voor mij te veel mijzelf voor de gek houden en dat is niet goed voor me. Als ik zwanger ben, ben ik dat toch wel en als ik het niet ben, kan ik daar toch niets meer aan veranderen. Heb een test liggen in de kast, van Predictor, volgens mij is die behoorlijk lang 'houdbaar'....

Groetjes,
    Esther

9. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik ben nu 27 weken zwanger en heb net vorige week de eerste spulletjes gekocht. Daarvoor durfde ik nog echt niet. En al helemaal niet voordat ik zwanger was. Leek me ook wat de Goden verzoeken en uiteindelijk hebt ik ook eerst een miskraam gehad. Dan had ik die spulletjes in huis niet zo erg prettig ervaren denk ik. Voorts weet je nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Stel dat het nog jaren duurt dan staan die spullen daar maar je elke dag daaraan te herinneren.....

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb alleen in thailand afgelopen zomer een leuk traditioneel babypakje gekocht, verder niets, wilde eerst zeker weten dat het zou lukken, nu ben ik zwanger en heb al wel wat dingetjes gekregen, maar zelf alleen een boek gekocht, ik durf nog niet echt vanalles te kopen, eerst nog maar de eerste weken afwachten denk ik...

11. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik heb dat niet gedaan, bovendien is het zwanger raken nog niet zo gemakkelijk, ik zou het niet leuk vinden als ik al spullen had terwijl het onzeker is of we ooit een kindje krijgen.

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    nou ik had met mijn vorrige zwangerschap ook al veel k had de quinny combi al gekocht..... en kleertjes etc ze zijn ook zo lief!
    ik vind het niet gek ik vind dat ieder dat voorzich moet weten ik heb ook n tijdje terug een heel leuk setje gekocht! haha dus je bent niet de enigste!

grtjes

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik heb bij m'n zwangerschappen ook gewacht tot in elk geval de eerste 3 maand achter de rug waren. Al was het maar omdat misschien iemand wel zou zien dat ik stiekum al wat kocht! Dat we nu proberen voor een derde weet niemand. Ik heb ook niks gekocht, maar al wel sokjes gekregen van mijn man toen we het net hadden besloten om het nog eens te proberen. Bij mij werkt het trouwens nou een beetje andersom juist! Ik heb alle babykleertjes van de kids opgeruimt, maar ik heb ze nog niet weggedaan! Ze staan netjes in de garage, dik ingepakt, maar ik doe ze nog niet weg! Het bedje staat er leuk naast...en de badstandaard ook...had ze allang aan de kringloop kunnen meegeven, maar doe ik lekker niet!

14. ik heb al:
    de babykamer (van mn zus overgekocht)
    badje met toebehoren
    wat rompertjes
    spuugdoekjes
    mutsje

hahaha en ik ben ook nog niet zwanger
    je kan beter wat dingen in te voren kopen als strax alles in 1 keer te moeten doen toch?!

liefs marieke

15. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,512
    2
    0
    Nieuwegein
    Alles wat ik gekregen heb kan altijd nog terug mocht het om een 1 of andere reden niet lukken om kinderen tekrijgen. En die 3 dingetjes die ik gekocht heb kan ik altijd nog een vriendin kado geven, die zwanger is of pas bevallen.

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb alleen wat kleine dingetjes, slabbetje rompertje etc.

17. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb nu alleen een namenboekje gekocht. Verder nog helemaal niets. Moet er niet aan denken dat wij al een hele babykamer hebben staan en het wil helemaal niet lukken.

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,
    toen ik zwanger was hadden wij ook nog niks gekocht,wel heel veel dingen gekregen maar wij hadden zoiets van ,na de 25 weken gaan we eens kijken maar toen was het niet meer nodig en ik moet jullie zeggen dat ik er niet aan moest denken als wij alles al hadden gekocht of erger nog,als we de kinderkamer al klaar zouden hebben,dus nee ik heb ook niks gekocht en zal dat bij mijn hopelijk volgende zwangerschap ook niet doen!
    Ik snap best dat sommige onder ons dat heel leuk vinden,vooral ook blijven doen hoor! ;)
    Liefs D..-x-

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik had de hele babykamer ook al bij elkaar voordat ik zelfs maar met de pil gestopt was. Zag op marktplaats een keer een hele leuke babykamer die ik persé wilde hebben. En we moesten 'm al wel in elkaar zetten omdat onze garage erg vochtig is. De kamer was dus al kant en klaar toen ik nog niet zwanger was. Aankleding ed heb ik wel pas later gekocht.

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wij hebben nog niks gekocht. Wel vorig jaar wat gekregen van mensen die 't spul de deur uit wilden doen en vroegen of wij 't wilden hebben. Nou ja, dan zeg je ook niet zo snel 'nee'. Maar verder kijken we nog niet rond naar spullen ofzo, komt wel als ik zwanger ben. Mijn schoonzus heeft nog wel veel spul wat wij mogen gebruiken als er een kindje komt, maar daar zal ik pas om vragen als we iedereen van de zwangerschap hebben verteld.

Share This Page